کد مطلب: ۴۸۷۴۲۳

اخبار استارتاپی و فناوری روز

حداقل قیمت گوشی هوشمند؛ ۲ میلیون تومان

حداقل قیمت گوشی هوشمند؛ 2 میلیون تومان

حداقل قیمت گوشی‌های هوشمند، ارزیابی چهار صرافی رمزارز ایرانی و امکان معاملات رمزارزی در پی‌پال، یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های پرداخت آنلاین در آینده نزدیک را در اخبار فناورانه و استارپی امروز بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این روزها به ویژه با توجه به شرایط شیوع کرونا و موضوع آموزش غیرحضوری مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها، نیاز مردم به تلفن‌های همراه هوشمند افزایش یافته اما قیمت‌ها در بازار به گونه‌ای است که تهیه اینگونه دستگاه‌ها دیگر به سادگی امکان‌پذیر نیست.

آنگونه که سایت زومیت گزارش داده است، قیمت یک گوشی هوشمند حداقل ۲ میلیون تومان است؛ درحالی‎که حداقل دستمزد مصوب در ایران، یک میلیون و 900 هزار تومان است.

بر اساس این گزارش، ارزان‌ترین گوشی‌های اندرویدی کنونی در بازار انرجایزر به قیمت دو میلیون و 125 هزار تومان و بعد از آن نوکیا c1 به قیمت دو میلیون و 690 هزار تومان هستند.

ارزیابی چهار صرافی رمزارز ایرانی

در خبر دیگری مربوط به اکوسیستم فناوری و استارتاپی ایران، سایت راه پراخت، نتایج یک کار تحقیقاتی و نظرسنجی را در مورد صرافی‌های رمزارز ایرانی منتشر کرده است.

این کار تحقیقاتی را مجموعه کوین ایران انجام داده و ۷ مشخصه اصلی را بررسی کرده است: «قانون‌مداری»،‌‌ «امنیت»، «ارائه مناسب اطلاعات»، «کیفیت بازار»، «نظارت بر معاملات»، «سرمایه‌گذارها» و «کیفیت تیم اجرایی».

درنهایت نیز با جمع امتیاز هر یک از صرافی‌های رمزارز ایرانی آن‌ها را رتبه‌بندی کرده است که به ترتیب عبارتند از: نوبیتکس، اکسیر، والکس و رمزینکس.

امکان معاملات رمزارزی در پی‌پال

سایت راه پرداخت در خبر دیگری در مورد رمزارزها به پذیرش آنها در پی‌پال پرداخته است. بر اساس این گزارش، پی‌پال یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های پرداخت آنلاین است که در بیش از ۲۰۰ کشور جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربران پی‌پال می‌توانند پرداخت‌های اینترنتی خود را انجام دهند و به نقاط مختلف دنیا پول بفرستند. هم‌چنین امکان دریافت پول هم به راحتی دریافت یک ایمیل در پی‌پال وجود دارد.

حال پی‌پال، شرکتی با ارزش بازار ۲۴۰ میلیارد دلاری، قرار است به زودی به دارندگان بیت‌کوین، اتریوم، بیت‌کوین کش و لایت‌کوین این امکان را بدهد تا از طریق حساب‌های پی‌پال خود معاملاتشان را انجام دهند.

خریدوفروش و نگهداری رمزارز در حساب‌های پی‌پال بدون کارمزد خواهد بود. پی‌پال می‌گوید تا سال آتی به کاربران خود امکان پرداخت با کریپتو را خواهد داد؛ اما این شرکت برای تبدیل ارز فیات به رمزارز و بالعکس کارمزد بالایی دریافت خواهد کرد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.