فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۷۵۰۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گلایه‌ها از سرویس مدرسه تپسی بالا گرفت / دادستانی ورود کرد

گلایه‌ها از سرویس مدرسه تپسی بالا گرفت / دادستانی ورود کرد

تپسی با شروع سال تحصیلی قصد داشت که با ارائه یک خدمت جدید، سهم بیشتری را از بازار حمل و نقل آنلاین به دست آورد اما عدم برآورد صحیح از میزان تقاضا، چالش‌هایی را برای این شرکت ایجاد کرده؛ به گونه‌ای که بعد از انتقادات در فضای مجازی، حالا پای دادستانی هم به ماجرای سرویس مدرسه تپسی بازشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این روزها کاربران در فضای مجازی از عملکرد سرویس مدرسه تپسی گلایه دارند. این در حالی است که به نظر می‌رسد تپسی قصد داشت از این خدمت، برای افزایش سهم بازار خود استفاده کند.

هر ساله با شروع مدارس و تکاپوی خانواده‌ها برای آماده کردن فرزندان خود برای حضور در کلاس‌های درس، یکی از مهمترین دغدغه‌های والدین پیدا کردن سرویس مدرسه مطمئن با قیمت مناسب است. از آنجایی که قیمت سرویس مدارس در سال‌های گذشته رو به افزایش بوده و از طرفی استارتاپ‌های حمل‌ونقل مانند تپسی در بین مردم به‌صورت گسترده رواج یافته است، شرکت تپسی تلاش کرد از این فرصت استفاده کند اما ماجرا آنگونه که این شرکت انتظار داشت پیش نرفت.

تپسی قصد داشت خدمت سرویس مدرسه را کاهش 30 درصدی هزینه و حذف واسطه‌ها ارائه کند. با توجه به تبلیغات گسترده این شرکت که مدتی پیش از بازگشایی مدارس انجام شده بود، سرویس مدرسه تپسی با استقبال خوبی از سوی والدین مواجه شد.

اما این شرکت در عمل نتوانست به تعهدات خود در قبال خانواده‌هایی که خواهان بهره‌گیری از این سرویس بودند عمل کند و حالا موضوعی که قرار بود برند و سهم بازار این شرکت را ارتقا دهد به چالشی جدی برای مسئولان آن تبدیل شده است. به گونه‌ای که امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه دادستانی تهران نیز بررسی موضوع را در دستور کار قرار داده است. پیش از این اما، پدر و مادرها بودند که در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) به موضوع واکنش نشان دادند.

واکنش کاربران در فضای مجازی

کاربری چندی پیش در گلایه از عملکرد سرویس مدارس تپسی در شبکه ایکس نوشت: «با وجود اینکه 11 میلیون تومان پرداخت کرده بودم، روز چهارشنبه 29 شهریور طی پیامکی به من علام شد که در حال یافتن بهترین راننده هستیم و جزئیات تا دوم مهر به اطلاع شما خواهد رسید اما روز یکشنبه دوم مهر ساعت 20:25 در حالی که فردا صبح مدارس به‌طور رسمی باز می‌شد اعلام کرد که نیاز به وقت بیشتری برای پیدا کردن راننده دارد و تپسی عملا شب قبل از باز شدن مدارس دست والدین را در پوست گردو گذاشت.»

این کاربر ادامه داد: «حتی وقتی بعد از چند روز تپسی توانست راننده‌ای پیدا کند وقتی با او تماس گرفتیم از مسیر رفت و برگشت اطلاعی نداشت.»

پشتبانی تپسی در پاسخ به این مشکل گفته بود: «که با بروزرسانی نرم افزار این مشکل حل خواهد شد» اما با توجه به تداوم انتشار توئیت‌های گلایه‌آمیز و ورود دادستانی به نظر می‌رسد این چالش همچنان ادامه دارد.

کاربری دیگری در این مورد نوشت: «تپسی بعد از یک ماه اومد سراغم: بچه‌ات و نمی‌تونیم از مدرسه برگردونیم. پولتم بعد از 72 ساعت دیگه برمی‌گرده. تپسی با وجود تطابق شماره کارت و تلفنم، تشخیص عدم تطابق می‌ده و پولمم برنمی‌گردونه، بچه رو قرار بود به تپسی-مدرسه بسپریم! آیا می‌تونست برگردونه یا تشخیص عدم تطابق می‌داد؟»

PhotoCache 1696493980606 1

کاربری دیگر هم در این مورد نوشت: «سه کارت معرفی کردم همه میگه تطابق نداره.»

پاسخ رسمی به چالش‌های سرویس مدرسه تپسی چه بود؟

این توئیت‌های گلایه‌آمیز باعث شد شرکت تپسی در مورد چالش‌های این خدمت جدید توضیحات رسمی را در شبکه ایکس ارائه کند. این شرکت نوشت: «دلیل اصلی تاخیر در ارائه سرویس، افزایش بسیار زیاد ثبت‌نامی‌ها بود که باعث شد تقاضا نسبت به تعداد راننده‌ها افزایش پیدا کند. بدقولی برخی نهادهای مسئول برای تخصیص ناوگان به این سرویس و عدم قطعیت ساعات شروع و پایان مدارس و درخواست‌های مکرر والدین برای تغییر، به این موضوع دامن زد.»

تپسی در ادامه نوشت: «حوزه سرویس مدرسه، یکی از آخرین بخش‌های حمل‌ونقل است که تکنولوژی هنوز به آن وارد نشده و سیستم سنتی، به‌ دلیل وجود واسطه‌های متعدد و قیمت بالا، دغدغه‌های زیادی برای آن ایجاد کرده است. هدف تپسی از ورود به این بخش، ایجاد تحول از طریق حذف واسطه‌ها و بکارگیری تکنولوژی در این حوزه بوده است.»

اما کاربران به این پاسخ تپسی واکنش نیز نشان دادند. یکی از آنها در پاسخ نوشت: «یک بیزینس عاقل، همچین سرویسی را اول در شهر کوچک‌تر یا چند منطقه از تهران راه‌اندازی می‌کنه و وقتی ایرادهایش برطرف شد در جاهای دیگر هم پوشش میده. وقتی برای سهم بازار طمع می‌کنی همین میشه.»

ورود دادستانی به عملکرد سرویس تپسی - مدرسه

حالا به نظر می‌رسد ماجرا برای شرکت تپسی از این پاسخ‌های انتقادی فراتر برود. آنگونه که خبرگزاری مهر گزارش داده است، در پی اظهار نارضایتی‌ها و گلایه‌مندی شهروندان از مشکلات به وجود آمده در ارائه خدمات سرویس مدرسه تپسی، دادستانی تهران به موضوع واکنش نشان داده است.

بر این اساس، با تشکیل جلسه‌ای در روز دوشنبه با حضور مدیرعامل تپسی و دستگاه‌های متولی از جمله آموزش و پرورش شهر تهران، موضوع چالش‌های سرویس تپسی - مدرسه در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.