خبر مهم:

کد مطلب: ۵۲۰۲۷۷

اخبار فناوری روز

ممنوعیت افزایش قیمت اینترنت/ آغاز ارائه خدمات خانگی ۵G

ممنوعیت افزایش قیمت اینترنت/ آغاز ارائه خدمات خانگی ۵G

ممنوعیت افزایش قیمت اینترنت از سوی دولت و اپراتورها، آغاز ارائه خدمات خانگی ۵G، تبدیل خانه‌ها به مزرعه استخراج رمزارز و خطر آتش‌سوزی، لمس قیمت ۵۱ هزار دلاری از سوی بیت‌کوین و سرقت اطلاعات واکسن کرونا، از مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، درگیری‌های میان دولت و مجلس در مورد احتمال افزایش قیمت اینترنت با مصوبات تازه در بودجه ۱۴۰۰ هنوز ادامه دارد. در شرایطی که دولت معتقد است تغییرات مجلس در لایحه بودجه باعث گرانی اینترنت می‌شود، نمایندگان این موضوع را رد می‌کنند.

در تازه‌ترین اظهار نظر در این زمینه، ، سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی، نماینده مجلس، تاکید کرده است که دولت و اپراتورها حق گران کردن اینترنت را ندارند.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیته فرهنگی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با تاکید بر اینکه افزایش حق‌السهم اپراتورها به هیچ وجه به گرانی اینترنت ربطی ندارد، گفت: تعجب‌آور است که وزیر ارتباطات تفاوت درآمد با گردش مالی را نمی‌داند.

او همچنین در مورد برخی گمانه‌ها مبنی بر اینکه قرار است با مصوبه مجلس سود اپراتورها به صدا و سیما داده شود، مدعی شد: این کذب است و ناشی از پروپاگاندا و فضاسازی است. در حال حاضر بحث ما توسعه شبکه ملی ارتباطات است.

قاضی‌زاده‌هاشمی گفا: ما به دنبال توسعه شبکه ملی ارتباطات هستیم چرا که به دلیل نداشتن این شبکه حساب‌های بانکی ایران هک می‌شوند. همچنین بحث دیگر مربوط به تولید محتوا است و انتقادات بیشتر از این منظر است لذا تنها بحث راه‌اندازی نیست فقط نمی‌توان گفت توسعه زیرساخت داشته باشیم بلکه باید داده‌ها و اطلاعات هم در آن وجود داشته باشد.

ارائه خدمات خانگی ۵G آغاز شد

ایسنا همچنین به نقل از محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز ارائه خدمات خانگی و سازمانی ۵G خبر داد.

او درباره انتقادها نسبت به سرعت اینترنت و عدم توسعه VDSL در کشور، با بیان اینکه به جای توسعه VDSL، به سمت اینترنت خانگی ۵G رفتیم، گفت: اولین شرکتی که این خدمات را عرضه می‌کند، مبین‌نت است.

افزایش اقبال به شغل‌های دیجیتالی

تحلیل‌ شغل‌های ترند شده در ۱۵ کشور جهان نشان می‌دهد که داغ‌ترین شغل‌ها در سال ۲۰۲۱ مربوط به حوزه‌هایی چون تجارت الکترونیکی، بهداشت و درمان و محتوای دیجیتال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تجزیه تحلیل‌های به عمل آمده روی شغل‌های ترند شده در ۱۵ کشور جهان، داغ‌ترین شغل‌ها در سال ۲۰۲۱ کاملا دورکاری هستند. به همین دلیل پیش‌بینی شده که در پنج سال آینده ۱۵۰ میلیون شغل در حوزه فناوری وجود داشته باشد.

بیت کوین ۵۱ هزار دلار را لمس کرد

به گزارش اصلاحات‌پرس و بر اساس اطلاعات پایگاه اینترنتی کوین دسک، قیمت بیت‌کوین در جلسه معاملاتی روز دوشنبه ۵٫۱ درصد افزایش یافت و به ۵۱۳۰۲ دلار رسید. قیمت ارز رمزنگاری شده ۵۱٫۱۸۸ دلار بود که ۳٫۸۵ درصد به آن افزوده شد.

در این شرایط در ایران مرغداری‌ها، واحدهای صنعتی،سوله‌های نیمه‌تعطیل و خانه‌ها به محل استخراج رمزارز تبدیل شده‌اند. روزنامه همشهری هشدار داده است که تجهیزات استخراج رمزارزها، پرقدرت‌ هستند و استفاده از آنها در داخل خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی می‌تواند همانند یک جرقه عمل کند؛ به گونه‌ای که خطر آتش‌ سوزی دارد.

توجه سازمان‌ها به رمزارزها

به گزارش دیجیاتو، جدیدترین نظرسنجی «جی‌پی مورگان» نشان می‌دهد که نزدیک به ۲۲ درصد سازمان‌ها احتمالا در رمزارزها سرمایه‌گذاری می‌کنند یا اینکه معاملات با آن‌ها را آغاز می‌کنند.

گزارش جدید نشان می‌دهد که رمزارزها در آینده مورد پذیرش سازمان‌ها و شرکت‌های بیشتری قرار می‌گیرد. در حالی که ۲۲ درصد مشارکت‌کنندگان از سرمایه‌گذاری سازمان‌هایشان در رمزارزها خبر داده‌اند، ۱۱ درصد آن‌ها به سرمایه‌گذاری کنونی در این بازار اشاره داشته‌اند.

سرقت اطلاعات واکسن کرونا

زومیت از سرقت اطلاعات واکسن اروپایی کرونا از سوی هکرهای روسی و چینی خبر داده است.

به نظر می‌رسد اقدام هکرها برای دزدیدن اطلاعات واکسن کرونا از اروپایی‌ها، پیشرفته‌تر از چیزی بود که احتمال می‌رفت. هکرهای روسی و چینی در ماه دسامبر حمله سایبری وسیعی به آژانس دارویی اروپا صورت دادند و توانستند اطلاعات و اسناد واکسن کرونا را سرقت کنند.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    گرون شد دیگه
    یکساله 72 گیگ میخریدیم اواسط سال 130 الان شده 159

  • بازنشسته تامین اشتباهی

    اصلا لازم نیست مجلس با دولت جنگ زرگری راه بیندازد،شرکتهای ارائه دهنده اینترنت اگر قیمت افزایش پیدا نکند راحت به شکل نامحسوس از حجم کم میکنند.ما در سال 98بایک بسته 75000تومانی راحت ماه را به پایان میرساندیم،حتی مقداری ازحجم هم باقی می ماند.ولی درسال 99همان بسته و ظاهرا همان حجم با همان قیمت برای 20 روز هم کفایت نمی کند.بدون اینکه ما در مصرف خود وتعداد مصرف کننده تغییری ایجاد کرده باشیم.ما چهار تا گوشی به مودم معرفی کردیم وغیر از ما کس دیگری نمی تواند به مودم متصل شود.حکایت لبنیات وخوراکی های دیگر است.از این طرف قیمت را بالا می برند و از طرف دیگر از مقدار و کیفیت خوراکی داخل بسته کم می کنند.متاسفانه کسی نیست که جلو این کم فروشیها و دزدیهای علنی را بگیرد.پس چانه زدن برسر قیمت چه دردی از مردم دوا می کند؟اگر نتوانند کنترل کنند.