خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۷۰۲۷

اقدام ضدایرانی فیسبوک

اقدام ضدایرانی فیسبوک

فیس بوک امروز در بخشی از گزارش‌ ماهانه خود ادعا کرد: ما اقدام به مسدود سازی شماری از حساب های کاربری مرتبط با ایران کردیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت فیسبوک روز دوشنبه بار دیگر اعلام کرده مجموعه‌ای از حساب‌های کاربری مرتبط با حکومت ایران را حذف کرده است.

این شرکت در بیانیه‌ای گفته ۹۳ حساب کاربری را در رسانه فیسبوک و ۱۹۴ حساب را از اینستاگرام پاک کرده است. فیسبوک مدعی شده حساب‌های مذکور سیاست این شرکت ضد رفتارهای هماهنگ ساختگی را نقض کرده‌اند.

در این بیانیه تصریح شده محتوای پیام‌های منتشرشده از سوی این حساب‌های کاربری را اخباری درباره مسائل جاری استان لرستان تشکیل می‌داده است. برخی از این حساب‌ها، در ماه‌های گذشته برای افزایش مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تبلیغ کرده‌اند و همزمان به انتقاد از عربستان سعودی و آمریکا پرداخته‌اند.

ادعای روز دوشنبه بخشی از کارزار شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک برای انتشار اطلاعات اثبات‌نشده درباره ایران است. توئیتر و گوگل نیز پیش از این ادعاهای مشابهی علیه ایران مطرح کرده و یا اقداماتی را علیه رسانه‌ها و اشخاص ایرانی انجام داده‌اند.

چندی پیش نشریه آمریکایی «اینترسپت» در گزارشی نوشت که فیسبوک برای حذف صفحات و مطالب برخی از فعالان به دستور دولت آمریکا و مقام‌های رژیم صهیونیستی عمل می‌کند.

فیسبوک در ماه‌های گذشته در چندین وهله برخی اتهامات اثبات‌نشده صفحات متعلق به کاربران ایرانی که تنها به حمایت از توافق هسته‌ای ایران و علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی پرداخته‌اند را حذف کرده است.

این اقدامات در حالی انجام می‌شوند که فیسبوک و توئیتر علی‌رغم تحقیقات گسترده‌ای که نشان می‌دهند ربات‌های وابسته به عربستان سعودی، تروریست‌های منافقین و رژیم صهیونیستی در حال انتشار پیام‌های ضدایرانی هستند، در اقدام برای حذف آنها سهل‌انگاری می‌کند.

منبع: فارس

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.