کد مطلب: ۶۴۲۶۱۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فیلیمو و نماوا از نتایج گوگل حذف شدند؟

فیلیمو و نماوا از نتایج گوگل حذف شدند؟

شرکت گوگل به تازگی به دلیل نقض قوانین کپی رایت، اقدام به حذف لینک‌های فیلیمو، نماوا و تلوبیون از نتایج جستجو خود کرده است. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از اینکه اپلیکیشن‌های آپارات و فیلیمو از فروشگاه گوگل حذف شده‌اند. حالا به نظر می‌رسد که گوگل به دلیل نقض حقوق کپی رایت اقدام به حذف لینک‌های فیلیمو، نماوا و تلوبیون کرده است.

یکی از کاربران توییتر ادعا کرده‌است که گوگل در حال حذف لینک‌ وب‌ سایت‌های فیلیمو، نماوا و تلوبیون به دلیل نقض کپی رایت از نتایج جستجو خود است. چرا که این گوگل برای کسانی که قانون کپی رایت را رعایت نمی‌کنند، قوانین سختی در نظر گرفته‌است.

IMG 9349 1

گوگل با نقض کپی رایت برخورد می‌کند

گوگل برای رعایت حق کپی رایت، سرویسی ارائه کرده است که براساس API آن مدیران سایت‌ها و وبلاگ‌ها بتوانند بررسی کنند، آیا صفحات آن‌ها در خطر حذف از موتور جستجوی گوگل قرار دارد یا نه. از سوی دیگر هم این سرویس که «گوگل کپی» نام دارد، سایت‌ها و وبلاگ‌های کپی کننده را از موتور جستجو و دیگر سرویس‌های گوگل حذف می‌کند.

واکنش‌ به حذف فیلیمو و نماوا از نتایج گوگل

برخی از کاربران به حذف فیلیمو و نماوا از نتایج گوگل در شبکه اجتماعی توییتر واکنش‌های مختلفی نشان دادند در ادامه آن‌ها را می‌خوانید.

«مسئولینی که حامی‌ طرح صیانت هستند و به دنبال جایگزین کردن پلتفرم‌های داخلی‌ به جای پلتفرم‌های خارجی‌ نظیر یوتیوب، واتساپ و غیره هستند. این یک نمونه کوچک برای شماست! علاقه و محبوبیت رو ببینید.»

«حالا به نظرتون با این وضعیت حذف از گوگل، نماوا و فیلیمو سمت صیانت وایمیسن یا اینترنت آزاد؟»

«به نظر من این خبر یه حاشیه‌اس واسه افزایش سرچ و مثلا بهبود سئوی سایتاشون! که هرکسی خبر رو دید بره تستی اسم برندشون رو یه سرچ بزنه!»

چند سالی است که سخت‌گیری‌های گوگل برای اپلیکیشن‌ها و کاربران ایرانی آغاز شده و مشخص نیست تا کی ادامه خواهد داشت. گوگل از زمان آغاز تحریم‌ها، موردهای دیگری از اپلیکیشن‌های ایرانی را نیز حذف کرده است.

همچنین، با وجود اینکه یک روز از انتشار این خبر می‌گذرد، هنوز مسئولان این شرکت‌های نمایش خانگی نسبت به این اقدام گوگل واکنشی نشان نداده‌اند. چون طبق بررسی‌ها تنها صفحات اصلی وب‌سایت‌ها از نتایج گوگل حذف شده‌است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • پاشا

    دروغه دقیقا برای تبلیغ کردن این خبر رو پخش کردن ، متاسفم برای فیلیمو با این کاراش ، شما برو تو فیلیمو نظر بده ثبت نمیکنن تا پول ندی برای خرید ، هروقت بسته تموم میشه دیگه اهمیتی به مخاطباش نمیده و بیشتر لایکای فیلما دروغه ، فیلم خارجی گذاشتن با ۹۸ درصد لایک بعد میری سایت بین المللی که بیش از یک میلیون نفر لایک یا کامنت گذاشتن میبینی فیلم ۶۲ درصد فقط لایک داره و فیلم ضعیفیه ، دروغ برای دیده شدن و خرید اشتراک

  • ناشناس

    دقیقا برای افزایش سئو سایت این کار کردن
    از وقتی تاینی موویز بزرگ رو بستن خیلیا به گوگل راجب نقض قوانین سایتهایی مثل نماوا به گوگل پیام دادن ولی درصدی اهمیت نمیده