خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۹۹۳۲

اقدام السالوادور برای جذب سرمایه خارجی:

معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران بیت‌کوین

معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران بیت‌کوین

در اقدامی به منظور جذب بیشتر سرمایه‌گذاران، مقامات السالوادور اعلام کردند، سرمایه‌گذاران بیت‌کوین از پرداخت مالیات بر درآمد و سود سرمایه معاف می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در اقدامی به منظور جذب بیشتر سرمایه‌گذاران، مقامات السالوادور اعلام کردند، سرمایه‌گذاران بیت‌کوین از پرداخت مالیات بر درآمد و سود سرمایه معاف می‌شوند. اقدامی که احتمالا منجر به ایجاد موجی از سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها در کشوری شود که اخیرا به صورت رسمی بیت‌کوین را به عنوان ارز پرداخت قبول کرده است.

معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین

بر اساس گزارش رسانه رسمی السالوادور، خاویر ارگوئتا مشاور حقوقی رئیس‌جمهور نایب بوکله، فاش کرد که این کشور عزمی جدی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی از طریق معافیت مالیاتی روی بیت‌کوین دارد.
به منظور دستیابی به این هدف، تمامی تراکنش‌های بیت‌کوین روی کیف پول بیت‌کوین رسمی کشور (چیوو) تحت نظارت قرار می‌گیرد. آرگوئتا اذعان داشت: « ما با اجرایی کردن برخی توصیه‌های موسسات بین‌المللی با پولشویی مقابله خواهیم کرد.»

او همچنین اشاره کرد که کیف‌پول چیوو در صورت سقوط ارزش بیت‌کوین به صورت موقت تراکنش‌های بیت‌کوین را متوقف می‌کند تا اثر نوسانات شدید قیمتی را کاهش دهد.
سه‌شنبه هفته گذشته، السالوادور به طور رسمی اعلام کرد که به اولین کشوری تبدیل شده که بیت‌کوین را به عنوان پول رایج قانونی پذیرفته است. این قانون بدان معناست که تمامی کسب‌وکارهای محلی باید بیت‌کوین را به عنوان ارز پرداخت قبول کنند.

این کشور همچنین با راه‌اندازی کیف پول رسمی بیت‌کوین با نام چیوو، تلاش خود برای همکاری با شرکت‌های جهانی نظیر صرافی رمزارز بیتسو بانک سیلورگیت را به اثبات رساند. این کیف پول به کاربرانش اجازه می‌دهد تا بیت‌کوین را به دلار آمریکا تبدیل کرده و از طریق ATMهای مخصوص و بدون پرداخت هزینه تراکنش، پول نقد دریافت کنند.

مهمترین اخبار بازار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.