کد مطلب: ۸۱۶۶۴۴

نام جدید اینترنت طبقاتی رسید: اینترنت باز

نام جدید اینترنت طبقاتی رسید: اینترنت باز

ارائه اینترنت طبقاتی برای افراد خاص موضوعی است که باعث رنجش بسیاری از افراد در جامعه می‌شود. به خصوص کسانی که با وجود فیلترینگ شغل خود را از دست داده‌اند. اینترنت طبقاتی یا اینترنت باز قرار است به زودی در دسترس اساتید دانشگاهها قرار گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارت علوم بهمن ماه سال گذشته به اساتید دانشگاهها اعلام کرد که اسامی خود را برای دسترسی به اینترنت بدون فیلتر اعلام کنند.

اینترنت ویژه، اینترنت حرفه‌ای و امروز هم اینترنت باز. اینها اسامی اینترنت طبقاتی که مسئولان سعی می‌کنند برای آن اسم دیگری اعلام کنند.

وزارت علوم به شکل جدی پیگیر ارائه اینترنت بدون فیلتر به اساتید دانشگاه است. پروژه‌ای که وزیر علوم نام آن را «اینترنت باز» گذاشته است.

اینترنت طبقاتی در طول ۹ ماه اخیر جامه‌های متفاوتی به تن کرده است. یک بار معاون علمی فناوری رئیس جمهور نام اینترنت حرفه‌ای روی آن گذاشت و چندی پیش عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اینترنت ویژه صدایش کرد. این بار یکی دیگر از وزرای دولت یعنی وزیر علوم نام «اینترنت باز» را روی اینترنت طبقاتی گذاشته است.

آنطور که روزنامه شرق نوشته محمدعلی زلفی‌گل گفته است: «فرآیندهای مربوط به اختصاص اینترنت باز به اساتید دانشگا‌ه‌ها انجام شده و به‌زودی ابلاغ می‌شود.»

وزیر علوم خبر داده از دانشگاه‌ها خواسته شده بود لیست اعضای هیات علمی خود را برای دسترسی به «اینترنت باز» ارائه دهند تا به سکوها و وب‌سایت‌های علمی، آموزشی،‌ پژوهشی و فناوری دسترسی پیدا کنند.

وزارت علوم یکی از وزارتخانه‌ها جلودار در گرفتن اینترنت بدون فیلتر بوده است. بهمن ماه سال گذشته بود که مرتضی فرخی، معاون حقوقی و امور مجلس این وزارتخانه به روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نامه‌ای ارسال کرد و از آنها خواست لیست اعضای هیات علمی‌شان را ارسال کنند تا اینترنت طبقاتی به آنها اینترنت طبقاتی اختصاص داده شود.

اینترنت طبقاتی نام پروژه‌ای است که از زمان تشدید محدودیت‌های اینترنتی در شهریور ماه سال گذشته به شکلی جدی‌تر دنبال شد. این پروژه به دنبال این است اقشار و طبقات خاصی را عموماً بر حسب حرفه‌ فعالیت‌شان از محدودیت‌های اینترنتی مستثنی کند.

منبع: ماهنامه پیوست

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.