کد مطلب: ۳۱۷۶۳۹

لینکدین؛ شبکه اجتماعی محبوب این روزها در کره شمالی

لینکدین؛ شبکه اجتماعی محبوب این روزها در کره شمالی

با باز شدن درهای اینترنتی جهانی به سوی جمعیت ممتاز کره شمالی (افراد نزدیک به رهبر این کشور) تمایل آنها به استفاده از شبکه اجتماعی لینکدین هم مرتبا بیشتر می‌شود.

براساس گزارش جدیدی که اخیرا توسط یک شرکت تحقیقاتی آمریکایی به نام Recorded Future منتشر شده، شبکه اجتماعی لینکدین (مختص به کسب و کار) امسال به یک اپلیکیشن محبوب غربی در میان خانواده‌های ممتاز کره ای بدل شده که به خاطر نزدیکی شان به حاکمیت این کشور دارای دسترسی به اینترنت هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، البته در نظر داشته باشید که به باور این شرکت علت استقبال کره‌ای‌ها از لینکدین محبوبیت اخیر این شبکه اجتماعی در جامعه جهانی نیست و در عوض همانطور که در گزارش Recorded Future ذکر شده افراد مظنون به کلاهبرداری های بیتکوین و یا آنها که قصد فرار از تحریم ها علیه این کشور را دارند از پروفایل های خود در شبکه اجتماعی لینکدین برای حضور در فضای آنلاین استفاده می کنند.

Priscilla Moriuchi مدیر توسعه تهدیدات استراتژیک در شرکت Recorded Future در مصاحبه ای که با نشریه تلگراف انجام داده تاکید نمود که دسترسی به اینترنت صرفا محدود به جامعه قلیلی از کاربران کره ای بوده هرچند اذیت و آزار دولت به خاطر استفاده از شبکه اجتماعی لینکدین هم برای این قشر کم نبوده است. او در ادامه صحبت هایش گفت:

جامعه ممتاز کره صرفا اجازه استفاده از اینترنت (به عنوان بخشی از کارشان) را دارند و به همین خاطر می‌توانند در فضای مجازی با ایده‌های جدیدی آشنا شوند. و نکته دیگر سطح پیشرفته بودن فعالیت های این گروه است. آنها با مهارت بالا از کامپیوتر استفاده می کنند و بعضا به چندین زبان زنده دنیا سخن می گویند.

در طول یکسال گذشته تحقیقات Recorded Future روی عادات اینترنتی نخبگان پیونگ یانگ نشان داد که جدای از انزوای کلی این افراد در نظر جامعه جهانی، آنها دانش تکنولوژیکی بالایی دارند و طیف وسیعی از کامپیوترها، موبایل ها و دستگاه‌های پیشرفته را مورد استفاده قرار می دهند.

علاوه بر این، Moriuchi ابراز نگرانی کرده که مبادا شهروندان کره شمالی نیز مانند برخی کارکنان اطلاعاتی روسیه از لینکدین برای نزدیک شدن به اهداف خود و دریافت اطلاعات حساس از آنها مبادرت بورزند.

او در ادامه خاطر نشان کرد که تاکنون شواهدی دال بر بیشتر شدن شمار کاربران اینترنت و سطح ترافیک در کره شمالی مشاهده نشده و آمار و ارقام مربوط به هر دوی آنها در بازه زمانی یک سال و نیم گذشته ثابت بوده است.

و با وجود آنکه دسترسی به اینترنتی فراتر از Kwangmyong (اینترنت داخلی کره شمالی) صرفا محدود به حلقه‌های داخلی رژیم حاکم بر این کشور بوده اما متخصصان سایبری این کشور نیز در چین، هند، نپال، بنگلادش، موزامبیک، کنیا، تایلند و اندونزی مشاهده شده‌اند.

منبع: زومیت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.