کد مطلب: ۶۳۶۲۱۰

تحریم جدید روسیه / اینستاگرام و یوتیوب دست به کار شدند

تحریم جدید روسیه / اینستاگرام و یوتیوب دست به کار شدند

اینستاگرام ابراز خشونت کاربران نسبت به روسیه را مجاز کرد. در پی این اقدام روسیه خواهان توقف فعالیت‌های «افراط‌گرایانه» کمپانی متا شد. یوتیوب نیز کانال‌های روسی را که اخبار نادرستی از جنگ منتشر می‌کردند مسدود کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمپانی متا، مالک اینستاگرام به کاربران خود در برخی کشورها اجازه ترویج خشونت نسبت به ولادیمیر پوتین و سربازان روسی را داد. در حالت عادی پست‌هایی با محتوایی مانند «مرگ بر مهاجمان روسی» بر خلاف قوانین اینستاگرام است. اما این کمپانی به طور موقت اجازه انتشار پست‌هایی با محتوای خشونت علیه روسیه را مجاز می‌داند. البته متا عنوان کرد که ترویج خشونت علیه غیرنظامیان روسی مجاز نیست.

به نقل از بی‌بی‌سی ، بر اساس بیانیه‌ای، دفتر دادستان کل روسیه روز جمعه خواستار انجام تحقیقات جنایی علیه متا با استناد به قوانین تبلیغات روسیه و افراط گرایی شد. وی همچنین از ناظر رسانه‌های دولتی روسیه خواست تا دسترسی به اینستاگرام را در این کشور محدود کند. زیرا اینستاگرام اجازه نشر اطلاعاتی مبنی بر اعمال خشونت نسبت به مردم روسیه از جمله سربازان روسی را داده است.

کمپانی متا سیاست‌های خود را تغییر داد و اکنون مردم کشورهایی چون روسیه، اوکراین و لهستان مجاز هستند تا در پست‌هایشان خواهان مرگ پوتین یا رئیس جمهور بلاروس، الکساندر لوکاشنکو شوند. ابراز خشونت به مردم روس نیز تنها در صورت اشاره واضح به جنگ اوکراین مجاز است.

سفیر روسیه در آمریکا گفت: «ما خواستار توقف این فعالیت‌‌های افراط گرایانه متا و اجرای عدالت هستیم. کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام حق تعیین درست و غلط و تحریک ملت‌ها علیه یکدیگر را به این شبکه‌های اجتماعی نداده‌اند».

اصرار یوتیوب بر انتشار اخبار درست

یوتیوب نیز به سرعت در حال قطع دسترسی مردم سراسر جهان به کانال‌های مرتبط با رسانه‌های دولتی روسیه است. روز جمعه یوتیوب اعلام کرد هر گونه محتوایی را که خشونت‌ها و جنایت‌های آشکار روسیه را انکار یا کوچک نمایی کند یا آن را بی‌اهمیت نشان دهد مسدود می کند.

به گزارش یورونیوز ، فرشاد شادلو، مسئول روابط عمومی یوتیوب گفته است، مسدود کردن کانال‌های روسی در راستای سیاست‌های یوتیوب است.

اینکه چند کانال در یوتیوب مسدود شده‌اند و اینکه آیا امکان بازگشتن آنها وجود دارد یا خیر هنوز مشخص نیست.

طبق سخنان سه کارمند گوگل، کارمندان سراسر این کمپانی به یوتیوب اصرار کرده بودند که اقدامات تنبیهی بیشتری علیه کانال‌های روسی انجام دهد و آنها را به انتشار اخبار نادرست درباره رهبری اوکراین و مرگ غیرنظامیان در طول جنگ متهم کرده بودند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.