کد مطلب: ۵۱۷۱۰۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ماجرای مالیات در اینستاگرام / چه کسانی باید مالیات بدهند؟

ماجرای مالیات در اینستاگرام / چه کسانی باید مالیات بدهند؟

طبق مصوبه جدید مجلس نه‌تنها مالکان دارای مسکن با ارزش بالای ۱۰ میلیارد تومان و مالکان خودروهای با ارزش بالای یک میلیارد تومان باید مالیات بدهند، بلکه اینفلوئنسرهای اینستاگرام با بیش از ۵۰۰ هزار فالوور هم از محل تبلیغات خود باید مالیات بپردازند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق اعلام سازمان امور مالیاتی بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان مالیات معافیاتی و بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در اقتصاد ایران وجود دارد. هرچند هنوز سهم بخش‌های مختلف از جمله اشخاص حقیقی یا نهادهای خاص از این ارقام مشخص نیست اما مجلس تصمیم جدیدی در این باره گرفته است.

طبق مصوبه جدید مجلس نه‌تنها مالکان دارای مسکن با ارزش بالای ۱۰ میلیارد تومان، مالکان خودروهای با ارزش بالای یک میلیارد تومان و هنرمندان با درآمد سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان باید مالیات بدهند، بلکه اینفلوئنسرهای اینستاگرام با بیش از ۵۰۰ هزار فالوور هم از محل تبلیغات خود باید مالیات بپردازند.

بدین ترتیب در صفحات با ۵۰۰ هزار دنبال کننده اگر تبلیغی درج شود، میزانی را باید برای پرداخت مالیات در سال آینده در نظر بگیرند. این مصوبه مجلس در انتظار تایید نهایی شورای نگهبان است که در صورت تایید به دولت ابلاغ می‌شود تا در سال آینده سازمان مالیاتی برای اخذ مالیات از این بخش برنامه‌ریزی کند.

با این حال هنوز مجلس برای مالیات بخش‌های دیگر از جمله نهادهای خاص تصمیم جدیدی اتخاذ نکرده است.

آخرین اخبار استارتاپ‌ها را در صفحه اختصاصی استارتاپ دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به نظر من هر درآمدی از اینستا یا هر سایت آنلاین باید شامل مالیات شود بعضی از تویتر و یوتیوب و …در حال کسب درآمدند و مالیات نمیدهند .باید مالیات بدهند چه یک فالویر چه میلیون فالویر .در آمد درآمده .در ضمن راه در رو دارند کافیه فلویرهای خود را بین چند یوزر نیم تقسیم کنند تا قانون مالیات را دور بزنند به همین دلیل هست که باید به همشون مالیات بخوره .البته این را هم بگم که دولت با این کارش به اینستا و …وجهه قانونی داده .محیطی که از سیر تا پیازش متاسفانه در اختیار هر گروه سنی هست .

    • ناشناس

      نظر شما واسه در قوری هم خوب نیست. مالیات بابت خدمات هست . دولت چه خدماتی به پیج ها ارائه میده که بخواد ازشون مالیات بگیره؟

    • ناشناس

      ببین کسایی که از یوتیوب پول میگیرن به هر حال دارن به یوتیوب 45 درصد از درامدشون رو میدن از اون 55 درصدی هم که مونده باز باید به آمریکا مالیات بدن دوباره برای اینکه توی ایران پولشون رو بگیرند دوباره باید به یسری شرکت ها به اسم ام سی ان ها 20 درصد ار اون 55 درصد بعد از مالیات آمریکا رو بدن
      اگه با آپارات برخورد میکردن که نباید از این پول هنگفتی که بابت تبلیغات میگره نباید چندرغاز به تولید کنندگان محتوا پول بده و باید مثل یوتیوب 50 _50 باشه اشکالی نداشت که اون 45 درصدی که به یوتیوب میدیم رو به دولت و آپارات بدیم
      اشکالی نداشت اکه بانک های ما به بانک های جهانی وصل بود خوشحال میشیدیم اگه اون 20 درصد رو به ایران مالیات بدیم
      اشکالی نداشت اگه اون مالیاتی که به آمریکامیدیم رو به ایران میدادیم
      اشکالی نداشت مالیاتبدیم اگه اینترنت سرعتش بیشتر بود و ما سریع تر میتونستیم ویدئو آپلود بکنیم
      ایران هیچ بستری رو برای درامد از یوتیوب ایجاد نکرده که بخواد ازش از مزدم مالیات بگیره

    • ناشناس

      بخاظر چی مالیات بدیم چون اون ۱۱نفر بودجه رو بالا کشیدن

  • ناشناس

    مالیات بورسی ها را که بدجور گرفتین
    خدا ازتون نگذره

  • ناشناس

    بابت چه خدماتی میخواید مالیات بگیرید؟

    • 1

      بابت فیلتر نکردن !!!!!!!!!!!!!!!

    • ناشناس

      اینترنت و کلی خدمات رایکانی که داری تو مملکت استفاده می کنی مثل آموزش و… مالیات در ایران فقط از قشر بدبخت گرفته میشه
      مگه به مایی که پیمانکاریم و چپ و راست دارن مالیات می گیرن خدماتی ارائه میشه؟
      اصلا درآمدشون رو هم خودشون تعیین می کنند هر چی بگو بابا مگه ما چقدر سود می کنیم حالیشون نیست بعد از سلبریتی و هزار تا پیج اینستاگرام و کلی پولدار دیکه چپ و راست دارن از زیر مالیات در میرن من به عنوان شخصی که مالیات میدم از کسانی که درآمد دراند و مالیات نمیدن راضی نیستم و حق الناس گردن اونهاست و این عین دزدی هست وقتی کارمندش داره مالیات میده

  • ناشناس

    مالیات بر این نوع درآمدها را به عقب برگردانید و از هنگام شروع کارشان و در آمدزایی آنها مالیات بگیرید تا کسی فکر نکنه زده و در رفته .

  • ناشناس

    به نظر من مالیات بر در آمد زایی در وبسایتهای خارجی همچون اینستا و….باید شامل مالیات پنجاه در صدی بشود .یک مالیات بر درآمد خود شخص و یک مالیات هم به خاطر اینکه این سایتها بدون مجوز همکاری در ایران در حال فعالیتند .و مالیات خود را به ایران نمیدهند پس هر شخص و شرکتی بدنبال همکاری با این وبساتها و کسب درآمد از اونهاست باید زیر بار مالیات آنها هم برود (البته هستند اشخاصی که این در آمدها را در خارج به حساب میریزند و مالیات به اونها میدهند .بعضا املاک هم خریدند و بدنبال اقامت بر اساس طول مدت اقامت و پرواخت مالیات از این طرق در آن کشورها هستند .
    به هر حال این مالیات 5۰ در صد منافع پنهان و آشکاری برای کشور دارد که متخصصین بهتر بر آن واقفند .بعضی کوتاه مدت و بعضی طولانی مدت .حتی میتوان بر داشتن پیج و کانال وبسایتهایی که به ایران مالیات نمیدهند و همکاری نمیکنند و اشخاص از آن درامدی ندارند مالیات کمی بست .اینطوری خیلی از مشکلات کنونی در فضای مجازی حل خواهد شد .

    • ناشناس

      چی میگی حاجی دلت خوشه. از این به بعد باید از بیچاره یک پول بیشتری بگیرند بابت تبلیغ. زورشون به دونه درشت ها نمیرسه به این جون هایی که تازه دارند روی پای خودشون می ایستند دارند فشار روی فشار میارند. با هزارتا بدبختی پول تبلیغ جور میکنن حالا به بهانه مالیات دوبرابر باید پول بدن

    • ناشناس

      خداروشکر نظرت اصلا اهمیت نداره

  • مسعود

    خیلی هم خوبه این مصوبه
    اونهایی که فالوور فیک میخره حالشون جا میاد
    مالیات هم بر درامد هست نه بر خدمات
    کلا اینستاگرام را باید فیلتر کنن که 90 درصدش شده ترویج برهنگی و خودنمایی

    • ناشناس

      خود نمایی چیه مومن ملت دارن پول درمیارن!!

    • ناشناس

      من تازه دارنذکسب درآمد میکنم دولت اینو گذاشت خوبع وقتی از همه جا رونده شدی

    • حاجی

      کاملا موافقم

  • کاربر

    این مالیات از کل روز فقط تا ساعت 13 کار می کنن جمع می کنن میرن خونه…
    ساعت 13:15 بری اونجا همه رفتن…
    ببین چی هستن که توی هموم 1 ساعت کار به زور مفیدشون می رسن به این چیزا

  • ناشناس

    خدانکنه خیلیا امیدشون به همین اینیستاس مالیات بیاد خیلیا ناامید میشن