کد مطلب: ۷۲۶۵۴۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قوت گرفتن شایعات درباره آیفون ۱۵ اپل/ قیمت آیفون ۱۵ چقدر است؟

قوت گرفتن شایعات درباره آیفون 15 اپل/ قیمت آیفون 15 چقدر است؟

مدت زیادی از معرفی سری آیفون 14 نگذشته است، اما به دلیل اینکه آیفون 14 تفاوت زیادی با سری قبل خود نداشت، شایعاتی درباره آیفون 15 از قیمت تا طراحی آن وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اگرچه سری آیفون 14 و آیفون 14 پرو اپل به تازگی عرضه شده است، اما شایعات زیادی درباره ویژگی‌ها و قیمت آیفون 15 وجود دارد.

در ادامه گزارش به برخی از شایعاتی که درباره آیفون 15 اپل وجود دارد، پرداخته شده است. شایعات تنها به اپل کمک می‌کند که آیفون بعدی را براساس خواسته‌های طرفدارانش طراحی و عرضه کند.

آیفون 15 با سری پلاس عرضه می‌شود؟

به گزارش digitaltrends ، اگرچه اپل آیفون مینی را با سری آیفون 12 معرفی کرد و آن را با سری آیفون 13 حفظ کرد، اما مینی پس از عرضه آیفون 14 بازنشسته شد. سری آیفون مینی با آیفون 14 پلاس بزرگ‌تر جایگزین شد.

آیفون 14 پلاس با صفحه نمایش 5.4 اینچی به صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی (همانند آیفون 14 پرو مکس) عرضه شد و آیفون 14 و آیفون 14 پرو استاندارد مانند نسل‌های قبلی در اندازه 6.1 اینچی باقی ماندند.

انتظار می‌رود که اپل این کار را با سری آیفون بعدی با آیفون 15 معمولی، آیفون 15 پلاس، پرو و پرو مکس ادامه دهد. باز هم، آیفون 15 و آیفون 15 پرو استاندارد باید صفحه نمایش 6.1 اینچی داشته باشند، در حالی که آیفون 15 پلاس و پرو مکس دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی هستند.

آیفون اولترا؛ جایگزین پرو مکس

براساس برخی از گزارش‌ها نیز، نام آیفون 15 پرو مکس نیز ممکن است متفاوت باشد. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است «Pro Max» با نام «Ultra» مشابه Apple Watch Ultra جایگزین شود.

همچنین، کسانی که منتظر طراحی مجدد آیفون هستند ممکن است در نهایت ناامید شوند، زیرا آیفون 15 ممکن است شبیه به آیفون 14 به نظر برسد. اپل ممکن است آن را به تمام مدل‌های آیفون 15 گسترش دهد. اگر اینطور باشد، آیفون 15 اولین خط تولید آیفون خواهد بود که به طور کامل ناچ را حذف می‌کند.

همانطور که قبلا ذکر شد، باید منتظر چهار مدل از آیفون 15 باشیم: آیفون 6.1 اینچی، پلاس 6.7 اینچی، پرو 6.1 اینچی و پرو مکس (یا اولترا) 6.7 اینچی.

گزارش اخیر نشان می‌دهد که آیفون 15 ممکن است دکمه‌های فیزیکی را با دکمه‌های لمسی، حالت جامد پاور و صدا جایگزین کند. این دکمه مشابه آیفون 7 هوم (Home) عمل می‌کند.

اگر گزارش مربوط به دکمه‌های حالت جامد درست باشد، به دو موتور Taptic در سمت چپ و راست آیفون بعدی نیاز است. چنین تغییری بر سازگاری کیس گوشی نیز تأثیر می‌گذارد. یعنی اگر مدل‌های آیفون 15 اندازه و ضخامت متفاوتی داشته باشند، باید قاب مورد نیاز آن به گونه‌ای طراحی شود که قابلیت دسترسی داشته باشد.

دوربین‌ها در آیفون نسل بعد

برخی شایعات حکایت از آن دارند که در قسمت جلوی دوربین آیفون 15 اپل روی فناوری لنز پریسکوپ کار می‌کند که ممکن است فقط در مدل بزرگتر آیفون 15 پرو مکس جایگذاری شود.

با یک لنز پریسکوپ، می‌توان زوم اپتیکال فراتر از آنچه در حال حاضر ارائه می‌شود، مانند زوم اپتیکال 5 یا 10 برابر دریافت کرد. آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس فعلی تنها تا 3 برابر زوم اپتیکال دارند، بنابراین داشتن لنز پریسکوپ پیشرفت قابل توجهی خواهد بود. با این حال، باز هم، به نظر می‌رسد که تنها آیفون 15 پرو مکس بزرگتر ممکن است این عملکرد پریسکوپ را داشته باشد.

پردازنده و مشخصات آیفون 15

آیفون بعدی استاندارد ممکن است از A16 استفاده کند که در حال حاضر در آیفون 14 پرو وجود دارد و تراشه جدید A17 ممکن است منحصر به آیفون 15 پرو و پرو مکس باشد. به نظر می‌رسد این روش جدیدی باشد که اپل بین مدل‌های استاندارد و پرو آیفون تفاوت قائل می‌شود که با سری آیفون 14 و آیفون 14 پرو آغاز شد.

TSMC، تامین‌کننده قدیمی تراشه‌های آیفون، ظاهراً از فرآیند 3 نانومتری برای تراشه‌های A17 استفاده می‌کند. این باعث می‌شود A17 در مصرف برق کارآمدتر شود و گرمای تولید شده در حین استفاده کاهش یابد. تراشه 3 نانومتری A17 نیز 15 درصد تقویت خواهد شد.

تاریخ عرضه و قیمت

باید انتظار داشت که آیفون 15 و مدل پرو آن در سپتامبر سال 2023 معرفی شوند، البته اگر اپل از برنامه معمول عرضه آیفون خود پیروی کند.

قیمت‌ها باید مشابه قیمت‌هایی باشند که در حال حاضر در سری آیفون ۱۴ داریم که از ۷۹۹ دلار برای آیفون ۱۴، ۸۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ پلاس، ۹۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ پرو و ​​۱۰۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ پرو مکس شروع می‌شوند.

این قیمت‌ها در حالی است که بسیاری انتظار داشتند که اپل آنها را با مدل‌های آیفون 14 افزایش دهد، اما حداقل در ایالات متحده این اتفاق نیفتاده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.