کد مطلب: ۱۶۲۹۵۷

نرخ خدمات جانبی و جالب پست

نرخ خدمات جانبی و جالب پست

شرکت ملی پست نرخ برخی خدمات جانبی و جالب خود را منتشر کرده که صدور تمبر اختصاصی یا چاپ متن و آدرس‌نویسی کارت پست تا رهگیری مرسولات و دریافت پیامک دریافت مرسوله که البته با نرخ تقریبا مناسبی از آن جمله هستند.

شرکت ملی پست نرخ برخی خدمات جانبی خود را برای مشتریانش ارائه کرد که در بین آنها علاوه بر خدمات ضروری و تسهیل‌گر برخی خدمات لوکس یا تفننی هم به چشم می‌خورد. لیست و قیمت برخی از این خدمات جانبی در زیر آمده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اضافه‌نرخ خدمات مربوط به مرسولات شکستنی، مرسولات حاوی مایعات، مرسولات غیر استاندارد و یا فاقد کدپستی فرستنده یا گیرنده تا ۲۵ درصد نرخ خدمات در حالت عادی، همچنین اضافه‌نرخ قبول مرسولات ثبتی از مقر فرستنده تا ۳۰ درصد تعرفه سرویس پست ویژه شهری تا یک کیلوگرم متناظر با رده مسافتی (تهران، مرکز استان و شهرستان) تعیین شده است.

همچنین نرخ قبول مرسولات خارج از وقت اداری به ازای هر مرسوله بعد از ساعات اداری تا ساعت ۲۰، مبلغ ۳.۸۰۰ ریال و بعد از ساعت ۲۰ و روزهای تعطیل مبلغ ۷.۸۰۰ ریال است.

شرکت ملی پست همچنین نرخ استرداد مرسوله، تغییر نشانی، صدور مطالبه نامه اعم از فیزیکی یا الکترونیکی، تعیین سرنوشت و صدور قبض المثنی مرسولات داخله را ۱۷.۰۰۰ ریال تعیین کرده است. برای استعلام رهگیری مرسولات ثبتی (SMS-USSD) و اعلام الکترونیکی به فرستنده مبنی بر تایید توزیع نامه به گیرنده (SMS) هم شرکت پست مبلغ ۱.۰۰۰ ریال را معین کرده است.

برای استعلام نرخ پستی (SMS-USSD)، استعلام نشانی دفاتر پستی (SMS-USSD)، اعلام الکترونیکی به گیرنده مبنی بر ورود نامه به شهر مقصد (SMS)، اعلام الکترونیکی به گیرنده مبنی بر قبول نامه آدرس وی (SMS) نیز کارمزد ۱.۰۰۰ ریال تعیین شده است. همچنین ثبت نام اینترنتی ۱۷.۰۰۰ ریال، تمبر شخصی در یک برگه (A۴) ۲۰۰.۰۰۰ ریال و در یک برگه (A۵) ۱۱۰.۰۰۰ ریال است.

ثبت نام کارت ملی هوشمند غیر از تحویل آن ۱۰۰.۰۰۰ ریال، چاپ متن، پاکت گذاری و آدرس‌نویسی پاکت کارت پستال بر اساس انتخاب مشتری ۱۷.۰۰۰ ریال مشخص شده است. همچنین هزینه خدمات برای سرویس گیرنده دوم سرویس‌های ثبتی میزان ۸۰ درصد تعرفه نشانی اول برای هر یک از دو خدمت سرویس گیرنده دوم و اعمال هزینه برگشت است.

اعمال هزینه برگشت مرسولات ثبتی داخلی اعم از شهری و بین شهری برای کلیه مرسولات تحت پوشش به میزان ۶۰ درصد صورتحساب خدمات پستی -به استثنای لفاف- اخذ شده در هنگام قبول مرسوله در واحد مبدا تعیین شده است.

خدمات صدور شناسه الکترونیکی ۳.۰۰۰ ریال، خدمات استعلام نیابتی به ازای هر استعلام ۲۰.۰۰۰ ریال و پست یافته نیز به ازای هر مدرک ۷.۴۰۰ ریال و به ازای مدارک بعدی ۱۰.۰۰۰ ریال شامل پاکت‌گذاری، آدرس‌نویسی و توزیع سفارشی با تحویل در باجه تا ۵۰ درصد تعرفه فوق است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.