کد مطلب: ۵۰۲۰۶۴

هزینه لغو سفرهای اسنپ و تپسی از جیب چه کسی پرداخت می‌شود؟

هزینه لغو سفرهای اسنپ و تپسی از جیب چه کسی پرداخت می‌شود؟

رانندگان و مسافران تاکسی‌های اینترنتی گاهی در مورد اینکه کدام‌یک سفر را لغو کنند با یکدیگر دچار اختلاف نظر می‌شوند، اخیرا پیامی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که هزینه لغو سفر از جیب مسافر می‌رود اما یک فعال صنفی این موضوع را رد کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روزهای اخیر پیامی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود با این مضمون که لغو سفر از سوی مسافران تاکسی‌های اینترنتی، باعث می‌شود در سفر بعدی مبلغی در حدود دو هزار تومان بر کرایه آنها افزوده شود.

بر اساس این پیام، شرکت‌ها این مبلغ را از مسافران دریافت و به راننده قبلی که سفر او را کنسل کرده‌‌اند پرداخت می‌کنند.

این موضوع از آن جهت مورد توجه برخی از کاربران قرار گرفت که گاهی رانندگان اصرار دارند سفر از سوی مسافران لغو شود که تصور آنها این بود که این موضوع به دلیل ترس از کاهش امتیاز است. اما آیا موضوع به حق کنسلی باز می‌گردد؟

رضا الفت‌نسب، عضو هیات‌مدیره اتحادیه صنفی کسب و کارهای مجازی در گفتگو با شبکه خبر پرداخت این هزینه از جیب مسافران را رد کرد و توضیح داد: اگر مسافری درخواست سفری کرده باشد و پس از چند دقیقه آن را لغو کند، برخی از شرکت‌های تاکسی اینترنتی از پانصد تا دو هزار تومان به حساب راننده واریز می‌کنند.

او گفت: به هر حال راننده مسافتی را طی کرده است و باید هزینه استهلاک خودرو او محاسبه شود. اما این مبلغ از مسافران گرفته نمی‌شود و خود شرکت‌ها آن را به رانندگان پرداخت می‌کنند.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جعفر

    درقسمت درخواست لغوسفر کلمه SLخارجی رو بفرستین ۳هزار کنسلی به کارتتون واریزمیشه

  • M

    یه مشت چرندیات من دو ساله تو اسنپ فعال هستم در بدترین شرایط ممکن که حتی ذهن آدم هم جواب نمیده برای یه نمونه بگم که رفتم به مبدا نصف ماشین تو آب بزور روشن نگه داشتم ماشین و تو بارندگی و شب بعد ۳ بار تماس خودم گرفتم که گفت دارم میام و ۱۵ دقیقه تو اون شرایط بودم بعدش لغو سفر زد مسافر!!! هرچی زنگ زدم اسنپ و شکایت نوشتم فایده نداشت دریغ از یک ریال حق کنسلی بماند که فرداش ماشین و بردم نمایندگی و ۳۰۰ پیاده شدم بابت همون شب. تا حالا یک ریال تو این ۲ سال نداده این شاه دزد…

    • ناشناس

      منم توی اسنپ کار میکنم واقعا بعضی وقت ها اعصاب ادم را خراب میکنن بیشتر از همه این کرایه را انلاین میریزن مسافر کشی مگه میشه نسیه باشه .اسنپ به حقوق راننده اصلا احترام نمیذاره ولی اگر مسافری اعتراض کنه درجا زنگ میزنه به راننده یه کم فکر ما راننده ها هم باشید اگه ما نباشیم شما هم نیستین .???

  • ناشناس

    اسنپ فقط به فکر جیب خودش هست کی رانند از اسنپ پول لغو سفر دریافت کرد ولی اگررانندچهارباردرروز لغوبکن اسنپ سرویسشو قت می‌کنه.

    • ناشناس

      بنده چن دفه هزینه کنسلی گرفتم
      ولی درصورتی ک وقتی میرسی ب مقصدوگزارش ب مقصدرسیدم و میدی یااینکه رسیدی و مسافرجواب نمیده یاامثالی ازاین قبیل مشکل بایدچنددقیقه صبرکنی بعدلغوسفررابزنی بعدبری تویه پشتیبانی همون سفربعدکلمه SCL1029 راواردوارسال کنی بعداز24تا48ساعت هزینه کنسلی سفربرای شماواریزمیشود.اوکی؟

  • ناشناس

    دیدگاه من نظر سمجی شما مسخره استان.

  • ناشناس

    من در باملند کار میکنم. وانجایکه هیچ تاکس یا خودر مسافرکس از اونجا رد نمیشه اجبارا هر شب اسنپ میگیرم. وهمه پرسنل در یک ساعت تعطیل میشوند. ودرخواست اسنپ میکنن. رانندها از قبل میدانن که دران ساعت کارمندان تعطیل میشوند. اماده و منتطر هستن. ولی جواب درخواست مسافر را نمیدهند. وقتی تقاضا برای اسنپ زیاد و تکرای میشه بعد از بیست تا سی دقیقه چهل درصد نرخ گران میشود. انوقت بعد از گران شدن. بعد از چند ثانیه درخواست راننده جواب میده و میگه بیا اینور خیابان هستم.؟؟؟؟!!!! لطفا تدبیری برای این مدل کلک رانندها بیندیشید. سپاس

    • ناشناس

      دوست عزیز توقف برای راننده حتی یک دقیقه اش هم زیان هست. مگه دیوانه هست که نیم ساعت وایسه که مثلا کرایه ۲۰ هزارتومنش بشه ۲۸ هزار؟ خب توی این نیم ساعت یه سفر بره به جای اون ۸ هزار تومن حداقل ۲۰ هزار تومن میگیره

  • ناشناس

    توی روز شش هفت تا سفرم کنسل میشه و فقط خرج بنزین و ماشین و وقت تلف شده و اعصاب خورد برام میمونه،

    • رسول

      برای اینگونه موارد خوب است اسنپ و دیگران تلفن هر مسافری را که سه بار یا بیشتر در ماه کنسل می‌کند بلاک کند و دیگر برایش تاکسی نفرستد. تا بهانه ای برای افزایش کرایه وجود نداشته باشد الان نرخ کرایه ها بسیار بالا رفته و منصفانه نیست.

  • رسول

    همینجوری اش راننده ها انتخابی عمل می‌کردند و آنهاییکه کرایه اش کم میشود تایید نمی‌کنند، حالا یک ممر درآمد هم برایشان درست شد تایید می‌کنند و بعد به مسافر می‌گویند باطل کن!!؟. توصیه میکنم هیچ مسافری لغو سفر نکند و این مهم را به راننده بسپارد که خودش لغو سفر کند تا جلو سواستفاده معدودی از رانندگان گرفته شود.

  • Nader

    من هزینه کنسلی رو دریافت میکنم د ر هفته گذشته چهار بار دریافت کردم امیدوارم از مسافران گرانی هزینه ای دریافت نشه درمورد کرایه هم باید بگم یکمی قیمت کرایه اسنپ بالاتر رفته که شرکت اسنپ سعی کرده با طرح های تشویقی کرایه ها رو برای مسافران و رانندگان متعادل نگهداره

  • ناشناس

    باسلام اسنپ دروغگو هست
    .

    • سید

      وقتی اندیشه امثال شما بانو را میبینم به حال خودم افسوس میخورم که دلم به حاله رانندگان اسنپی میسوزد . که از فرزند خود و همسره خود شب هنگام که با کارکرد ناچیز نسیت به این گرانیها به خانه میروند تا دیر رفتن را بهانه ای کنند که همه خواب باشند تا مبادا میوه ای یا مایحتاجی بخواهند که نتوانند پاسخگوی نیازه خانواده شان شوند . آیا واقعا همه چیز را ارزان تهیه میکنید که این یک قلم خواسته شما ارزان بودنش به بهای حسرت خانواده ای که از شکمشان و نیازهای واجب خود . میگذرند تا اجاره خانه را با ۴ برابر با دستان لرزان به صاحبخانه ای که خانه اش تا دیروز ۱۰۰ ملیون بود و اکنون ۵۰۰ ملیون می ارزد . و بی رحمانه اجاره را با امیال خود بالا برده اند . واقعا براستی خدا را میشناسی

    • امید

      با سلام من راننده اسنپ هستم و شرکتی به دروغگویی و حقه بازی اسنپ کمتر دیدم اسنپ اگر هر حرفی بزند مطمئن باشید یا دروغه یا حداقل اونطور که میگه نیست.
      در مورد لغو سفر ها هم این حق راننده است که بعد از مسافت زیادی که طی میکنه یک حق کنسلی بگیره وگرنه پول بنزینی که میسوزونه به گردن خودش هست و اصلاً هم براش صرف نمیکنه. اسنپ ما رانندگانش را استثمار میکنه و قیمت سفرها واقعا مفت و ارزونه

    • ع ل

      منم زخم خورده اسنپم وقتی نوبت به دوگانه سوز کردن ماشینم رسید حساب کاربری ام مسدود کرد اسنپ مغرور وپول زیادی زده زیر دلش

    • ع ل

      منم زخم خورده اسنپم ودقیقا موقع دوگانه سوز شدن خودرو ام حساب کاربری ام مسدود کرد

    • ع ل

      اسنپ دیگه اعتبار ندارد

    • ع ل

      اره دقیقا

  • ناشناس

    من راننده تپس ام امروز یک سفر قبول کردم و ۱۰ دقیقه بعد از رسیدن به مبدا و تماس با مسافر مسافر گفت کمی توقف کنید الان میام بعد از گدشت ۵ دقیقه سفر را کنسل کرد.