کد مطلب: ۵۶۴۵۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی روند ۴ ارز دیجیتال / کدام ارزها پتانسیل رشد دارند؟

پیش‌بینی روند ۴ ارز دیجیتال / کدام ارزها پتانسیل رشد دارند؟

در چند روز گذشته بیت‌کوین توانسته از سطح حمایت ۳۰ هزار دلار دفاع کند اما فشار عرضه زیاد شده و برخی عقیده دارند ممکن است بیت‌کوین این سطح حمایتی را از دست بدهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرایط بازار مانند سال ۲۰۱۳ است. در آن سال بیت‌کوین ۶۹ درصد ریزش کرد و روند اصلاحی این ارز ۱۹۷ روز طول کشید. اگر این روند تکرار شود فعلا باید منتظر باشیم چون بیت‌کوین از سقف قیمتی خود ۵۴ درصد ریزش کرده و از لحاظ زمانی فقط ۹۵ روز از اصلاح گذشته است.

در حال حاضر بازار مشتقات شاهد خروج معامله‌گران اهرم است و نرخ سود معاملات بازار آتی به اوایل سال ۲۰۲۱ رسیده و حجم معاملات هم به شدت سقوط کرده و تقاضا از سمت بزرگان کاهش پیدا کرده است.

در ادامه به بررسی ۴ ارز دیجیتال برتر در هفته گذشته می‌پردازیم:

BTC

بیت‌کوین تلاش می‌کند حمایت ۳۱ هزار دلار را حفظ کند اما کندل‌ها نشان از افزایش عرضه دارند.

میانگین متحرک ۲۰ روزه سیگنال منفی دارد و شاخص مقاومت نسبی هم در منطقه منفی قرار دارد و این نشان از برتری عرضه بر تقاضا است. اگر محدوده حمایت ۳۱ هزار دلار از دست برود بیت‌کوین می‌تواند تا ۲۸ هزار دلار ریزش کند.

BTC

محدوده ۲۸ تا ۳۱ هزار دلار بسیار حیاتی است چون اگر این محدوده از دست برود احساسات تشدید می‌شود و ریزش تا محدوده ۲۰ هزار دلار ادامه دارد.

اما اگر تقاضا افزایش پیدا کند و قیمت به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۴ هزار و ۹۲۵ دلار) برسد نشان‌دهنده کاهش فشار فروش است و این موضوع می‌تواند خبر خوبی برای بازار باشد.

به نظر می‌رسد رسیدن قیمت بیت‌کوین بالا ۳۵ هزار دلار محتمل نیست و اولین نشانه کاهش فشار فروش بسته شدن قیمت بالای میانگین متحرک ۵۰ روزه است.

MATIC

ارز دیجیتال پالی‌گان در حال اصلاح قیمت است و یک منطقه حمایت قوی در محدوده ۶۸ تا ۷۴ سنت دارد. احتمالا تقاضا در این محدوده برای این ارز زیاد است.

میانگین متحرک در حال کاهش است اما شاخص مقاومت نسبی در تلاش است تا از قلمرو اشباع فروش خارج شود و احتمالا این اقدام یک سیگنال مثبت برای این ارز است.

MATIC

اولین مقاومت پیش‌روی این ارز میانگین متحرک ۲۰ روزه یا همان قیمت یک دلار است. اگر نتواند این قیمت را پشت سر بگذارد روند نزولی دوباره از سر گرفته می‌شود و قیمت در وهله اول تا ۵۴ سنت و بعد ۳۴ سنت ریزش می‌کند.

اگر قیمت بتواند مقاومت یک دلار را پشت سر بگذارد می‌تواند میانگین متحرک ۵۰ روزه که همان قیمت ۱/۲۶ دلار است را هم فتح کند و هدف بعدی این ارز می‌تواند رقم ۱/۷۱ دلار باشد.

در حال حاضر فشار فروش در این ارز زیاد است و احتمالا هدف قیمتی بعدی این ارز محدوده ۷۴ سنت باشد.

CRO

این ارز روندی متعادل دارد و شاخص مقاومت نسبی هم با قرار گرفتن در محدوده میانی نشان‌دهنده تعادل میان عرضه و تقاضا است.

اگر تقاضا افزایش پیدا کند قیمت این ارز پتانسیل رشد تا ۱۴ سنت را دارد اما اگر محدود حمایت ۱۰ سنت از دست برود ریزش تا ۸ سنت هم ادامه دارد.

CRO

در حال حاضر عرضه نتوانست قیمت را کاهش دهد اما این موضوع تاییدی بر رشد این ارز نیست بلکه به نظر می‌رسد عرضه در محدوده‌های بالا بیشتر می‌شود.

LEO

طی چند وقت گذشته این ارز در محدوده ۲ تا ۲/۹۵ دلار معامله شده است.

شاخص مقاومت نسبی بالاتر از ۶۳ است و این نشان می‌دهد که خریداران از فروشندگان پرقدرت‌تر عمل می‌کنند. اگر این ارز قیمت ۲/۹۶ دلار را حفظ کنند می‌تواند قیمت ۳/۳۲ دلار را هم بدست بیاورد.

LEO

البته باید توجه کرد که اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک ۲۰ روزه که همان قیمت ۲/۷۸ دلار است برسد روند نزولی این ارز شروع می‌شود.

چنین اقدامی نشان می‌دهد خریداران چشم‌انداز مثبت دارند و به دنبال سیو سود هستند.

فعلا قیمت بالای ۲/۸۵ دلار تثبیت شده و قیمت این ارز در کوتاه‌مدت به ۳/۱۰ دلار برسد.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.