کد مطلب: ۷۴۶۶۱۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بهترین‌های نمایشگاه CES / از بی‌ام‌دبلیو تا کالسکه اتوماتیک

بهترین‌های نمایشگاه CES / از بی‌ام‌دبلیو تا کالسکه اتوماتیک

به گزارش تجارت‌نیوز، یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های تکنولوژی جهان پس از 3 سال همه‌گیری کرونا بالاخره در لاس وگاس آمریکا برگزار شد. نمایشگاه CES امروز 18 دی با درخشش رنگ‌ها و خوش‌بینی به صنعت فناوری پایان یافت. آنچه این نمایشگاه ارائه می‌داد تصوری از چشم‌انداز آینده تکنولوژی بود که با بیش از 100 هزار شرکت‌کننده

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های تکنولوژی جهان پس از 3 سال همه‌گیری کرونا بالاخره در لاس وگاس آمریکا برگزار شد. نمایشگاه CES امروز 18 دی با درخشش رنگ‌ها و خوش‌بینی به صنعت فناوری پایان یافت. آنچه این نمایشگاه ارائه می‌داد تصوری از چشم‌انداز آینده تکنولوژی بود که با بیش از 100 هزار شرکت‌کننده و هزاران غرفه‌دار در مساحت 2 میلیون متر مربعی، هیجان زیادی را در میان دوستداران این بخش برانگیخت.

بی‌ام‌دبلیو آی ویژن دی، نگین درخشان نمایشگاه CES

به نقل از مجله فوربس ، یکی از محصولاتی که بیشترین توجه را به خود جلب کرد کانسپت شگفت‌انگیز بی‌ام‌دبلیو است. بدنه این خودرو مفهومی با تغییر رنگ در طول سخنرانی مدیر عامل کمپانی بی‌ام‌دبلیو نگاه تماشاگران را به سمت خود کشید. بی‌ام‌دبلیو i Vision Dee که سال گذشته یا یک سیستم دو رنگ سفید و مشکی معرفی شد، امسال در رنگین‌کمانی از طرح‌های پویا زنده شد.

این خودرو که به گفته سخنگوی کمپانی برای فروش یا تولید ساخته نشده است، با فناوری نمایشگر کم مصرف E Ink پریزم 3 که در دستگاه‌های کیندل، تابلوهای حمل‌ونقل و نمایشگرهای خرده‌فروشی دیده می‌شود، ساخته شده است.

آسکا ای5

آسکا ای5 خودروی پرنده‌ای که به اندازه یک شاسی بلند است، و در یک پارکینگ استاندارد جای می‌گیرد، با یک بار شارژ می‌تواند 402 کیلومتر پرواز کند. قیمت این خودرو 789 هزار دلار است اما هنوز در انتظار تایید FAA است. در همین حال، استارتاپ سیلیکون‌ولی در حال دریافت پیش سفارش است و برنامه دارد تا سال 2026 سرویس اشتراک این خودرو را راه‌اندازی کند.

گلوکس کایند الا

محصول جنجال‌برانگیز بعدی در نمایشگاه CES یک کالسکه خودران به نام GLUXKIND مجهز به هوش مصنوعی، ترمز هوشمند، کمک فشار، دستگاه نویز سفید و حالت تکان دادن کودک را ارائه می‌دهد. به گفته وبسایت سازنده، این محصول برنده جایزه نوآوری نمایشگاه CES سال 2023 است.

قیمت این کالسکه 3 هزار و 800 دلار است و انتظار می‌رود حمل‌ونقل کالسکه‌های پیش خرید شده در سال گذشته در ماه آوریل آغاز شود. این استارتاپ مستقر در ونکوور در سال 2020 تاسیس شد و توسط صندوق نوآوری Sandbox MIT حمایت می‌شود. بنیانگذاران آن، محصول خود را به عنوان یک پلتفرم می‌بینند که شامل یک اشتراک ویژه نرم‌افزار سه ساله است.

ویتینگز یو اسکن

آخرین محصول سازنده ترازوها و ساعت‌های هوشمند که برنده جوایز فراوانی نیز شده‌اند، یک دستگاه آزمایش ادرار خانگی است که در توالت خانه نصب می‌شود. این آزمایشگر که تخمک‌گذاری و همچنین نشانگرهای زیستی برای دریافت مواد مغذی، سطح pH و هیدراتاسیون را کنترل می‌کند. این محصول که در انتظار تایید FDA ایالات متحده است احتمالا با قیمت 500 یورو در بریتانیا با کارتریج‌هایی که به صورت اشتراک 30 یورویی در ماه فروخته می‌شود، عرضه شود.

کمپانی دلتا با همکاری استارباکس برنده جایزه نمایشگاه CES برای بهترین فعالیت با بازی «Wonder Window» شد. شرکت سامسونگ به تنهایی 29 جایزه از این داوران نمایشگاه دریافت کرد و کمپانی ASUS نیز 7 مورد از جوایز این نمایشگاه را به خود اختصاص داد.

در این نمایشگاه تعدادی از سلبریتی‌ها برای معرفی برخی محصولات حضور یافتند و در حاشیه آن اجرای خوانندگان مختلف شرکت‌کنندگان را سرگرم کرد. در محیط نمایشگاه و در فضای باز نیز، فعالیت‌های فراوانی وجود داشت از جمله سواری آزمایشی وسایل نقلیه خودکار یا اسکن چهره روی یک اکشن فیگور.

ممکن است در سال 2023 اوضاع در اقتصاد دشوار شود، اما آنچه در نمایشگاه CES ارائه شد خبر از سالی پر از تکنولوژی‌های جذاب و کاربردی می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.