کد مطلب: ۵۷۵۳۹۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کوبا رمزارزها را پذیرفت / دور زدن تحریم‌های آمریکا با ارز دیجیتال

کوبا رمزارزها را پذیرفت / دور زدن تحریم‌های آمریکا با ارز دیجیتال

بعد از تصویب بیت‌کوین به عنوان پول رسمی در کشور السالوادور بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین به استفاده از ارزهای دیجیتال ترغیب شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از تصویب بیت‌کوین به عنوان پول رسمی در کشور السالوادور بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین به استفاده از ارزهای دیجیتال ترغیب شدند و حالا دولت کوبا گفته قصد دارد دارایی‌های دیجیتال را به رسمیت بشناسد.

امروز اطلاعیه مطبوعاتی در روزنامه رسمی کوبا منتشر شد که نشان می‌دهد بانک مرکزی این کشور به دستور دولت در حال پایه‌ریزی قوانین استفاده از رمزارزها است. همچنین برای کسانی که خدمات مرتبط با رمزارزها ارائه می‌دهند مجوز صادر می‌شود.

میگوئل‌دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا عقیده دارد رمزارزها بهترین راه برای مقابله با مشکلات اقتصادی ناشی از همه‌گیری بیماری کویید۱۹ است.

استفاده از رمزارزها در کوبا تازگی ندارد. مردم کوبا از سالیان پیش از رمزارزها هم به عنوان ابزار سرمایه‌گذاری و هم به عنوان راهی برای انتقال پول استفاده می‌کنند. رمزارزها در کوبا بیشتر برای دور زدن تحریم‌های آمریکا استفاده می‌شود و بهترین راه برای دسترسی به بازارهای مالی جهانی و دلار آمریکا است. برخی از رسانه‌های کوبایی گزارش دادند که حدود ۱۰۰ هزار نفر در کوبا از بیت‌کوین برای پرداخت حواله و پرداخت‌های آنلاین استفاده می‌کنند.

مردم کوبا هم مانند ایران نمی‌توانند به کارت‌های اعتباری بین‌المللی دسترسی داشته باشند و همین موضوع انتقال وجه به کشورهای مختلف را دشوار کرده است اما ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال باعث شده تا جایگزین مناسبی برای سیستم بانکی بین‌المللی و همچنین به دور از تحریم کشورهایی مانند آمریکا باشد.

اگرچه بانک مرکزی کوبا قرار است استفاده از رمزارزها را به دلیل منافع اقتصادی اجتماعی قانونی کند اما بر فعالیت این بازار نظارت می‌کند.

کوین‌تلگرف گزارش داده علاوه بر کوبا کشورهایی مانند ایران و ونزوئلا هم از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم‌های آمریکا استفاده می‌کنند. ونزوئلا در سال ۲۰۱۷ ارز دیجیتالی به اسم پترو منتشر کرد اما کسی از این ارز استقبال نکرد.

طبق آمارها ایران از ونزوئلا و کوبا در بازار رمزارزها فعال‌تر است. همچنین در استخراج رمزارز هم زیرساخت بیشتری نسبت به این دو کشور دارد.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.