کد مطلب: ۳۰۶۹۶۵

جست‌وجوی تصاویر گوگل پیشرفته‌تر می‌شود

جست‌وجوی تصاویر گوگل پیشرفته‌تر می‌شود

گوگل بتازگی ویژگی‌های جدیدی برای این موتور جست‌وجو طراحی کرده که بخش عمده آن به بخش نمایش عکس‌ها مربوط می‌شود.

ازآنجا که روزانه تعداد زیادی از کاربران برای یافتن عکس مورد علاقه یا مورد نیاز خود به موتور جستجو گوگل مراجعه می‌کنند، مدیران این شرکت هر بار دست به ابتکارهایی تازه در این زمینه می‌زنند تا روند جست و جو آسان‌تر شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، در تازه‌ترین طراحی، کاربر هنگام جست و جو علاوه بر اینکه به عکس دلخواه خود دسترسی پیدا می‌کند، می‌تواند در بخش جست و جو اطلاعاتی هم درباره عکاس کسب کند. گوگل در این راستا تصمیم گرفته است با سازمان‌های رسانه و تصویر CEPIC و IPTC همکاری داشته باشد تا داده‌های مرتبط با حق‌ نشر تصاویر فراهم شود.

برای این کار هم کافی است کاربر همچون روال گذشته واژه مورد نظر را در قسمت جست و جوی گوگل تایپ کند. بسیاری، این عملکرد گوگل را راهکاری مناسب برای حفاظت از مالکیت معنوی و رعایت قانون کپی رایت می‌دانند، چرا که با ذکر نام عکاس یا ناشر عکس، هم اعتبار عکس افزایش می‌یابد و هم حق نشر رعایت می‌شود.

درواقع گوگل هنگام جست و جو از یک الگوریتم ویژه استفاده می‌کند تا بتواند بهترین امکان را در اختیار کاربر قرار دهد. البته این ویژگی فعلا برای کامپیوترهای خانگی و لپ‌تاپ‌ها قابل دسترسی است و کاربران تلفن‌های هوشمند باید برای در اختیار داشتن آن، اندکی منتظر بمانند.

منبع: روزنامه ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.