کد مطلب: ۵۲۹۵۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گران‌فروشی فیلیمو و نماوا / اشتراک یک ماهه فیلیمو ۱۱۰ هزار تومان؟

گران‌فروشی فیلیمو و نماوا / اشتراک یک ماهه فیلیمو ۱۱۰ هزار تومان؟

اشتراک فیلیمو ظرف یک ماه دوباره گران شد و از ماهی ۶۰ هزار تومان به حدود ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. این چندمین بار ظرف یک سال گذشته است که فیلیمو حق اشتراک خود را افزایش می‌دهد. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، اسفند ماه سال گذشته بود که بسیاری از کاربران به افزایش حق اشتراک نماوا و فیلیمو اعتراض کردند. حق اشتراک این دو پلتفرم ناگهان بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافت و از ۲۵ هزار تومان به حدود ۶۰ هزار تومان رسید.

اما حالا پیگیری‌ها نشان می‌دهد فیلیمو ظرف کمتر از یک ماه دوباره حق اشتراک خود را افزایش داده و حق اشتراک ۵۹ هزار تومانی این پلتفرم به ۹۹ هزار تومان رسیده است.

این یعنی با احتساب ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، حق اشتراک ماهانه فیلیمو حدود ۱۱۰ هزار تومان می‌شود که به معنای افزایش ۶۰ درصدی تعرفه اشتراک ظرف یک ماه است.

احتمالا باید منتظر ماند و دید مدیران این پلتفرم نمایش آنلاین فیلم و سریال برای این افزایش مجدد حق اشتراک چه توضیحی دارند. آن هم در شرایطی که به دلیل شیوع کرونا احتمالا میزان استفاده و اشتراک مخاطبان در این پلتفرم‌ها افزایش یافته است.

Screen Shot 1400 01 25 at 14.41.00

افزایش ۶۰ درصدی حق اشتراک فیلیمو

تخلف فیلیمو، نماوا و روبیکا در فروش پهنای باند

افزایش هزینه اشتراک فیلیمو در حالی است که روز گذشته رئیس ‏کمیسیون اصل نود مجلس از تخلف سه مجموعه نماوا، فیلیمو و روبیکا خبر داد و به مهر گفت: براساس شکایتی به این کمیسیون رسیده این پلتفرم‌ها دریافت حق اشتراک خود از کاربران را صفر کرده اما از سوی دیگر، هزینه فروش پهنای باند را که باید با تعرفه ۵۰ درصد محاسبه می‌شد به صورت ۱۰۰ درصد محاسبه کرده‌اند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر گفته به چه مستند قانونی این کار انجام شده و چرا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ارتباط با این موضوع ورود نکرده است. البته آنگونه که پژمانفر گفته گویا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات گفته که موضوع را به ۳ مجموعه تذکر داده و در عین حال فقط روبیکا این مسیر را ادامه می‌دهد که این یک تخلف محرز است.

او گفته: تاکید ما این است که ۵۰ درصد اضافه دریافت باید به مشترکان بازگردانده شود و باید مشخص شود که این ۵۰ درصد چه عدد و رقمی است.

اما نکته دیگری که پژمانفر به آن اشاره کرده افزایش حق اشتراک این پلتفرم‌هاست. او گفته این پلتفرم‌ها اگر قیمت‌ها را غیرقانونی افزایش داده باشند حتماً با آنها برخورد می‌شود. مسئولیت رسیدگی به این بخش نیز با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و آنها نمی‌توانند نسبت به این موضوع شانه خالی کنند. ما این موضوع را به آنها تذکر دادیم.

حال باید منتظر ماند و دید آیا واقعا ۵۰ درصد هزینه اضافه پهنای باند به مشترکان برگردانده می‌شود یا نه و اینکه آیا فیلیمو و نماوا و به خصوص فیلیمو برای افزایش چند باره قیمت خود ظرف سال گذشته توضیحی دارد؟

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هر دم از این باغ بری می رسد.

  • محسن

    واقعا درست نیست و به این میگن سو استفاده. چون تنها تفریح مردم نگاه کردن فیلمو است .من که دیگه اشتراک فیلمو رو نمیخرم

  • ناشناس

    واقعا که ما دیگه می‌ترسیم از اینکه گرون ش⁦ತ_ತ⁩

  • ناشناس

    ماهی ۱۱۰ هزار تومن برای سریالهای آبکی خیلی زیاده یک کارگر برای یک ماه سابقه و خدمات به تامین اجتماعی ۲۳۰ تومن میده اونوقت اینا برای پخش فیلم ماهی ۱۱۰ هزار تومن می گیرن

  • ناشناس

    بابا چه خبره ١٠٠ تومن باید داد برای حق اشتراک تازه بیشترم تبلیغاته

    • ناشناس

      ما که میخریم ولی خیلی گرونه واسه مردم سخته

    • ناشناس

      ما که چون پولداریم میخریم اشتراک 6 ماهه نظرمو حذف نکنید ترسو ها

    • ناشناس

      ما میخریم

    • ناشناس

      خیلی گرون شده

  • ناشناس

    ما پول داریم و همیشه میخریم بد بختا گدا ها

  • ناشناس

    ما که پولداریم و میخریم

  • ناشناس

    ما میخریم چون پوداریم ولی واقعا خیلی گرانش کردن واسه مردم سخته

  • ناشناس

    سلام دوستان من به هیچ عنوان پیشنهاد نمیکنم اشتراکشو بخرید برید سایت دوستی ها رایگان رایگان دانود کنید یا اپ تی وی ی تی وی مووی یا…خیلی سایت های دیگه این فیلم هارو قشنگ سانسور شده دانلود کنید خیلی خوبه

  • فرزانه

    امروز، 27 دی 1401:
    اشتراک یک ماهه فیلمو 125000 تومان که با 30درصد تخفیف شده 87000تومان. اشتراک 6ماهه هم 525000تومان😐.
    چه خبره؟!!
    به کجا چنین شتابان؟ بگین ما هم بیایم😐.