کد مطلب: ۷۲۸۷۰۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان همکاری شرکای توییتر با ایلان ماسک؟

پایان همکاری شرکای توییتر با ایلان ماسک؟

یکی از مهم‌ترین شرکای خیریه توییتر می‌گوید که به دلیل تغییراتی که اخیرا در سیاست‌های این شرکت به‌وجود آمده قصد دارد به رابطه خود با این شرکت پایان دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تغییر سیاست‌های توییتر توسط مالک جدیدش حساسیت نهادها و سازمان‌های زیادی را برانگیخته است. این امر موجب شد بسیاری از شرکت‌ها همکاری خود با این شرکت را قطع کنند.

یکی از مهم‌ترین شرکای خیریه توییتر می‌گوید که به دلیل تغییراتی که اخیرا در سیاست‌های این شرکت به‌وجود آمده قصد دارد به رابطه خود با این شرکت پایان دهد.

بازگرداندن ترامپ؛ یک اقدام خطرناک

اتحادیه ضد افترای آمریکا (ADL) معتقد است اقدام غیرمنتظره ایلان ماسک برای بازگرداندن حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، اقدامی خطرناک و ناسازگار با سخنان پیشین ایلان ماسک است. این در حالی است که یکی از شرکای اصلی تبلیغات توییتر نسبت به آینده خود با این شرکت ابراز تردید کرده است.

تویتر تاکنون واکنشی به این اظهارات نشان نداده است اما در وبسایت تبلیغاتی خود اعلام کرد که با سازمان‌های مهم حقوق مدنی و حتی اتحادیه ضد افترای آمریکا روابط خوبی دارد.

به گفته ADL، ایلان ماسک در تاریخ یکم نوامبر با گروه حقوق مدنی ملاقات کرد و به آنها اطمینان داد که در حال طی کردن فرآیندی شفاف در توییتر است و همواره دیدگاه‌های جامعه مدنی را در نظر خواهد گرفت. از این رو، هیچ فردی را که قبلا ممنوع شده را به توییتر بازنخواهد گرداند.

وقتی ایلان ماسک خلاف وعده عمل می‌کند

جاناتان گرینبلات، مدیرعامل ایدیل اعلام کرد که تصمیمات آقای ماسک باعث ایجاد نگرانی‌های زیادی شده است. همچنین کاهش ناگهانی تعداد کارکنان توییتر استانداردهای اعتدال را در این شبکه اجتماعی از بین برده است.

ایلان ماسک، پس از خرید توییتر در یک نظرسنجی از کاربران درباره بازگشت ترامپ به این شبکه اجتماعی پرسید. جالب است بدانید حساب کاربری ترامپ در سال 2021 به دلیل خطر تحریک به خشونت تعلیق شد.
این نظرسنجی که بیش از 15 میلیون رای را به ثبت رساند، با 52 درصد موافق و 48 درصد مخالف از این حرکت حمایت کرد.

مدیرعامل ADL همچنین گفت: این تصمیم آقای ماسک، تصمیمی خطرناک است و با آنچه او در گذشته به ما گفته بود، تفاوت دارد. این اقدام او سبب شده که ما درباره حرف‌هایی که در ارتباط با محافظت از توییتر در برابر خشونت، آزار و اطلاعات نادرست زده بود، دچار شک و تردید شویم.

رکود توییتر با تحریم تبلیغات

NAACP، یکی دیگر از سازمان‌های حقوق مدنی که از آن به‌عنوان شریک اصلی توییتر یاد می‌شود نیز از تبلیغ‌کنندگان می‌خواهد تا سایت را تحریم کنند.

دریک جانسون، رئیس NAACP در حساب توییتر خود اعلام کرد که هر شرکت تبلیغاتی که هنوز از توییتر حمایت مالی می‌کند، باید تبلیغات خود را در بستر این شبکه اجتماعی متوقف کند.

این درحالی است که توییتر 90 درصد درآمد خود را از طریق تبلیغات به‌دست می‌آورد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.