کد مطلب: ۷۶۱۸۴۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مایکروسافت اعلام کرد: استفاده از هوش مصنوعی بینگ محدود می‌شود

مایکروسافت اعلام کرد: استفاده از هوش مصنوعی بینگ محدود می‌شود

پس از بیان تجربه کاربران از استفاده از هوش مصنوعی بینگ مبنی بر ارائه پاسخ‌های ترسناک توسط این فناوری، حالا مایکروسافت استفاده از این چت‌بات را محدود کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته شرکت مایکروسافت اعلام کرد که استفاده از هوش مصنوعی بینگ را محدود می‌کند. به گفته این شرکت این محدودیت به دلیل مکالمات جنجال برانگیز این چت‌بات با عده‌ای از کاربران است.

بر این اساس چت‌بات هوش مصنوعی بینگ دارای سقف 50 سوال در روز و پنج پرسش و پاسخ در هر جلسه فردی خواهد بود. این درحالی است که تنها پس از گذشت یک هفته از آغاز به‌کار چت‌بات هوش مصنوعی بینگ، عده‌ای از کاربران از پاسخ‌های ترسناک و نگران‌کننده این هوش مصنوعی خبر دادند. به گفته یکی از کاربران این چت‌بات ضمن اصرار ورزیدن بر ابراز علاقه از او خواسته تا از همسر خود جدا شود. کاربر دیگری نیز گفته که چت‌بات او را تهدید به مرگ کرده است.

واکنش مایکروسافت چه بود؟

مایکروسافت در یک پست وبلاگی چت طولانی‌مدت با پرسش بیش از 15 سوال را دلیل این اختلالات دانسته و گفته است چت طولانی با ربات آن را گیج می‌کند. البته این شرکت اعلام کرده که این محدودیت ادامه‌دار نخواهد بود و به‌دنبال راهی برای افزایش سقف مدت مکالمه با ربات است. مایکروسافت پیش از این از بیان تجربه کاربران تشکر کرده و گفته بود بهترین راه بهبود عملکرد این فناوری جدید استفاده از تجربه‌ها و تعاملات کاربران است.

رویکرد تهاجمی مایکروسافت برای بهبود عملکرد هوش مصنوعی بینگ کمی با رویکرد غول موتور جستجوی دنیا، گوگل که اخیرا نیز ربات هوش مصنوعی «Bard» را تولید اما از انتشار آن خودداری کرده، متفاوت است. مقامات این شرکت به دلیل احتمال پیش‌آمد مشکلات احتمالی فعلا از انتشار آن خودداری کرده‌اند.

گوگل برای اصلاح عملکرد چت‌بات خود چه می‌کند؟

مدیران گوگل نیز اخیرا سعی در کمک گرفتن از کارکنان برای اصلاح عملکرد ربات هوش مصنوعی Bard دارند. روز چهارشنبه، معاون بخش جستجوی گوگل در ایمیلی از کارکنان خواست تا مطمئن شوند که رقیب مایکروسافت عملکرد درستی دارد. براساس گزارش‌ها، این ایمیل شامل بایدها و نبایدهایی است که که کارکنان باید در اصلاح پاسخ‌های Bard در نظر بگیرند. مدیران گوگل معتقدند بهترین راه برای بهبود عملکرد Bard، بازنویسی پاسخ‌های نامعقول آن توسط کارکنان این شرکت است.

همچنین در روز چهارشنبه، ساندار پیچای، مدیرعامل این شرکت نیز از کارکنان خواست تا روزانه 2 تا 4 ساعت از زمان خود را صرف Bard کنند. او گفت که مسیری طولانی در پیش است و همه باید تلاش کنیم.

گوگل هفته گذشته از چت‌بات هوش مصنوعی خود رونمایی کرد اما مجموعه‌ای از اشتباهات این فناوری جدید، ارزش سهام این شرکت را حدود 9 درصد کاهش داد. پس از این اتفاق، کارمندان گوگل، مدیرعامل این شرکت را مورد انتقاد قرار داده و اقدام او را عجولانه دانستند.

حالا طبق ایمیلی که برای کارکنان فرستاده شده، به نظر می‌رسد مدیران سعی دارند عملکرد چت‌بات جدید را بهبود ببخشند. در این ایمیل آمده است که پاسخ‌ها همواره باید مودبانه باشد. به‌علاوه اینکه پیش‌فرض سازی بر اساس نژاد، ملیت، مذهب، جنسیت و ایدئولوژی‌های سیاسی در ارائه پاسخ‌ها ممنوع است. همچنین پاسخ‌ها نباید همراه با ابراز احساسات و عواطف انسانی باشند.

با این حساب باید منتظر ماند و دید که رقابت غول‌های فناوری دنیا برای توسعه هوش مصنوعی در دنیا به کجا می‌رسد؟

آخرین و مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های حوزه فناوری را اینجا در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.