کد مطلب: ۴۹۷۱۱۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رجزخوانی رقبای دیجی‌کالا / معرفی و بررسی فروشگاه‌های جدید آنلاین

رجزخوانی رقبای دیجی‌کالا / معرفی و بررسی فروشگاه‌های جدید آنلاین

صحبت از فروشگاه اینترنتی که به میان آید، احتمالا دیجی‌کالا نخستین گزینه‌ای است که به ذهن بسیاری از کاربران می‌رسد، اما برندهای دیگری نیز در این حوزه فعالیت می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی از فروشگاه‌های اینترنتی، شهرت بیشتری دارند و بعضی در افکار عمومی کمتر شناخته شده‌اند. تعدادی از آنها در حوزه‌ای خاص فعالیت می‌کنند و برخی نیز حوزه کاری گسترده‌تری دارند.

این مطلب به معرفی تعدادی از برندها فعال در حوزه فروش اینترنتی اختصاص دارد.

فروشگاه‌های اینترنتی

بانی مد

معرفی:

فروشگاه اینترنتی بانی مد، متعلق به فروشگاه پوشاک جین‌وست است. این سایت محصولات مختلفی را چون انواع لباس‌های مردانه، زنانه و بچگانه، زیبایی و سلامت، اکسسوری، لوازم خانه، کیف و کفش، مواد غذایی و لوازم‌التحریر را ارائه می‌کند.

نقد و نظر:

سایت فروشگاه بانی مد در آلکسا که مرجعی بین‌المللی برای رتبه‌بندی سایت‌ها و مقایسه آنها با یکدیگر است، در جایگاه 4869 جهان و 128 ایران قرار دارد. رتبه این سایت در سه ماه گذشته کاهش یافته، اما درصد تعداد صفحات بازدید شده در هر بار ورود به سایت، میانگین زمان ماندن کاربر در سایت و میزان خروج بازدیدکنند‌گان از سایت بدون ورود به صفحات دیگر تنزل داشته است.

در شبکه‌های مجازی از جمله توئیتر، برخی کاربران از کیفیت محصولات این فروشگاه راضی هستند اما برخی به تبلیغات زیاد این سایت و البته جین‌وست انتقاد دارند.

قیمت بالای محصولات به نسبت کیفیت، یکی دیگر از انتقادات وارد شده به این فروشگاه اینترنتی است. در جریان حراج جمعه سیاه نیز برخی کاربران معتقد بودند که بانی مد قیمت‌ها را از قبل افزایش داد و بعد از ارائه تخفیف‌ها، باز هم کالاها گران‌تر از قبل بوده‌اند.

مو تن رو

معرفی:

مو تن رو، به فروش لوازم آرایشی و بهداشتی اختصاص و خود را بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی در این حوزه می‌داند.

این سایت محصولات مختلف آرایشی و گریم، پوست، مو، بدن، عطر، بهداشت شخصی، لوازم برقی، مادر و کودک، اکسسوری و زیورآلات، سالنی و کارآموزی را ارائه می‌کند.

نقد و نظر:

سایت فروشگاه مو تن رو در آلکسا، در جایگاه 9762 جهان و 251 ایران قرار دارد. رتبه این سایت در سه ماه گذشته کمی افزایش یافته، در زمینه تعداد صفحات بازدید شده در هر بار ورود به سایت و میانگین زمان ماندن کاربر در سایت نیز تنزل پیدا کرده اما در متغیر میزان خروج بازدید کنند‌گان از سایت بدون ورود به صفحات دیگر بهبود یافته است.

در شبکه‌های مجازی، برخی کاربران از تنوع محصولات آن تعریف کرده‌اند اما بعضی هم در مورد تاخیر در ارسال کالا یا لغو کردن سفارش انتقاداتی به موتن‌رو دارند.

در مورد کمپین‌های حراج جمعه سیاه، یز موتن‌رو، از جمله فروشگاه‌های اینترنتی بود که کاربران معتقد بودند نه تنها تخفیفی به مشتریان خود ندادند، که حتی کالاها را گران‌تر از قبل به آنها فروختند.

هر چند این فروشگاه نیز مانند دیجی‌کالا ادعا می‌کند چنین انتقاداتی در واقع به فروشندگان مربوط می‌شود.

خانومی

معرفی:

فروشگاه اینترنتی خانومی، در زمینه فروش لوازم آرایشی بهداشتی و عطر فعالیت می‌کند. خریداران می‌توانند محصولات آرایشی، مراقبت پوست و بدن، مراقبت مو، بهداشتی و شوینده، عطر و رایحه، مد و اکسسوری و لوازم برقی شخصی را از این فروشگاه تهیه کنند. خانومی، بر خلاف نامش، محصولاتی را برای آقایان هم دارد.

نقد و نظر:

سایت فروشگاه خانومی، در جایگاه 14 هزار 708 جهان و 299 ایران قرار دارد. وضعیت این سایت در سه ماه گذشته در زمینه رتبه، تعداد صفحات بازدید شده در هر بار ورود به سایت، میانگین زمان ماندن کاربر در سایت و میزان خروج بازدید کنند‌گان از سایت بدون ورود به صفحات دیگر بهبود یافته است.

در شبکه‌های مجازی، برخی کاربران از تنوع محصولات آن راضی هستند اما از پشتیبانی ضعیف آن یا ارسال محصولات تقلبی انتقاد کرده‌اند.

کیوسک نت

معرفی:

کیوسک نت وابسته به فروشگاه به همین نام است که در زمینه واردات، تامین و فروش محصولات کادویی، لوازم‌التحریر،کالاهای فانتزی و لوازم جانبی کالای دیجیتال فعالیت می‌کند.

نقد و نظر:

سایت فروشگاه کیوسک نت در آلکسا، در جایگاه 185 هزار و 321 جهان و 6252 ایران قرار دارد. رتبه این سایت در سه ماه گذشته افزایش یافته و در زمینه تعداد صفحات بازدید شده در هر بار ورود به سایت، میانگین زمان ماندن کاربر در سایت و میزان خروج بازدید کنند‌گان از سایت بدون ورود به صفحات دیگر نیز روند کاهشی را طی کرده است.

در شبکه‌های مجازی، برخی کاربران از تنوع و قیمت محصولات آن راضی هستند؛ هر چند بعضی نیز قیمت‌‌ها را تا حدودی گران‌تر از فروشگاه‌های دیگر می‌دانند.

زنبیل

معرفی:

فروشگاه اینترنتی زنبیل در حوزه فروش محصولات مختلفی چون لوازم خانگی، تهویه مطبوع، لوازم دیجیتال، آرایشی و بهداشتی، پزشکی و سلامت، تجهیزات ورزشی، ساعت و اکسسوری، سیسمونی نوزاد، مبلمان و هنر و موسیقی فعالیت می‌کند.

نقد و نظر:

سایت فروشگاه کیوسک نت در آلکسا، در جایگاه 11 هزار و 349 جهان و 370 ایران قرار دارد. وضعیت این سایت در سه ماه گذشته در زمینه رتبه، تعداد صفحات بازدید شده در هر بار ورود به سایت، میانگین زمان ماندن کاربر در سایت و میزان خروج بازدید کنند‌گان از سایت بدون ورود به صفحات دیگر تنزل یافته است.

در شبکه‌های مجازی، برخی کاربران از آمادگی این فروشگاه برای ساماندهی عرضه ماسک و اقلام بهداشتی نوشته‌اند، اما بعضی نیز به قیمت‌ها، تجربه کاربری و پشتیبان ضعیف آن انتقاد دارند.

مدیسه

معرفی:

مدیسه، فروشگاه اینترنتی متعلق به شرکت تجاری گلستان است. این سایت در حوزه فروش محصولات مختلفی چون پوشاک زنانه، مردانه، بچه‌گانه، آرایشی و بهداشتی، لوازم خانه، سوپرمارکت، الکترونیک و فرهنگ و ورزش فعالیت می‌کند.

نقد و نظر:

سایت فروشگاه مدیسه در آلکسا، در جایگاه 21 هزار و 460 جهان و 1511 ایران قرار دارد. رتبه این سایت در سه ماه گذشته افزایش داشته اما در زمینه تعداد صفحات بازدید شده در هر بار ورود به سایت، میانگین زمان ماندن کاربر در سایت و میزان خروج بازدید کنند‌گان از سایت بدون ورود به صفحات دیگر بهبود یافته است.

در شبکه‌های مجازی، گروهی از کاربران این سایت را به یگدیگر معرفی کرده‌اند اما برخی نیز از تنوع کم محصولات آن یا فروش اجناس ناموجود نوشته‌اند.

مایا

معرفی:

فروشگاه اینترنتی مایا به فروشگاه‌های زنجیره‌ای به همین نام تعلق دارد. کاربران می‌توانند انواع محصولات خوراکی و آشامیدنی، نظافت و شستشو، لوازم‌التحریر، سلامت و عطاری، ابزارآلات و ملزومات مصرفی، لوازم خانگی، اسباب بازی، سرگرمی و فرهنگی، آرایشی و بهداشتی و مدوپوشاک را از این فروشگاه تهیه کنند.

نقد و نظر:

سایت فروشگاه مایا در آلکسا، در جایگاه 461 هزار و 568 جهان و 19 هزار و 326 ایران قرار دارد. رتبه این سایت در سه ماه گذشته افزایش داشته، در زمینه تعداد صفحات بازدید شده در هر بار ورود به سایت و میانگین زمان ماندن کاربر در سایت نیز تنزل پیدا کرده اما در متغیر میزان خروج بازدید کنند‌گان از سایت بدون ورود به صفحات دیگر بهبود یافته است.

موتورهای جستجوگر

ترب

معرفی:

ترب، در واقع یک موتور جستجوگر است که امکان مقایسه قیمت انواع محصولات از جمله موبایل و تبلت، لپ‌تاپ، کامپیوتر، اداری، هایپر مارکت، صوتی و تصویری، لوازم خانگی، پوشاک، کیف و کفش، زیبایی و بهداشت و سلامت و پزشکی را فراهم می‌کند.

نقد و نظر:

سایت ترب در آلکسا، در جایگاه 817 جهان و 19 ایران قرار دارد. وضعیت این سایت در سه ماه گذشته افزایش از نظر رتبه، تعداد صفحات بازدید شده در هر بار ورود به سایت و میزان خروج بازدید کنند‌گان از سایت بدون ورود به صفحات دیگر بهبود و از نظر میانگین زمان ماندن کاربر در سایت تنزل یافته است.

در شبکه‌های مجازی، برخی کاربران دیگران را مقایسه قیمت‌های در این سایت پیش از اقدام به خرید دعوت کرده‌اند؛ این موضوع به ویژه در روزهایی که فروشگاه‌های اینترنتی در حال برگزاری رویدادهای جمعه سیاه بودند پررنگ بود.

ایمالز

معرفی:

ایمالز در سایت خود تاکید کرده است که فروشگاه اینترنتی نیست و هیچگونه دخالتی نیز در کارکرد فروشگاه‌ها ندارد؛ در واقع این سایت خود را مرجعی برای جستجو، مقایسه و معرفی کالا و فروشگاه‌های اینترنتی معرفی می‌کند.

کاربران می‌توانند در ایمالز قیمت‌ محصولات مختلفی را با هم مقایسه کنند؛ از جمله در حوزه‌هایی چون گوشی موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و کامپیوتر، لوازم خانگی، زیبایی و سلامت، ورزش و سرگرمی، خودرو و لوازم، فرهنگ و هنر، ابزار ساختمان و فضای عمومی، مادر و کودک مد و پوشاک، خوراکی‌‌ و حیوانات خانگی و ارز و طلا.

نقد و نظر:

سایت موتور جستجوگر ایمالز در آلکسا، در جایگاه 806 جهان و 22 ایران قرار دارد. رتبه این سایت در سه ماه گذشته افزایش یافته و میانگین زمان ماندن کاربر در سایت نیز کاهش یافته است. اما ایمالز، در زمینه تعداد صفحات بازدید شده در هر بار ورود به سایت و میزان خروج بازدید کنند‌گان از سایت بدون ورود به صفحات دیگر با بهبود مواجه بوده است.

در مورد ایمالز نیز در شبکه‌های مجازی، همان پیشنهادات مربوط به ترب دیده می‌شود.

تازه‌واردها

بایا

این روزها فروشگاه اینترنتی بایا، سر و صدای زیادی به پا کرده است. تبلیغات پرتعداد آن در رادیو و تلویزیون، با اجرای نه چندان جذاب سیامک انصاری، صدای بسیاری را در آورده و به نوعی ضدتبلیغ برای این فروشگاه تبدیل شده است.

نکته جالبی که در مورد بایا وجود دارد این جمله است که در هنگام ورود به سایت آن، این جمله خودنمایی می‌کند: «مصرف‌کننده گرامی، بایا در حال ثبت‌نام و ارزیابی تامین کنندگان محترم می‌باشد، به زودی فروش کالا و ارائه خدمات در سراسر كشور آغاز خواهد شد.»

در واقع این فروشگاه هنوز فعالیت چندانی ندارد و این حجم تبلیغ هم به نظر نمی‌رسد به سود بایا بوده باشد.

انتشار گزارشی در روزنامه آرمان ملی، شبهات در مورد این فروشگاه را افزایش داده؛ در این گزارش ادعا شده است که بایا وابسته به هلدينگ توسکا، زيرمجموعه صندوق بازنشستگي صداوسيما است. توسکا، انحصار تبليغات تلويزيونی را نیز در دست دارد.

فرآيند ثبت نام بسيار پيچيده آن و درخواست ضمانت اجرائي يا وجه التزام، ضمانت‌نامه بانکي، اعتبارات اسنادي و اجاره نامه ملکي از دیگر انتقادات مطرح در این گزارش است. البته چندی بعد هم، توسکا هر گونه ارتباط خود را با این مجموعه تکذیب کرد (باشگاه خبرنگاران جوان).

روزنامه هفت صبح نیز در گزارشی بایا را متعلق به شرکت دانش پارسیان دانسته که پشتیبان و مجری طرح‌های بزرگ دولتی مانند سامانه سیب وزارت بهداشت، سامانه الکترونیکی کووید ۱۹ و سامانه الکترونیکی ثبت نام اصناف و صنایع است. این شرکت زیرمجموعه ایران‌داک محسوب می‌شود.

تیمچه

در روزهای اخیر، فروشگاه دیگری نیز تبلیغات خود را در رسانه‌ها پررنگ کرده است. این فروشگاه که تیمچه نام دارد متعلق به لندو است؛ که خود این استارتاپ در حوزه خرید اقساطی فعالیت می‌کند.

مدل تجاری تیمچه، مارکت پلیس است و می‌خواهد در زمینه فروش کالاهای مختلف از جمله کالاهای دیجیتال، لوازم آرایشی و بهداشتی، مد و پوشیدنی، کتاب و لوازم‌التحریر و لوازم‌خانگی فعالیت کند. هنوز شناخت چندانی از این فروشگاه وجود ندارد و معلوم نیست آیا می‌تواند در عمل با برندهای موجود رقابت و نظر کاربران خود را جلت کند یا خیر.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    هیچ کدومشون دیجی نمیشه، یا کلاس باز شده میفرستن یا دست دوم حداقل تو دیجی میتونی پس بدی برای اینا باید اثبات کنی که همینو فرستادی والا. من که بدترین تجربه خرید رو از سایت مقداد آی تی داشتم

  • ناشناس

    دیجی کالا اصلا قیمت هاش واقعی نیست بخدا

  • ابوذر

    دیجی کارش درسته کالا بهت میده تبق شرایط تحویل بدبخت تحویل میگیره ..درسته یه کم گرون میده اما سفارشاتش ضمانتی هست من که همیشه سفارش دادم راضی بودم …اما شرکتهای دیگه چیزی سفارش دادم یا دست دوم میفرستن یا بیش از حد طول میکشه دستت برسه

  • آناهیتا هستم

    حقیقتش من ازبقیه خرید نکردم ولی نگاه به قیمتا که انداختم، قیمتهای دیجی کالا مناسب تر وعادلانه تره

  • ناشناس

    با ز به قولی میدونید پول شما رو بالا نمی‌کشه جواب هم نده ،اما بهترین سایت بامیلو بود که نمیدونم چرا جمع کردنش.

  • ناشناس

    تیمچه هزینه پست نمیگیره ولی میکشه رو جنس

  • Fatemeh

    ما خیلی فروشگاه های دیگم تو ایران داریم که دربارشون صحبتی نمیشه حالا اینا ب کنار دیجیکالا کاملترین مرجع و زیر مجموعه اون بیشتر فروشگاه های همین کشوره و مهترین چیزی ام که باید بهش دقت کرد اینه که از چه جایی چه چیزی و با چه قیمتی خرید میکنی خدارو شکر پیکش مخصوص خودشه و بعد چند پقت باهاش اشنا میشی مرجوع کردنش کامله تو وقتی میخوایی خرید کنی اگه تمام جزییات و نظرات کاربران که فکر کنم تنها سایتی که اکثر کالا نظرات کامل حتی عکس هم داره رو بخونی خریدی بینظیر خواهی داشت و حتی قیمتی مناسب تر از بیرون من خودم ب شخصه عاشق دیجی هستم و البته اتفاقات نه چندادن جالب هم چیزه عجیبی نیست و اتفاق مهم نیست در کل بگم ممنون از دیجی و تیم فپق العادش که حتی با این نوسانات بازار هم فروشگاه خوبیه
    دیجی جون ممنونننننن

  • میثم

    فقط دیجی کالا من قبولش دارم و هرچی از دیجی خریدم راضیم

  • باران

    یعنی میخای بگی فقط دیجی کالا خوبه نه؟همونکه قابلمه ها رو با درای شکسته وخراب میرسونه دست مشتری??

  • یاسر

    دیجی کالا برای این قوی عمل میکنه که زیرساخت قوی و فکر شده داره، مثلا در دریافت کالا از فروشنده، در هر صندوقی در هرجای ایران، حتما از فرایند زیر دوربین فیلم گرفته میشه و دقیقه و ساعت و روز ثبت میشه و کالای دریافتی توسط متصدی دیجیکالا دوباره قد و وزن میشه و در سیستم وارد میشه. اینها فقط بخش کوچکی از ساختاری هست که چیده شده و اگر این دقت ها و انصافا زحمت ها و فکر ها نبود دیجی هم به سرنوشت بامیلو ها دچار میشد. ایجاد همچین ساختاری فقط و فقط به فداکاری نیروهای صف اول یک سازمان نیازمنده و ورود سرمایه ها بدون وجود اون نیروها میشه همه ی سایت های فروشگاهی که با سر و صدا و پول فراوان به میدون میان اما زحمت و سختی کار اونها رو زمین گیر میکنه. جاری شدن پول بدون فکر و فداکاری شبانه روزی، میشه هزاران پروژه ی میلیاردی رها شده در این سرزمین.