کد مطلب: ۳۱۶۲۴۴

هوش مصنوعی نقاش در حراج کریستی برنده شد

هوش مصنوعی نقاش در حراج کریستی برنده شد

هوش مصنوعی هر روز شگفتی‌های تازه‌ای دارد و تازه‌ترین مورد به حراج کریستی و فروش نخستین پرتره طراحی شده توسط هوش مصنوعی با قیمتی نزدیک به نیم میلیون دلار اختصاص دارد.<br /> ب

این تابلو که توسط هوش مصنوعی طراحی شده با بهای 432 میلیون و 500 هزار دلار به فروش رسید و بهای آن از بسیاری تابلوهایی که کار دست انسان‌هاست، بالاتر رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، گفتنی است قیمت تخمینی حراج کریستی برای این تابلو، 7 تا 10 هزار دلار بود و با شنیدن پیشنهاد خریدار، حتی کارشناسان حراج کریستی هم متحیر ماندند و باور نمی‌کردند که هوش مصنوعی تا این حد قدرتمند ظاهر شود.

جالب است بدانید پیشنهاد خریدار تلفنی انجام شد و به شکل ناشناس باقی ماند. این پرتره توسط گروهی به عنوان اولین نقاشی طراحی شده توسط هوش مصنوعی خلق شده که در حراج کریستی به فروش رفت.

البته باید گفت هر چند فعالان عرصه هوش مصنوعی و تیم طراح این پرتره از این اتفاق بسیار خوشحالند اما هنرمندان لحظه فروش این اثر هنری را اصلا لحظه خوبی نمی‌دانند. ایان گودفلو، سازنده الگوریتم هوش مصنوعی این تابلو می‌گوید: این لحظه‌ای هیجان انگیز برای ماست و امیدواریم پس از ما نیز این کار ادامه پیدا کند.

اما برخی هنرمندان می‌گویند هوش مصنوعی از انسان کپی کرده و بدون هیچ هنر خاصی تکه‌پاره‌هایی از هنر انسانی را سر هم کرده و فروخته است. بنابراین نباید گران‌تر از کار دست انسان‌ها به فروش رود.

یک هنرمند سرشناس که مایل به افشای نامش نبود، در این خصوص گفت: این نقاشی مانند نقاشی کودکان است که تکه پاره‌هایی را به هم متصل می‌کنند.

منبع: انتخاب

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.