کد مطلب: ۵۲۰۶۳۵

اخبار فناوری روز

موتور جستجوی بومی رونمایی شد

موتور جستجوی بومی رونمایی شد

تجاری‌سازی فناوری نسل پنجم اینترنت ثابت، رونمایی همراه اول از موتور جستجوی بومی ذره‌بین، رواج باج‌افزار جدید با هدف سرقت داده‌های کاربران و اتصال اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به کامیون، کشتی و هواپیما، از جدیدترین اخبار فناوری روز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که برخی از کشورها گام‌های پرشتابی به سمت نسل ششم ارتباطات (۶G) بر می‌دارند، در ایران تازه نخستین قدم‌های نسل پنجم در حال برداشته شدن است.

این روزها خبرهای متعددی از راه‌اندازی اینترنت در نقاط مختلف کشور ۵G منتشر می‌شود و در تازه‌ترین خبر، امروز نسل پنجم اینترنت خانگی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، فناوری نسل پنجم اینترنت ثابت که تا ۳۰ برابر کیفیت خدمات را افزایش می‌دهد، توسط یکی از اپراتورهای اینترنت و با حضور وزیر ارتباطات وارد فاز تجاری‌سازی شد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با تاکید بر اینکه نحوه واگذاری مخابرات به بخش خصوصی اشتباه بود، گفت: داکت و سیم مسی که جزو انفال عمومی مردم هستند به مخابرات واگذار شده است. مخابرات با وجود اینکه هیچ سرمایه‌گذاری در راه خصوصی‌سازی نکرد اما سودهایی که از درآمدهای سالیانه به دست می‌آورد را به عنوان اقساط خصوصی‌سازی پرداخت کرد.

رونمایی از موتور جستجوی بومی ذره‌بین

دیجیاتو، از رونمایی از موتور جستجوی بومی ذره‌بین توسط همراه اول خبر داد.

ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به راه‌اندازی موتور جستجوی بومی ذره‌بین توسط اپراتور همراه اول تاکید کرد این موتور جستجو می‌تواند Single Sign On را در بین کاربران ایرانی جا بیندازد و کاربران داخل کشور با لاگین کردن به آن، دیگر نیازی به ورود به اپلیکیشن‌های مختلف نداشته باشند.

رواج باج‌افزار جدید با هدف سرقت داده‌های کاربران

به گزارش ایسنا، باج‌افزار جدیدی به نام Hog فایل‌های دستگاه‌های کاربران را رمزگذاری می‌کند و تنها در صورت پیوستن به سرور Discord توسعه‌دهنده، آن‌ها را رمزگشایی می‌کند.

باج‌افزار Hog با رمزگذاری فایل‌های کاربران، آنان را وادار می‌کند تا به سرور Discord توسعه‌دهنده، بپیوندند تا به بهانه رمزگشایی فایل‌ها، مهاجمان بتوانند اطلاعات و داده‌های آنان را سرقت کنند. این باج‌افزار، فایل‌های قربانیان را با پسوند .hog رمزگذاری و به‌طور خودکار کامپوننت رمزگشایی را استخراج می‌کند.

اتصال اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به کامیون، کشتی و هواپیما

به گزارش دیجیاتو، اسپیس ایکس برای اتصال اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به اتومبیل‌ها، کامیون‌ها، کشتی‌های باربری و هواپیما درخواست مجوز کرد.

این شرکت در صورت دریافت مجوز، گامی بزرگ برای ارائه اینترنت پرسرعت به صنعت پولساز حمل‌ونقل برداشته است.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • میرانا

    در واقع زیر ذره بین درسته

    • ناشناس

      عالی بود

  • ناشناس

    تا حالا چندین موتور جستجو درست کردند هیچ کدام موفق نبوده
    چون تا گوگل هست کسی سراغ چیز دیگه ای نمی رود حتی یاهو که جهانی بود کسی سراغش نمیره
    حالا ذره بین هدفش چیه و چکار میخواد بکنه خدا میدونه