کد مطلب: ۵۵۲۵۶۶

یک کشور دیگر به دنبال به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال

یک کشور دیگر به دنبال به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال

بعد از السالوادر حالا به نظر می‌رسد، تانزانیا تازه‎‌ترین اقتصادی است که به دنبال پذیرفتن بیت‌کوین و دیگر دارایی‌های رمزنگاری شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نظر می‌رسد تانزانیا تازه‎‌ترین اقتصادی باشد که به دنبال پذیرفتن بیت‌کوین و دیگر دارایی‌های رمزنگاری شده است.

سامیا سولوهو حسن، رئیس جمهور تانزانیا اعلام کرد بانک مرکزی این کشور کاوش خود در خصوص دارایی‎‌های رمزنگاری شده را آغاز کرده است. حسن با تاکید بر افزایش تاثیر ارزهای دیجیتال در تامین مالی جهانی گفت: « ما شاهده ظهور یک پدیده جدید از طریق اینترنت هستیم.»

وی ضمن تاکید بر کمبود سازگاری و توسعه رمزارزها در منطقه شرق آفریقا اعلام کرد: « در این منطقه که شامل تانزانیا می‌شود، این مسیر هنوز مورد پذیرش و استفاده قرار نگرفته‌ است.»

اظهارات حسن در حالی انجام شده که بسیاری از قانونگذاران آمریکای لاتین نظیر السالوادور به دنبال پذیرش بیشتر رمزارزها در اقتصادهای نوظهور هستند. به تازگی السالوادور بیت کوین را به عنوان یک ارز رسمی اعلام کرد.

در حالی که قانونگذاران آفریقایی در به رسمیت شناختن و ترویج اقتصاد کریپتو بسیار اهسته گام برمی‌دارند، این منطقه سالهاست به نقطه داغی برای معاملات بیت کوین به روش (همتا به همتا) P2P تبدیل شده است.

بر اساس گزارشها، منطقه جنوب صحرای سینا در آفریقا بعد از آمریکای شمالی دومین منطقه از نظر میزان معاملات p2p به حساب می‌آید و حجم معاملات هفتگی در این منطقه حدود ۱۶٫۵ میلیون دلار است.

نیمی از حجم معاملات به نیجریه اختصاص دارد که پس از امریکا با ۸٫۵ میلیون دلار معاملات هفتگی p2p در رتبه دوم این معاملات قرار دارد. پس از نیجریه کنیا با بیش از ۳ وغنا و آفریقای جنوبی به ترتیب با ۲ و ۱٫۶ میلیون دلار معاملات هفتگی در رتبه بعدی قرار دانرد.
تانزانیا با حدود ۹۰ هزار دلار معامله در هفته گذشته رتبه هفتم این منطقه را به خود اختصاص داده است.

مهمترین اخبار بازار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.