کد مطلب: ۷۰۹۹۴۹

واتساپ به تلگرام پاسخ داد

واتساپ به تلگرام پاسخ داد

مدیر عامل واتساپ به اتهامی که پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام در رابطه با واتساپ مطرح کرده بود پاسخ داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرعامل واتساپ در جواب ادعای اخیر پاول دورف می‌گوید که او برای تبلیغ تلگرام اطلاعات اشتباهی را دراختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

به نقل از جماران، هفته گذشته، پاول دورف، بنیان‌گذار و مدیرعامل برنامه پیام‌رسان تلگرام با انتشار توییتی اذعان داشت که واتساپ ناامن است و به همین‌منظور کاربران برای حفظ اطلاعات شخصی‌شان باید از آن دوری کنند. اکنون، مدیرعامل واتساپ نیز با ارسال توییتی به این موضوع واکنش نشان داده است.

درواقع، گفته‌های مدیرعامل واتساپ «رمزگذاری سرتاسری (end-to-end)» را هدف قرار می‌دهد؛ قابلیتی که تلگرام به صورت پیش‌فرض از آن بهره نمی‌گیرد و به‌نوعی می‌توان از آن به‌عنوان ضعفی بزرگ برای این پیام‌رسان نام برد. مدیرعامل واتساپ در بخشی از سخنانش می‌گوید:

من از تلگرام برای فعالیت‌های خصوصی استفاده نمی‌کنم. برخلاف واتساپ، تلگرام از رمزگذاری پیش‌فرض سرتاسری پشتیبانی نمی‌کند و راهی برای فعال کردن آن برای گروه‌ها وجود ندارد؛ بدین معنی که تلگرام [همیشه] یک کپی از پیام‌های شما دارد و این من را نگران می‌کند.

افزون‌براین، مدیرعامل واتساپ تأکید می‌کند که پاول دورف ادعاهای مذکور با هدف رشد برنامه خود، یعنی تلگرام بیان کرده و از این موضوع ناراحت است که تلگرام تلاش می‌کند که از اطلاعات نادرست به‌عنوان یک تاکتیک برای تقویت رشد خود استفاده کند.

مدیرعامل واتس‌اپ: تلگرام یک کپی از پیام‌ها دارد

کاتکارت در توییت جدید خود نوشت: «من از تلگرام برای کارهای خصوصی خود استفاده نمی‌کنم. برخلاف واتس‌اپ، تلگرام به‌طور پیش‌فرض از قابلیت رمزگذاری سرتاسری پشتیبانی نمی‌کند و هیچ راهی برای فعال کردن آن در گروه‌ها وجود ندارد. این یعنی تلگرام یک کپی از پیام‌ها شما نگه می‌دارد و این موضوع باعث نگرانی من می‌شود.»

او در ادامه توییت خود به اظهارنظر «ماکسی مارلینسپایک»، خالق سیگنال از سال گذشته اشاره کرده است. مارلینسپایک در توییت خود توضیح می‌دهد که تلگرام با وجود قابلیت‌های خارق‌العاده خود، از نظر حفظ حریم خصوصی و جمع‌آوری داده‌ها، انتخاب بسیار بدی محسوب می‌شود. او در رشته توییت طولانی خود نحوه کارکرد این سرویس پیام‌رسان محبوب و نحوه ذخیره داده‌های آن را شرح داده است.

کاتکارت در ادامه توییت خود همچنین نوشته است: «همچنین باور دارم که پاول ادعاهای خود را برای رشد برنامه‌اش مطرح کرده است. دیدن این موضوع واقعا ناراحت کننده است که تلگرام تلاش می‌کند با ارائه اطلاعات نادرست به عنوان یک تاکتیک برای رشد خود استفاده کند.»

کدام پیام‌رسان‌ها اطلاعات کاربران را به سرقت می‌برند؟

شبکه‌های اجتماعی با قدرت مردم پیوند می‌خورند. این جمله را به اَشکال مختلف از زبان مدیران شبکه‌های اجتماعی شندیده‌ایم. آن‌ها مدعی تربیت شهروندان مجازی هستند، شهروندانی به دور از چشم همیشه ناظر دولت‌ها.

اینکه در فضای مجازی تا چه اندازه امنیت داریم را نمی‌توان در کلمات مدیران شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های پرمخاطب مانند گوگول و فیسبوک پیدا کرد. افشای اطلاعات کاربران فیسبوک و فروش آن‌ها به شرکت تبلیغات سیاسی «کمبریج آنالیتیکا» نشان داد که اَبَرشرکت‌هایی که مدعی صیانت از اطلاعات کاربرانشان هستند، دروغ می‌گفتند.

در این میان، ایرانی‌ها هم که به سبب حمایت دولت از شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جست‌وجوی داخلی، نسبت به آن‌ها بی‌اعتماد شده‌اند، نگران افشای اطلاعات خود هستند.

شاید خیلی از ما تصور کنیم که اعتماد به شبکه های اجتماعی رایج هم خیلی دوام نمی‌آورد و باید به نوظهورها کوچ کنیم، شبکه‌هایی که تلاش می‌کنند امنیت بیشتری را برای کاربرانشان فراهم کنند از جمله تلگرام که به دلیل سیاست‌های بسته‌تر در قبال زیاده‌خواهی‌های دولت‌ها، در ایران و روسیه مسدود شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.