کد مطلب: ۷۴۷۹۹۲

عدم پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز هفت و هشت

عدم پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز هفت و هشت

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که از امروز دیگر از ویندوز هفت و هشت پشتیبانی نمی‌کند و کاربران باید هرچه سریع‌تر از نسخه‌های به روز استفاده کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کاربران شرکت مایکروسافت که تاکنون از ویندوز 7 و 8 استفاده می‌کردند، برای همیشه با این ویندوز خداحافظی کنند.

شرکت مایکروسافت همان‌طور که از ماه‌ها قبل هشدار داده بود از روز گذشته پشتیبانی از ویندوزهای هفت و هشت را برای همیشه متوقف کرد.

بر اساس این گزارش کاربرانی که هنوز ویندوز هفت مایکروسافت را روی رایانه خود اجرا می‌کنند ممکن است در معرض خطر باشند، چرا که مایکروسافت دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی رایگان را برای سیستم آنها ارائه نمی‌کند.
گفتنی است ویندوز هفت و ۱/ ۸ مایکروسافت دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی توسعه‌یافته را برای آسیب‌پذیری‌های مهم و حیاتی دریافت نخواهند کرد.

این شرکت به پشتیبانی از تمامی نسخه‌های Windows Server ۲۰۱۲ و Windows Server‌۲۰۱۲ R۲ پایان می‌دهد. مایکروسافت به‌طور رسمی پشتیبانی امنیتی ویندوز هفت و ویندوز ۱/ ۸ را در ژانویه ۲۰۲۰ پایان داد. اما مشتریانی که برنامه Extended Security Update‌)ESU) را خریده‌اند همچنان می‌توانند از این سیستم‌ عامل‌های قدیمی در دستگاه خود استفاده کنند، اما به‌روزرسانی امنیتی دریافت نمی‌کنند؛ بنابراین به نظر می‌رسد کاربران چاره‌ای جز به‌روز‌رسانی کامپیوتر و لپ‌تاپ خود به آخرین نسخه ویندوز نخواهند داشت.

مایکروسافت اعلام کرد: «بیشتر دستگاه‌های ویندوز هفت الزامات سخت‌افزاری برای ارتقا به ویندوز ۱۱ را برآورده نمی‌کنند، برای جایگزین، رایانه‌های شخصی ویندوز هفت سازگار را می‌توان با خرید و نصب نسخه کامل نرم‌افزار به ویندوز ۱۰ ارتقا داد.»

این شرکت در ادامه افزود: «قبل از سرمایه‌گذاری برای ارتقا به ویندوز ۱۰، لطفا در نظر داشته باشید که تاریخ پشتیبانی ویندوز ۱۰ نیز در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد.»

شرکت مایکروسافت به مشتریان توصیه کرد دستگاه‌های قدیمی ناسازگار با ویندوز ۱۱ را با رایانه‌های به‌روز شده با آخرین قابلیت‌های سخت‌افزاری جایگزین کنند. به‌روزرسانی برای دستگاه شما در دسترس است، می‌توانید فورا آن را دانلود کنید یا به‌روزرسانی را موقتا متوقف کنید یا زمان دانلود آن را تغییر دهید.

در همین حال، پشتیبانی مایکروسافت اج ۱۰۹ برای ویندوز هفت و ویندوز ۱/ ۸ نیز از امروز یعنی ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد. در حالی که مرورگر به کار روی این نسخه‌ها ادامه می‌دهد، با این حال، واجد شرایط به‌روزرسانی امنیتی نخواهد بود و این موضوع، آن را در برابر مشکلات آسیب‌پذیر می‌کند.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.