خبر مهم:

کد مطلب: ۳۱۲۴۸۲

پل آلن، هم بنیانگذار مایکروسافت در سن ۶۵ سالگی درگذشت

پل آلن، هم بنیانگذار مایکروسافت در سن ۶۵ سالگی درگذشت

پل آلن، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت و از دوستان نزدیک بیل گیتس، در سن ۶۵ سالگی و در اثر بیماری سرطان درگذشت.

پل آلن، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت ، در سن ۶۵ سالگی در اثر بیماری سرطان در سیاتل درگذشت. پل گاردنر آلن، در ۲۱ ژانویه ۱۹۵۳ در شهر سیاتل متولد شد. وی یکی از بنیانگذاران مایکروسافت بود که در سال ۱۹۷۵ به‌همراه بیل‌گیتس در نیومکزیکو شرکت مایکروسافت را راه‌اندازی کردند. وی در تاریخ ۱۵ اکتبر برابر با ۲۳ مهرماه ۱۳۹۷ در اثر بیماری سرطان درگذشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، پل آلن بعد از بیل گیتس یکی از مشهورترین چهره‌های مایکروسافت محسوب می‌شود. براساس اطلاعات مجله‌ی فوربز، پل آلن بیست و یکمین فرد ثروتمند دنیا بود. وی صاحب تیم فوتبال سیاتل، مالک تیم بسکتبال پورتلند و همچنین صاحب یکی از بزرگ‌ترین قایق‌های بادبانی جهان بوده است. آلن در سال ۱۹۸۶ شرکت Vulcan را راه‌ندازی کرد. ۲۳ مهرماه ۱۳۹۷ شرکت ولکان در بیانیه‌ای درگذشت وی را اطلاع رسانی کرد.

جودی آلن، خواهر وی نیز که از اعضای هیئت مدیره شرکت ولکان است در بیانیه‌ای جداگانه از پل آلن به‌عنوان مردی بزرگ در عرصه‌ی فناوری یاد ‌می‌کند که نمی‌توان فعالیت‌های بشر دوستانه‌ی وی را نادیده گرفت. وقتی به زندگینامه‌ی پل آلن نیم نگاهی می‌اندازیم، متوجه می‌شویم سراسر زندگی وی تلاش بی‌وقفه برای رسیدن به اهدافش بوده است.

در سال ۲۰۰۵ میلادی هفتمین فرد ثروتمندترین جهان شد. آشنایی پل آلن و بیل گیتس به سال‌های نوجوانی آنها باز می‌گردد. پل آلن و بیل گیتس در سن ۱۴ سالگی به یک مدرسه می‌رفتند و در نهایت هر دو تصمیم گرفتند دانشگاه را رها کرده و شرکت مایکروسافت را تاسیس کردند.

خیلی زود مشخص شد که پل آلن از بیماری سرطان خون رنج می‌برد. در سال ۱۹۸۳ از مایکروسافت استعفا دارد تا به درمان بیماری خود بپردازد. ظاهرا ۹ سال قبل نیز سرطان وی به‌صورت موفقیت آمیزی درمان شده بود. دو هفته‌ی قبل پزشکان اعلام امیدواری کرده بودند که این بار نیز پل آلن بهبودی خواهد یافت ولی غده‌های سرطانی کار خود را کرده بودند و وی را از پا در آوردند.

در دهه‌های اخیر، پل آلن به موسیقی بسیار علاقه‌مند شده بود و گیتاریست قهاری شده بود. او به موسیقی عشق می‌ورزید. یکی دیگر از موضوعات مورد توجه و مورد علاقه‌ی پل، علاقه‌ی شدید به اسباب‌بازی‌های گران‌قیمت بود. وی با قایق بادبانی خود سفر می‌کرد و براساس آنچه اطرافیان و دوستانش در مورد وی می‌گویند، پل آلن فردی مهربان و انسان‌دوست بود.

یکی از فعالیت‌های انسان‌دوستانه‌ی پل آلن اهدای ۳۰ میلیون دلار به شهر سیاتل برای ساخت مجتمع آپارتمانی به‌منظور اسکان ۹۴ خانواده‌ی بی‌خانمان بوده است. در سال ۲۰۱۰ به کمپین Giving Pledge ملحق شد و متعهد شد تا بعد از فوتش، نیمی از دارایی خود را به این کمپین اهدا کند. افراد ثروتمند عضو کمپین Giving Pledge می‌شوند تا از دارایی خود برای امور خیریه و کمک به نیازمندان کمک کنند. ارزش دارایی وی در حدود ۲۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

در سال ۲۰۱۱، کتاب معروف زندگی‌نامه‌ی پل آلن منتشر شد. آلن فردی بود که در سن ۳۰ سالگی تبدیل به یک‌ میلیونر شد. بی‌شک حضور پل‌ آلن در پروژه‌های تحقیقاتی بزرگی همچون موسسه‌ی غیر انتفاعی علوم مغز آلن و سرمایه‌گذاری و مشارکت در تهیه‌ی اطلس آنلاین نقشه‌ی نخاع را نمی‌توان نادیده گرفت. با آنکه برای راه‌اندزای چنین پروژه‌های تحقیقاتی سرمایه‌ی کلانی صرف شده است، ولی آلن تصمیم گرفت تمام نتایج تحقیقات را به‌صورت رایگان در اختیار پزشکان و متخصصان قرار دهد. چنین پروژه‌هایی تنها بخشی از فعالیت‌های انسان‌دوستانه‌ی آلن هستند.

بی‌شک، جای خالی فردی همچون پل آلن در دنیای فناوری از این پس احساس خواهد شد. هرچند وی فردی بزرگ بود که کمتر نام وی را همچون سایر بزرگان فناوری شنیده‌ایم و در جریان فعالیت‌های وی بوده‌ایم.

منبع:‌ زومیت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.