کد مطلب: ۴۹۶۸۸۸

اخبار فناوری و استارتاپی روز

کاهش ۱۰ درصدی سفرهای تپسی از ساعت ۲۱

کاهش 10 درصدی سفرهای تپسی از ساعت 21

کاهش 10 درصدی سفرهای تپسی از ساعت 21، افزایش بودجه هزینه‌ای وزارت ارتباطات، محصولات جدید تاشوی سامسونگ در سال 2021 و ادامه پشتیبانی سونی از پلی‌استیشن 4، از مهم‌ترین اخبار فناوری و استارتاپی روز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که برخی از مسافران تاکسی‌های اینترنتی، از طولانی شدن روند انتظار برای پذیرش سفرها در ساعت‌های منع تردد گلایه دارند، مدیر عملیات تپسی از کاهش 10 درصدی سفرها از ساعت 21 به بعد خبر داده است.

هومن دمیرچی به خبرگزاری برنا گفته است که تعداد درخواست‌ها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح طی دو هفته گذشته، ۸ تا ۱۰ درصدی کاهش داشته، اما در ساعت‌های منتهی به آغاز محدودیت تردد یعنی از ساعت ۱۹ تا ۲۱ با افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی نسبت به میانگین دو هفته پایانی آبان ماه همراه بوده است.

به گفته او، بعد از آغاز محدودیت‌ها در اول آذرماه، در هفته اول تقاضای ثبت‌نام رانندگان برای فعالیت به عنوان سفیر تپسی با کمی افزایش همراه بود اما از آن جا که طبق ابلاغ ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، تنها رانندگان تاکسی‌های اینترنتی که پیش از ۳۰ آبان ماه ثبت‌نام کردند امکان تردد در ساعات محدودیت تردد ۲۱ تا ۴ را دارند، در هفته دوم این میزان، افزایش محسوسی نداشت.

تجارت‌نیوز در گزارش‌هایی با موضوع ممنوعیت تردد تاکسی های اینترنتی و تاکسی های اینترنتی در ساعات منع تردد به همین موضوع پرداخته بود.

افزایش بودجه هزینه‌ای وزارت ارتباطات

در گزارش دیگری از اکوسیستم فناوری کشور، پیوست از افزایش اعتبارات هزینه‌ای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بودجه ۱۴۰۰ نسبت به بودجه مصوب سال جاری خبر داده است.

بر اساس این گزارش، اعتبارات هزینه‌ای این وزارتخانه در سال ۱۴۰۰ افزایش ۱۴ درصدی دارد.

بودجه سرمایه‌ای این وزارتخانه برای سال آینده نیز ۶۸۷ میلیارد و ۷۳۷ میلیون تومان پیش‌بینی شده که بیش از ۸۷ میلیارد و ۷۲۹ میلیون تومان بیش از سال جاری است.

در همین حال بودجه عمرانی این وزارتخانه تنها حدود ۰.۳ درصد افزایش نسبت به سال جاری نشان می‌دهد؛ هرچند در ردیف‌های متفرقه نیز بودجه‌های عمرانی برای این وزارتخانه در نظر گرفته شده است.

سامسونگ، 3 گوشی تاشو تولید می‌کند

زومیت از دنیای فناوری خبر داده است که گوشی‌های ۲۰۲۱ سامسونگ، از گجت‌های گلکسی‌ گیر قدیمی پشتیبانی نمی‌کنند.

بر اساس این گزارش، سامسونگ اعلام کرد که گوشی‌های سال ۲۰۲۱ این شرکت از گجت‌های پوشیدنی گلکسی‌ گیر که بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ عرضه شده‌اند، پشتیبانی نمی‌کنند.

دیجیاتو نیز خبر داده است که سامسونگ سال آینده میلادی، از ۳ گوشی تاشو رونمایی می‌کند.

تولید بازی‌های پلی‌استیشن 4 ادامه می‌یابد

زومیت در خبر دیگری از دنیای فناوری نوشته است که سونی خود را نسبت ‌به جامعه کاربران پلی‌استیشن 4 مسئول می‌داند.

به‌دنبال اینکه هیدکی نیشینو، معاون بخش سرگرمی سونی، اعلام کرد تولید بازی برای پلی‌استیشن 4 همچنان اهمیت دارد و تا حدود سه سال آینده نیز این روند ادامه می‌یابد، جیم رایان، مدیر واحد سرگرمی‌های تعاملی سونی، به‌نوعی مهری تأیید بر صحبت‌های همکار خود زد.

جیم رایان در مصاحبه با مجله اج تأکید کرد با وجود اهمیت کنسول نسل جدید، اما پلی‌استیشن 4 باعث تشکیل جامعه‌ بسیار بزرگی شده است.

به گفته او، سونی احساس می‌کند که مسئولیت زیادی در قبال جامعه‌ بسیار بزرگی که تشکیل شده است، دارد. بنابراین تا زمانی‌که درخواست و نیاز را در بازار احساس کند، به تولید بازی برای کاربران پلی استیشن 4 ادامه می‌دهد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باور کن بغیر از تپسی ، کسب و کار ۸۰ درصد مردم تعطیل شده. دو هفته ست بلاتکلیف توی خونه نشستیم.