کد مطلب: ۶۴۴۴۰۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۷ نکته مهم طرح صیانت از فضای مجازی چیست؟ + اینفوگرافیک

۷ نکته مهم طرح صیانت از فضای مجازی چیست؟ + اینفوگرافیک

سرانجام طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی هنوز معلوم نیست که به کجا می‌رسد. اما خبرها حاکی از بررسی آن در صحن علنی دارد. بسیاری از منتقدین این طرح معتقدند که این طرح دارای مشکلات اساسی بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از ماه‌ها کشمکش میان مخالفان و موافقان طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی، یکی از نمایندگان مجلس یعنی رشیدی کوچی از بازگشت این طرح به صحن علنی مجلس خبر داد.

حواشی این طرح از همان ابتدای مطرح شدن شروع شد. چرا که کارشناسان این حوزه، معتقدند که طرح صیانت دارای ایرادات و مشکلات بسیاری است. زیرا این طرح در نهایت به مسدودسازی و فیلترینگ اینترنت آزاد می‌انجامد.

از سوی دیگر موافقان این طرح معتقدند که طرح صیانت به معنی مسدودسازی نیست. اما مخالفان این طرح ادعا می‌کنند طرح صیانت در نهایت منجر به قطع ارتباطات با جهان و آسیب‌های فراوان به کسب‌وکارها خواهد شد.

این این طرح دارای چند مشکل اساسی است که عموم افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به طور مثال در طرح صیانت تاکید بر محدودسازی وجود دارد یا جریمه کردن کسب‌وکارهایی که مقررات را رعایت نکند.

طرح صیانت2 01 1 7

اکنون براساس درخواست ۱۸۵ نماینده مجلس قرار شده‌است که طرح بار دیگر به صحن علنی مجلس بازگردد تا برای بار دوم به رای ۲۹۰ نماینده گذاشته شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چین هم نتونست فیلترشکن های بزرگ دنیا رو مسدود کنه اینا چجوری میتونن؟
    برا همین میگن طرح شکست خورده

  • ناشناس

    اگه طرح صیانت با همین مفادش اجرا بشه ، اگه اینترنت کاملا رایگان با سرعت یک ترابایت برثانیه هم بدن ، گوشی و سیمکارتو میندازم دور و یه غار پیدا میکنم و توش زندگی میکنم .

  • ناشناس

    به فکر امرار معاش مردم باشید در زیر خط فقر زندگی می‌کنند طرح صیانت پیشکش

  • ناشناس

    دیگه چیزی نمونده برامون، با طرح صیانت گوشی های همراه به اندازه یه چکش ارزش ندارن?

  • ناشناس

    نه به صیانت #به فکر مردم باشین گرانی قیمت سربه فلک کشیده مسکن خودرو غیره به فکردزدی اختلاس باشین