کد مطلب: ۶۱۱۰۳۵

تلگرام دوباره قطع شد؟

تلگرام دوباره قطع شد؟

از ساعاتی قبل برخی از کاربران اعلام کرده‌اند که امروز ششم دی ماه ‍۱۴۰۰ به تلگرام دسترسی ندارند و تلگرام آنها باز نمی‌شود. برخی می‌گویند مشکل قطع تلگرام فقط در ایران رخ داده اما برخی می‌گویند اختلال تلگرام جهانی است. اما به نظر می‌رسد که مشکل قطعی تلگرام فعلا حل شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نظر می‌رسد که پیام‌رسان تلگرام دوباره دچار مشکل شده است. برخی از کاربران این پیام‌رسان اعلام کرده‌اند که تلگرام قطع شده است. اما برخی دیگر می‌گویند تلگرام قطع نشده اما سرعت آن بسیار کند است و امکان بارگذاری عکس و ویدئو وجود ندارد.

فرارو از جمله رسانه‌هایی است که خبر قطعی و کندی تلگرام را منتشر کرده است. کانال فرارو اعلام کرده که از دقایقی قبل، قابلیت دانلود و آپلود عکس و فیلم در تلگرام دچار اختلال شده و پیام‌ها هم به کندی ارسال می‌شود.

زومیت هم در توییتی از گزارش کاربران درباره قطعی تلگرام خبر داده است. بر اساس گزارش زومیت «طبق گزارش کاربران، تلگرام برای کاربران زیادی در سراسر دنیا از دسترس خارج شده است.»

این مساله نشان می‌دهد که قطع و یا کندی تلگرام تنها مخصوص ایران نیست و احتمالا این یک اختلال جهانی است.

همچنین کاربران زیادی در توییتر اعلام کرده‌اند که به تلگرام دسترسی ندارند و یا دسترسی آنها بسیار سخت است.

خبر قطع تلگرام در حالتی رخ داد که زومیت مجددا اعلام کرد که مشکل تلگرام حل شده و این پیام‌رسان مجددا در دسترس کاربران قرار گرفته است.

اگرچه هنوز مقامات تلگرام اظهارنظر رسمی در این مورد نکرده‌اند، اما به نظر می‌رسد قطعی تلگرام موقتی بوده و گویا مشکل حل شده است.

این در حالی است که ۱۲ مهرماه ابتدا واتساپ از دسترس خارج شد و ساعتی بعد هم تلگرام. آن زمان گفته شد که علت قطعی تلگرام و واتساپ، یک حمله هکری بوده است. قطع واتساپ در مهرماه یک مشکل جهانی بود اما قطع تلگرام به ایران نرسید و کاربران زیادی دچار مشکل نشدند.

این بار هم به نظر می‌رسد که مشکل جهانی بوده اما به سرعت برطرف شده است. چراکه تاکنون گزارش مجددی از قطع این پیام‌رسان منتشر نشده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تلگرام و واتساپ واقعا کمک کننده هستند و مشکل گشای مردم ولی لطفا اینستاگرام و ببندید ممنون

    • ناشناس

      چشم منتظر اظهار نظر و فرمان ملوکانه شما بودیم عالیجناب

    • پریسا

      دوست عزیز اینستاگرام نقطه ی بیشتر کسب و کار هاست و اگه نباشه مردم از نون خوردن میوفتن لطفا اول فکر کن بعد حرف بزن

    • طرفدار آقای خاطره ساز موسیقی

      موافقم

  • ناشناس

    چرا امروز هیچ خبری نیست از ظهر اینستاگرام نصفه نیمه فیلترشده و هیچ پستی باز نمی شود امروز هشتم دی هست حتی بافیلترشکن درست نشد
    جیب ملتو نزنید گشایش پیشکش، بااینکارا گند زدید به کسب و کار ملت
    تقریبا دوسه هفته سرعت نت داغونه این چند روز اخیرهم که نور علی نور
    من با بسته وارد میشم و افتضاحه