کد مطلب: ۳۱۴۳۰۵

چند روش برای نجات موبایل خیس شده

چند روش برای نجات موبایل خیس شده

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای بسیاری از کاربران تلفن‌های هوشمند رخ دهد آب‌خوردگی تلفن‌های همراهشان است در این مطلب چند روش که ممکن است تلفن خیس شده شما را نجات دهد بازگو میکنیم.

یکی از مشکلاتی که گریبانگیر بسیاری از دارندگان تلفن‌های همراه بخصوص مدل‌های غیر ضد آب است آب‌خوردگی تلفن‌های همراه است که ممکن است به دلایل مختلفی روی دهد اما اگر این اتفاق افتاد چه اقداماتی را باید انجام دهیم که شانس زنده ماندن تلفن همراهمان بیشتر شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، اولین راهکاری که شانس سالم ماندن تلفن همراه را بالا میبرد خروج سریع تلفن همراه از آب است که باید به سرعت پس از سقوط گوشی به درون آب انجام دهید.

راهکار دومی که بسیاری از کارشناسان سخت افزاری تاکید دارند اگر تلفن همراه آب خورده است به هیچ وجه آن را روشن نکنید و چنانچه تلفن همراه روشن است آن را سریعا خاموش کنید.

راهکارسوم که بیشتر برای تلفن هایی کاربرد دارد که باتری قابل تعویض دارند خروج سریع باتری از دستگاه است که با این کار احتمال آسیب رسیدن به برد دستگاه تا حد زیادی کاهش پیدا میکند.البته لازم به ذکر است در تلفن هایی که باتری آن ها داخلی است و کاربر به راحتی نمیتواند باتری را خارج کند احتمال آسیب دیدن برد دستگاه به مراتب بیشتر از نوع اولی است.

راهکار چهارم که بسیار اهمیت دارد خشک کردن دستگاه با استفاده از حوله و دستمال نرم است همچنین قرار دادن چند روزه تلفن همراه در کیسه برنج میتواند مفید باشد.

دقت داشته باشید در صورتی که تلفن همراه شما با رطوبت تماس برقرار کرده است به هیچ وجه از سشوار و وسایل مشابه برای خشک کردن دستگاه استفاده نکنید چرا که ممکن است باعث بدتر شدن اوضاع شوید و در نهایت پس از انجام این کار ها بهتر از تلفن همراه خود را پیش یک متخصص برده تا به طور کامل آسیب های احتمالی را بررسی کند.

منبع: بروزرسانی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.