خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۶۷۵۴

نتفلیکس و تیک تاک روسیه را ترک می‌کنند

نتفلیکس و تیک تاک روسیه را ترک می‌کنند

کمپانی پخش فیلم و سریال نتفلیکس اعلام کرد که فعالیت خود را در روسیه متوقف می‌کند. تیک تاک هم اعلام کرد که اجازه بارگذاری ویدیو جدید و پخش لایو را به کاربران روسی نمی‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز یکشنبه کمپانی پخش فیلم و سریال نتفلیکس اعلام کرد که فعالیت خود را در روسیه متوقف می‌کند. این کمپانی مشخص نکرد که چه بر سر حساب‌های کاربران روسی می‌آید. طبق قانون جدید روسیه پلتفرم‌هایی با بیش از صد هزار کاربر مجبور به پخش شبکه‌های دولت روسیه بودند. هفته گذشته نتفلیکس از این قانون سرپیچی کرد. این کمپانی که کمتر از یک میلیون کاربر روسی دارد، تمام پروژه‌های آینده و تولید برنامه‌های روسی را متوقف کرد.

نتفلیکس هم به شمار فزاینده کمپانی‌های سرگرمی و رسانه‌ای که از روسیه خارج می‌شوند پیوست. دیزنی پخش فیلم‌های خود را در سینماهای روسیه متوقف کرد. کمپانی برادران وارنر هم اعلام کرد که فیلم جدید و پرصدای خود یعنی «بتمن» را در سینماهای روسیه پخش نخواهد کرد.

تیک تاک اجازه نشر ویدیو جدید را نمی‌دهد

تیک تاک هم اعلام کرد که اجازه بارگذاری ویدیو جدید و پخش لایو را به کاربران روسی نمی‌دهد. دلیل این اقدام قانون تنبیهی جدید روسیه مبنی بر ممنوعیت پخش «اخبار جعلی» در خصوص حمله این کشور به اوکراین بود. این شرکت در تویتر خود نوشت: «در پرتو قانون جدید «اخبار جعلی» روسیه، ما هیچ راهی به جز تعلیق پخش زنده و انتشار محتوای جدید در حین بررسی پیامدهای امنیتی این قانون نداریم .
کاربران روسی همچنان می‌توانند از سرویس پیام‌رسان درون برنامه‌ای تیک تاک استفاده کنند.

به نقل از سی‌ان‌ان ، روز جمعه پارلمان روسیه قانونی را مبنی بر مجازات افرادی که ارتش روسیه را بدنام می‌کنند یا خواهان تحریم این کشور می‌شوند تصویب کرد. کسانی که بر ضد این قانون عمل می‌کنند به ۱۵ سال زندان یا ۱٫۵ میلیون روبل (۱۴ هزار دلار) جریمه نقدی محکوم می‌شوند.

این قوانین جدید بسیاری از رسانه‌های خبری بین‌المللی را وادار کرد تا برای حفظ امنیت خبرنگاران خود از تهیه گزارش در روسیه و پیرامون مسائل روسیه خودداری کنند. بسیاری از رسانه‌های مستقل روسیه نیز مجبور به توقف فعالیت خود شدند.

هفته گذشته تیک تاک اعلام کرد در حال کار کردن بر روی علامت‌گذاری محتوای منتشر شده از سمت حساب‌های تحت کنترل دولت روسیه است تا کاربران بتوانند این نوع محتوا را شناسایی کنند. این ویژگی در روزهای آتی به تیک تاک افزوده می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.