کد مطلب: ۶۶۱۷۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

استقبال کشورهای در حال توسعه از متاورس / ایران آماده حضور این فناوری است؟

استقبال کشورهای در حال توسعه از متاورس / ایران آماده حضور این فناوری است؟

متاورس واژه‌ای است که این روزها زیاد شنیده می‌شود و بسیاری از مردم دنیا مجذوب این فناوری جدید شده‌اند. اما ایران نیز آماده میزبانی از متاورس در سال‌های آینده خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت متا (فیس‌بوک سابق) به عنوان مبدع این فناوری جدید شناخته می‌شود. مسئولان معتقدند که متاورس هنوز در ابتدای راه است و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری باید به توسعه آن کمک کنند.

شرکت متا در این فناوری قصد دارد تا یک دنیای کاملا مجازی را شبیه‌سازی کند که مردم واقعی با آواتار مجازی خود به آن قدم بگذارند. این دنیا توسط هوش‌ مصنوعی پیشرفته‌ای کنترل می‌شود که تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت و نظم در این مجموعه بزرگ خواهد کرد.

رمزارزهای دیجیتال واحد پولی دراین دنیای جدید خواهند بود و کاربران می‌توانند برای معاملات خود از پول‌های مجازی استفاده کنند.

با توجه به اینکه متاورس برپایه فناوری واقعیت مجازی و افزوده خواهد بود، سازندگان سخت‌افزارهایی مثل عینک‌ها و هدست‌های واقعیت افزوده، عزم خود را برای تصاحب سهم بیشتر از این بازار جزم کرده‌اند.

متاورس هنوز در ابتدای راه است و آینده آن مشخص نیست؛ اما باتوجه به استقبال و حمایت غول‌های فناوری از آن، بدون شک این فناوری پنجره جدیدی را در دنیای مجازی باز خواهد کرد.

محبوبت متاورس در کشورهای درحال توسعه

براساس اعلام شرکت تحقیقاتی Ipsos، مردم کشورهای درحال توسعه بیش از کشورهای صنعتی آمادگی حضور در متاورس را دارند. این شرکت تحقیقاتی ادعا کرده که چین، هند، پرو، عربستان، کلمبیا، مکزیک و ترکیه به ترتیب کشورهایی هستند که متاورس را دنیایی هیجان‌اگیز می‌دانند و خواهان پیوستن به آن هستند.

این درحالی است که ژاپن، بریتانیا، بلژیک، کانادا، فرانسه و آلمان به‌ترتیب در قعر این جدول قرار دارند. مردم این کشورها آشنایی و علاقه‌ای به حضور در متاورس از خود نشان نمی‌دهند.

این شرکت تحقیقاتی می‌گوید که حدود ۵۹ درصد از مردان سراسر جهان آماده ورود به متاورس هستند. در حالی که این عدد برای زنان ۴۴ درصد را نشان می‌دهد.

براساس آمار منتشر شده، ۶۲ درصد از افراد تحصیل‌ کرده و ۴۱ درصد از افراد کم سواد از این فناوری استقبال می‌کنند.

جمعیت آماری شرکت Ipsos نشان می‌دهد که ۶۲ درصد افراد زیر ۳۵ سال و۳۷ درصد افراد بالای ۵۰ سال علاقه‌مند به حضور در متاورس هستند.

ایران آماده حضور در متاورس است؟

حالا سوال اینجاست که آیا کشور ما از لحاظ فرهنگی و زیرساختی آماده میزبانی از متاورس در سال‌های آینده خواهد بود؟

پژمان کهزادی کارشناس شبکه‌های اجتماعی در پاسخ به این پرسش به تجارت‌نیوز گفت: متاورس دارای زیرساخت پیچیده‌ای نیست. به همین دلیل با توجه به افزایش پهنای باند طی سال‌های اخیر، فکر نمی‌کنم مشکل زیادی در این زمینه داشته‌باشیم.

طبق اظهار او کاربران برای لمس بهتر این دنیا نیاز به یکسری سخت‌افزارها نه چندان گران مثل هدست‌های VR هستند که بدون این دستگاه‌ها نیز می‌توان به متاورس قدم گذاشت. این فناوری با یک دستگاه رایانه و یا حتی تلفن‌هوشمند هم قابل استفاده است.

کهزادی با بیان اینکه در بخش فرهنگی باید از حالا اقدام کرد، گفت: رسانه‌ها و آموزش و پرورش باید به این موضوع و فرهنگ‌سازی آن توجه داشته‌باشند. از همین حالا باید بستر را برای ورود این فناوری آماده کنند.

این کارشناس شبکه اجتماعی اضافه کرد: امیدوارم قصه متاورس مانند سرگذشت سایر فناوری‌ها در ایران نشود که پس از فراگیر شدن مورد هجوم قرار گرفت و در نهایت فیلتر شدند. چرا که مسدودسازی و بگیر و ببند در دنیای مجازی فایده‌ای ندارد و این تجربه‌ بارها و بارها اثبات شده‌است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سعیدساشا

    سلام. تجارت نیوز ممنونیم لطفا وام ودیعه مسکن رو پیگیری کنید. چی شد؟ اصلا توی سایتشون چیزی نزدن نمیشه ثبت نام کرد.