کد مطلب: ۲۸۳۳۰۰

پای استوری به یوتیوب هم باز شد

پای استوری به یوتیوب هم باز شد

به نظر می‌رسد بزرگترین پلتفرم ویدیویی جهان – یوتیوب – نیز درصدد افزودن قابلیت استوری است.

از آنجایی که قابلیت استوری در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و اسنپ چت با استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران مواجه شده است، حالا به نظر می‌رسد بسیاری از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی در جهان به فکر افزودن این ویژگی محبوب و پرطرفدار افتاده‌اند تا بدین وسیله بتوانند طرفداران بیشتری را به سمت و سوی خود کشانده و جذب کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سال گذشته بود که اخباری مبنی بر افزودن آزمایشی استوری به پلتفرم یوتیوب شنیده و منتشر شد که گفته می‌شد تنها تعداد محدودی از کاربران و داوطلبان به این ویژگی جذاب دسترسی داشتند تا در صورت رضایت، این شبکه اجتماعی قابلیت مذکور را به صورت همگانی به پلتفرم خود بیفزاید و در دسترس عموم کاربران در سراسر جهان قرار دهد.

این قابلیت البته علیرغم شباهت بسیار زیاد به استوری‌های اینستاگرام و اسنپ چت، نام دیگری داشت و آن « ریل » (Reel) بود؛ اما حالا به نظر می‌رسد که یوتیوب قصد دارد همان نام استوری را برگزیند تا کاربران تازه وارد دچار سردرگمی در استفاده آن نشوند.

همچنین بر اساس تصاویری که کاربران در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، می‌توان دریافت که این قابلیت شباهت بسیار زیادی به استوری‌های اینستاگرامی دارد و به هنگامی که یک کاربر استوری می‌گذارد، دور و اطراف تصویر و نام حساب کاربری‌اش یک دایره قرمزرنگ و فعال ظاهر می‌شود که به دیگر کاربران اجازه می‌دهد از استوری دوستانشان باخبر شده و آن را مشاهده کنند.

البته یکی از تفاوت‌های عمده‌ای که استوری‌های یوتیوب در حال حاضر با استوری‌های اینستاگرام دارد، آن است که کاربران هم اکنون قادر خواهند بود به استوری دوستانشان واکنش نشان داده یا پاسخ/نظر دهند اما طبق گفته یوتیوب، این ویژگی به زودی در آینده‌ای نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

قابلیت افزودن استوری‌های اینستاگرام در ماه اوت سال گذشته ۲۰۱۶ میلادی به این شبکه اجتماعی اضافه شد و از همان ابتدا میلیون‌ها طرفدار را به خود جذب کرد.

از آن زمان تاکنون که حدود بیش از یک سال می‌گذرد، می‌توان گفت این قابلیت مهم‌ترین و پرطرفدارترین قابلیتی است که تاکنون به اپلیکیشن اینستاگرام افزوده شده است.

البته اپلیکیشن پیام رسان اسنپ چت بود که برای نخستین بار چنین قابلیت شگفت انگیز و جذابی را به پلتفرم خود اضافه کرد و سپس اینستاگرام، واتس اپ، فیس‌بوک و یوتیوب به فکر افزودن استوری و جلب نظر کاربران افتادند.

57720158

منبع: وب سایت gsmarena

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.