کد مطلب: ۲۸۲۴۲۷

هکرها اطلاعات هزاران بیمار را به سرقت بردند

هکرها اطلاعات هزاران بیمار را به سرقت بردند

هکرها توانسته‌اند اطلاعات شخصی و درمانی خیل عظیمی از بیماران در بیمارستان بویز تاون ایالات متحده آمریکا را هک کرده و بدست آورند.

به نظر می‌رسد هک و سرقت اطلاعات پزشکی بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز حساس پزشکی رو به افزایش است چراکه در گوشه و کنار جهان بخصوص در یک سال گذشته، شاهد حملات سایبری مشابه زیادی بوده‌ایم که از بزرگترین حملات سایبری این چنینی می‌توان به حملات به مراکز درمانی و بهداشت انگلستان و اوکلاهامای ایالات متحده آمریکا اشاره کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حالا تازه ترین گزارش‌های منتشره نشان می‌دهد که هکرها و مجرمان سایبری توانسته‌اند به اطلاعات درمانی، پزشکی و شخصی بسیاری از بیمارانی که در بیمارستان و مرکز درمانی و بهداشتی بویز تاون پرونده داشتند، دسترسی پیدا کرده‌اند.

این اطلاعات که به گفته پزشکان مربوطه و فعال در این بیمارستان، از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار بوده است، توسط هکرها و مجرمان سایبری هک شده و به سرقت رفته است.

پزشکان و مدیران این مرکز بهداشتی تاکید کرده‌اند که سرقت و دسترسی به اطلاعات پزشکی و شخصی ۱۰۵ هزار و ۳۰۹ نفر از بیماران و کارکنان فعال در این بیمارستان می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به بخش بهداشت و درمان این کشور بزند و بسیاری از شهروندان را با مشکلات جدی مواجه سازد.

البته پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری پیش‌تر درباره حملات سایبری گسترده به مراکز درمانی، بیمارستانی و کلینیک‌های بخش سلامت و بهداشت تمامی کشورها در جهان هشدارهای جدی داده بودند که باید هرچه زودتر اقدامات پیشگیرانه‌ای را درباره مقابله با آسیب‌پذیری در برابر این حملات سایبری پیشرفته و خطرناک اتخاذ کرده و انجام دهند چراکه در غیر این صورت، به احتمال خیلی زیاد هدف این هکرها قرار خواهند گرفت و متحمل هزینه‌های هنگفت و خسارات جبران‌ناپذیری خواهند شد.

اما با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورهای زیادی در سراسر جهان هدف این گونه حملات قرار گرفته‌اند و آسیب‌ها و خساراتی را متحمل شده‌اند. بر اساس گزارش‌های منتشره، آمار حملات سایبری و هک در سال گذشته ۲۰۱۷، به اوج خود رسیده است.

سال گذشته حمله سایبری بدافزار واناکرای به بیمارستان‌ها و کلینیک‌های بهداشت و درمان و خدمات پزشکی در انگلستان بدون شک یکی از بزرگترین حملات سایبری در طول تاریخ بود که مشکلات بی‌سابقه و وحشتناکی را برای کادر پزشکی و بیماران ایجاد کرد و وضعیت سلامتی بسیاری از افراد را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار داد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.