کد مطلب: ۵۸۷۱۷۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان موبایل تولید داخل در بازار/ موبایل‌های جایگزین چقدر قیمت دارند؟

پایان موبایل تولید داخل در بازار/ موبایل‌های جایگزین چقدر قیمت دارند؟

به گفته فروشندگان موبایل، نه تنها موبایل‌ ایرانی در بازار وجود ندارد، بلکه تلفن‌های همراهی که به اسم تولید داخل نیز وجود دارند، در حقیقت در خارج از کشور تولید می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چندی پیش وزیر ارتباطات با بیان اینکه هم اکنون از موبایل ایرانی استفاده می‌کند، اعلام کرد که ظرفیت مناسبی برای تولید موبایل در کشور وجود دارد اما باید بازار آن در کشور شکل گیرد. آیا بازار ایران تمایلی به حضور موبایل‌های تولید داخل دارد؟

در ایران تنها یک شرکت به اسم جی‌ال ایکس به عنوان تولید کننده تلفن همراه شناخته می‌شود اما در حال حاضر خط تولید این شرکت بسیار محدود شده است. این نمونه تولید داخلی نشان می‌دهد که توسعه بازار و فناوری تولید موبایل‌های هوشمند داخلی به زیرساخت‌های اساسی نیاز دارد.

شرکت‌های دیگری مانند جی پلاس نیز در تولید موبایل در ایران فعالیت می‌کنند، اما صرفا مونتاژ کننده قطعات وارداتی موبایل بوده تا این‌که بخواهند صفر تا صد موبایل را در داخل کشور تولید کنند.

این در حالی است که گزارش‌ میدانی تجارت‌نیوز از مرکز موبایل علاءالدین و مرکز خرید چهارسو نشان می‌دهد که موبایل تولید ایران یعنی جی ال ایکس در بازار به تعداد خیلی محدود یافت می‌شود یا اصلا وجود ندارد.

فروشندگان تلفن همراه ادعا می‌کنند که نه تنها موبایل‌ ایرانی در بازار وجود ندارد، بلکه تلفن‌های همراهی که به اسم تولید داخل نیز وجود دارند، در حقیقت در خارج از کشور تولید می‌شوند.

یکی از فروشندگان این پاساژ که موبایل‌های طرح جی پلاس را می فروشد؛ می‌گوید: «این موبایل‌ها فقط اسم تولید روی آن‌هاست و فقط نمایندگی آن‌ها در ایران حضور دارد.»

همچنین برخی از فروشندگان پاساژ علاءالدین می‌گویند موبایل‌های تولید داخل هیچ طرفداری در میان مشتریان ندارد و کمتر کسی به دنبال موبایل تلفن با برند ایرانی است.

موبایل خارجی هم قیمت موبایل ایرانی؟

این فروشنده موبایل می‌گوید: «قیمت‌ موبایل‌های جی پلاس تفاوت چندانی با موبایل‌های برندهای خارجی ندارند. به این دلیل که قیمت‌ انواع موبایل جی پلاس در بازار از ۳ میلیون و نهصد هزار تومان آغاز می‌شود تا ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، طبیعتا مشتری با این قیمت به برندهایی مانند شیائومی یا سامسونگ روی می‌آورد.»

با معادل قیمت‌‌های موبایل ایرانی چه موبایل‌های خارجی می‌توان خرید؟

ایرانی 1

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • نوکیا

    وقتی خط مونتاژ موبایل ۲۰ سال پیش پیاده سازی و تولید بشه بدون آپشن وغیر قابل رقابت با برندهای خارجی، معلومه که خودمون هم از تولیدی داخل نمی خریم.