فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۷۱۹۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت گوشی موبایل آیفون/ شکایت از ایردات آیفون ۱۵

قیمت گوشی موبایل آیفون/ شکایت از ایردات آیفون 15

قیمت گوشی موبایل آیفون در هفته‌ای که گذشت نوساناتی داشته. در عین حال، شرکت اپل، محصولات جدید خود از خانواده آیفون 15 را روانه بازارهای جهانی کرده است و برخی مشتریان از ایرادات آیفون 15 پرو شکایت دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت گوشی موبایل آیفون در هفته اول مهر، تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز و میزان تقاضا تغییراتی را تجربه کرده است. برخی از مدل‌ها، ثبات بیشتری دارند اما برخی نیز با کاهش یا افزایش مواجه شدند.

برای مثال، در میان مدل‌های مختلف این برند و در مقایسه با گزارش پیشین تجارت‎‌نیوز در مورد قیمت گوشی موبایل آیفون ( 2 مهر )، مدل SE 2020، آیفون 11، آیفون 14 پرو مکس، کاهش قیمت را تجربه کردند. اما مدل‌های SE 2022، آیفون 12 پرو، آیفون 13، آیفون 14، آیفون 13 مینی، آیفون 14 پرو و آیفون 13 پرو گران شدند.

قیمت گوشی موبایل آیفون

قیمت گوشی موبایل آیفون - هفته اول مهر

شکایت کاربران از ایرادات مدل جدید آیفون

شرکت اپل، حدود دو هفته پیش از خانواده جدید آیفون رونمایی و در روزهای بعد آنها را به بازارهای جهانی عرضه کرد. اما از آن زمان تا کنون، برخی کاربران مدل آیفون 15 پرو از ایرادات آن شکایت دارند.

داغ‌شدن بیش‌از‌حد، باد کردن باتری و نقایص ظاهری در بدنه، از جمله موارد مورد شکایت کاربران از این مدل آیفون است. دیجیاتو در این مورد نوشت: «به‌نظر می‌رسد آیفون 15 پرو و پرو مکس با مشکلاتی مانند داغ‌شدن تراشه 3 نانومتری A17 Pro، یکنواخت نبودن رنگ و ایرادات دیگر مواجه هستند.»

بر اساس این گزارش، فریم تیتانیومی برخی از این دستگاه‌ها رنگ یکنواختی ندارد یا به‌درستی در کنار نمایشگر قرار داده نشده است. در برخی از نمونه‌های آیفون 15 پرو، حتی زیر لنز دوربین گردوغبار وجود دارد و یا نمایشگر و بخش‌های مختلف بدنه‌شان خش یا آسیب دارند. در مواردی هم حباب‌های بزرگی در زیر شیشه قاب عقب دیده شده است.

داغ شدن بیش از حد و باد کردن باتری

در کنار مشکلات ظاهری، گزارش‌هایی درباره داغ‌شدن غیرعادی آیفون 15 پرو مکس منتشر شده است که از تراشه جدید A17 Pro بهره می‌برد. در این گزارش‌ها گفته شده است که پرچمدار جدید اپل حتی بدون اجرای اپ‌ها و بازی‌های سنگین هم خیلی زود گرم می‌شود.

این افزایش قابل‌توجه دما در آیفون 15 پرو همچنین موجب کاهش قدرت پردازنده می‌شود تا از ورود آسیب‌های جدی‌تر به سایر قطعات گوشی جلوگیری کند. اکانت توییتر TechTablet می‌گوید کاهش توان تراشه به‌خاطر افزایش دما در عرض 2 دقیقه می‌تواند حدود 25 درصد از عملکرد پردازشی را کاهش دهد.

از سوی دیگر زومیت هم در مورد ایرادات محصول جدید اپل نوشت: «یک کاربر در انجمن ردیت می‌گوید آیفون ۱۵ پرو را ازطریق اپراتور ورایزن خریده و متوجه شده که باتری گوشی باد کرده است.» تورم باتری به حدی است که نمایشگر را تا حدی از بدنه‌ دستگاه جدا کرده.

افت رتبه نمایشگر آیفون 15 پرو مکس

این رسانه همچنین به نقل از مؤسسه‌ DxOMark گزارش داده است، نمایشگر آیفون ۱۵ پرو مکس در رتبه‌ چهارم بازار و پایین‌تر از نمایشگر گوشی پرچم‌دار جدید آنر قرار می‌گیرد. در نتیجه، آیفون دیگر بهترین نمایشگر صنعت موبایل را ندارد.

همچنین بررسی‌های این موسسه نشان می‌دهد، «هیچ تفاوتی» در بین نمایشگر آیفون ۱۵ پرو مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس وجود ندارد در حالی که شرکت‌های سازنده موبایل معمولا این بخش از محصولات خود را در نسل‌های جدید ارتقا می‌دهند.

نمایشگر آیفون ۱۵ پرو مکس توانسته است در آزمون «خوانایی» مؤسسه‌ی DxOMark بالاترین امتیاز را کسب کند؛ با این‌حال در آزمون‌های دیگر، شرایط باب میل اپل پیش نرفت. آیفون 15 پرو مکس امتیاز کلی ۱۴۹ را کسب کرد و در پشت سر پرچم‌داران تاشدنی نظیر گلکسی زد فولد ۵ و گوگل پیکسل فولد و همچنین آنر مجیک ۵ پرو قرار گرفت.

کمترین امتیاز آیفون ۱۵ پرو مکس در بخش «رنگ» ثبت شد. DxOMark می‌گوید رنگ‌ها در نمایشگر آیفون ۱۵ پرو مکس سرزنده به نظر می‌رسند، اما سطح اشباع در زیر نور مستقیم آفتاب بیش‌از‌حد زیاد است.

سال گذشته مؤسسه‌ی DisplayMate گفت آیفون ۱۴ پرو مکس بهترین نمایشگر کل صنعت موبایل را دارد. سبک بررسی DisplayMate با DxOMark متفاوت است و احتمالاً پس از انتشار گزارش جدید DisplayMate شاهد نتایج جالبی درباره‌ی آیفون ۱۵ پرو مکس خواهیم بود.

البته، قیمت گوشی آیفون نیز در نسل جدید تغییر نکرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.