کد مطلب: ۷۳۰۲۹۸

نحوه دریافت اینماد/ کسب و کارها با اینماد ساماندهی می شوند؟

نحوه دریافت اینماد/ کسب و کارها با اینماد ساماندهی می شوند؟

لازم نیست کسب‌وکارها پیش از شروع کار خود به دنبال دریافت اینماد باشند. آنها می‌توانند فعالیت خود را شروع کنند و در طول مسیر و بر اساس رتبه‌بندی مدارک تکمیلی را در سایت بارگزاری کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اگر شما هم کسب‌وکار یا فروشگاه اینترنتی دارید لازم است که برای دریافت مجوز اقدام کنید. دریافت مجوز برای فروشگاه‌های اینترنتی با دریافت اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک میسر می‌شود.

مدتی پیش شاپرک با هدف شفافیت مالی همه‌ شرکت‌های پرداخت‌یاری را ملزم به دریافت اینماد کرد که بلافاصله با اعتراض فعالان مواجه شد و طولی هم نکشید که جانشین رئیس کمیسیون راهبردی اقتصاد دیجیتال خواستار لغو آن شد.

دریافت اینماد اجباری موافقان و مخالفان خود را دارد. اما آخرین وضعیت دریافت اینماد را در ادامه رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک توضیح می‌دهد.

قانون جدید برای کسب و کارهای مجازی

به نقل از ایبِنا، امین کلاهدوزان اگفت: از سال گذشته با تغییر رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه تسهیل کسب‌وکارها، سبک جدیدی از نماد اعتماد الکترونیک (اینماد) با عنوان اینماد بی‌ستاره رونمایی شد که عمده کسب‌وکار‌ها برای شروع از این اینماد استفاده می‌کنند و نحوه دریافت آن بسیار ساده و سریع است.

کلاهدوزان ادامه داد: مدت زمان صدور اینماد حدودا 10دقیقه است که در برخی رشته‌های خاص که اصطلاحا باید ریسک بیشتری در آن را مدیریت کرد، حداکثر یک روز است که تعداد آن‌ها زیاد هم نیست.

وی گفت: در واقع با تسهیل‌گری که در این حوزه اتفاق افتاد، نگرانی و دغدغه‌هایی که صاحبان کسب‌وکار‌های مجازی نسبت به سخت و طولانی بودن فرآیند‌ها داشتند را برطرف کردیم. برهمین اساس بیشتر مراحل فرآیند‌ها را از حالت نظارت پیشینی به نظارت پسینی تبدیل کردیم.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تصریح کرد: یعنی کسب‌وکار می‌تواند کار خود را شروع کند و بعد در طول مسیر، رتبه‌بندی می‌شود و از او می‌خواهیم مدارک تکمیلی لازم را بارگذاری کند تا در سقف بالاتری بتواند فعالیت خود را ادامه دهد.

خبرنگار تجارت‌نیوز ضرورت دریافت «اینماد» برای صنعت لندتک را بررسی کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.