خبر مهم:

کد مطلب: ۷۰۹۷۲۶

محدودیت‌های اینترنت تمام شد/ تدوین بسته‌های حمایتی برای مشاغل خانگی

محدودیت‌های اینترنت تمام شد/ تدوین بسته‌های حمایتی برای مشاغل خانگی

با استناد به صحبت‌های امروز وزیر ارتباطات محدودیت‌های اینترنت تمام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود پشت سر گذاشتن محدودیت‌های اینترنت ، اما شبکه‌های پیام‌ٰسان واتس‌اپ و اینستاگرام همچنان فیلتر هستند.

به نقل از انتخاب، وزیر ارتباطات در آیین افتتاح عملیاتی مرکز کنترل و عملیات ماهواره های سنجش گفت: محدودیت‌ها طی روز های گذشته برطرف شده و دو روز است که هیچ محدودیتی به جز برای دو پیام‌رسان آمریکایی وجود ندارد.

عیسی زارع‌پور گفت: پلتفرمی که قوانین جمهوری اسلامی را به رسمیت نمی‌شناسد بستر مناسب برای کسب‌وکارها نیست.

زارع‌پور وزیر گفت: تصمیم‌گیری در رابطه با رفع محدودیت اینستاگرام و واتس‌اپ به تصمیم مراجع ذیصلاح و تغییر رفتار این دو اپلیکیشن بستگی دارد.

او ر جمع خبرنگاران اعلام کرد هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارتی که اپراتورهای همراه و ثابت از کاهش پهنای باند برایشان ایجاد شده فعلا ندارند، اما برنامه‌هایی برای جبران خسارت خواهند داشت.

روبیکا جایگزین اینستاگرام می‌شود؟

وزیر ارتباطات گفت: در پاسخ به این سوال که قرار است برنامه ویژه‌ای برای همکاری با یاندکس داشته باشیم گفت: امکان ویژه‌ای برای یاندکس در نظر نگرفته‌ایم و هر پلتفرمی که قواعد ما را رعایت کند، می‌تواند فعالیت کند.

عیسی زارع‌پور تاکید کرد: اینستاگرام اگر به قواعد ما و خودش درباره تجارت اسلحه و دعوت به خشونت پایبند باشد، مشکلی برای فعالیت ندارد.

زارع‌پور در پاسخ به این سوال که رئیس‌جمهور گفته بود اینستاگرام را نمی‌بندیم، گفت وقتی پلتفرم قواعد رو رعایت نمی‌کند در سیاست‌ها تجدیدنظر می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است روبیکا جایگزین اینستاگرام شود گفت: برنامه‌ای در این زمینه نداریم.

بسته‌های حمایتی برای مشاغل خانگی

به نقل از ایرنا، وزیر ارتباطات درباره جبران خسارت وارده به کسب‌وکارها، اظهار کرد: تعامل خوبی با وزارت امور اقتصادی و دارایی در این خصوص ایجاد شده است.

عیسی زارع‌پور افزود: ما یک برنامه برای کسب‌وکارهایی که به پلتفرم‌هایی داخلی مهاجرت کنند، در نظر گرفته‌ایم و با کمک وزارت اقتصاد یک بسته حمایتی مانند معافیت مالیاتی و تسهیلاتی از این قبیل، برای آنها پیش‌بینی شده است.

زارع‌پور در خصوص اخباری که در مورد برخی کسب‌وکار از جمله دیجی‌کالا منتشر شده است، نیز گفت: این مسائل را باید حل کنیم.

وی همچنین در خصوص فیلترینگ اینستاگرام، اعلام کرد: چنین برنامه‌ای نداشتیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.