کد مطلب: ۷۳۸۰۵۷

واتساپ و اینستاگرام به ایران می آیند؟

واتساپ و اینستاگرام به ایران می آیند؟

پس از بررسی‌ها و گمانه‌زنی های متعدد مبنی بر حضور اینستاگرام و واتساپ در ایران، شرکت متا اعلام کرد که سرگرم درخواست ایران برای نمایندگی نمی‌شویم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از بررسی‌ها و گمانه‌زنی‌های متعدد مبنی بر حضور اینستاگرام و واتساپ در ایران، متا اعلام کرد که سرگرم درخواست ایران برای نمایندگی نمی‌شویم.

شرکت متا، مالک فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ می‌گوید این شرکت به درخواست ایران برای تعیین نماینده‌ای در تهران اهمیتی نمی‌دهد. یک سخنگوی متا گفت: «ما وارد مکالمه با مقام‌های ایران نمی‌شویم. همچنین سرگرم درخواست آن‌ها برای تعیین یک نماینده در ایران نخواهیم شد.»
در ادامه این گزارش بی بی سی اعلام کرد: شرکت متا، مالک فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ ، می‌گوید این شرکت به درخواست ایران برای تعیین نماینده‌ای در تهران اهمیتی نمی‌دهد.

همچنین یک سخنگوی متا در این خصوص گفت: «ما وارد مکالمه با مقام‌های ایران نمی‌شویم. همچنین سرگرم درخواست آنها برای تعیین یک نماینده در ایران نخواهیم شد.»

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات ایران می‌گوید که ایران برای رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ شروطی تعیین کرده که آنها را برای شرکت متا ارسال کرده، اما این شرکت هنوز پاسخی نداده است.

شرط رفع فیلترینگ در ایران چیست؟

پس از اعمال محدودیت‌های اینترنت و فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ، یک شرط برای برداشته شدن فیلتر این دو پلتفرم بین‌المللی گذاشته شد و آن هم لزوم داشتن نمایندگی این پلتفرم‌ها در ایران و عمل کردن به قوانین ایران بود.

چندی پیش، علی بیگدلی، کارشناس حقوق بین‌الملل و استاد دانشگاه شهید بهشتی درباره امکان تاسیس نمایندگی این پلتفرم‌ها در ایران به تجارت‌نیوز گفت: این پلتفرم‌ها به طور مستقل فعالیت می‌کنند. جزو بخش خصوصی هستند و از این جهت، تابع قوانین بین‌المللی و حتی حقوق تجارت داخلی نیستند.

او با اشاره به اینکه این شرکت‌ها با وجود خصوصی بودن همواره از حمایت دولت برخوردارند، ادامه داد: اینکه این شرکت‌ها بخواهند در ایران نمایندگی بزنند، مغایرتی با خصوصی بودنشان ندارد اما این‌ها از سمت دولت‌شان حمایت می‌شوند و چون به دولت مالیات پرداخت می‌کنند، دولت آمریکا موظف است از منافع شرکت‌ها در خارج از کشور دفاع کند.

البته بخش خصوصی ما می‌تواند با شرکت‌ها وارد مذاکره شود تا آن‌ها بتوانند شعبات‌شان را در ایران راه‌اندازی کنند اما امکان ندارد همچین اتفاقی بیفتد. با توجه به اینکه الان ایران از جانب حقوق بشر درمحافل بین‌المللی محبوبیت خود را از دست داده است.

منبع: انتخاب

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مش رجب

    حتمن بیاند اینجا دفتر بزنن و یه نفر تند رو هم بهشون بگه باید تو اینستا همش عزاداری بزارید و تمامی پیجهای بی حجاب فیلتر بشند.
    یعنی حدود ۲ میلیارد نفر فدای ۱ ملیون نفر
    یه سوال از اهالی تجارت نیوز : از مسولان بپرسید چرا در توئیتر و فیسبوک و اینستا پیج دارن ،مگه فیلتر نیست
    لطفن جواب بگیرید
    من چند سال است که به این موضوع فکر میکنم