کد مطلب: ۷۲۰۴۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گوگل لنز به صفحه اصلی گوگل اضافه شد

گوگل لنز به صفحه اصلی گوگل اضافه شد

گوگل لنز یکی از چندین سرویس گوگل است که بر پایه هوش مصنوعی بنا شده است. لنز یک فناوری تشخیص تصویر است که به کاربران در شناسایی اطلاعات مرتبط مرتبط با اشیاء در عکس‌ها کمک می کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گوگل، اخیرا لنز را در بین برنامه ها و همچنین پلتفرم ها قرار داده است و اکنون به صفحه اصلی گوگل می آید.

گوگل لنز یکی از چندین سرویس گوگل است که بر پایه هوش مصنوعی بنا شده است. لنز یک فناوری تشخیص تصویر است که به کاربران در شناسایی اطلاعات مرتبط مرتبط با اشیاء در عکس‌ها کمک می کند.

راجان پاتل، معاون مهندسی در گوگل که تجربه جستجو، جستجوی تصویر و همچنین رهبری پلتفرم لنز نقش دارد، درباره این تغییر در صفحه اصلی Google در توییتی نوشت: اکنون به راحتی می‌توانید می‌توانید از دسکتاپ خود سؤالات بصری بپرسید. دکمه Google Lens در نوار جستجو به همان شکلی که در جعبه جستجو در گوشی‌های هوشمند است ظاهر می‌شود.

نحوه استفاده از گوگل لنز در صفحه اصلی

وقتی google.com را باز می‌کنید، یک نوار جستجو با یک میکروفون و نماد Google Lens (دوربین) خواهید دید. زمانی که روی نماد دوربین ضربه بزنید، با یک کادر بزرگ روبرو خواهید شد که در آن می توانید یک تصویر را بکشید و رها کنید یا تصویری را از دسکتاپ خود آپلود کنید.

همچنین می‌توانید پیوند عکسی را که می‌خواهید درباره آن بیشتر بدانید، کپی و جای‌گذاری کنید. لنز تصاویر مشابه و لینک های مفید مرتبط با آن تصویر را جستجو می‌کند. می‌توانید انتخاب خودکار انجام شده در تصویر را تغییر دهید تا جستجوی خود را در مورد یک متن خاص در تصویر محدود کنید
لازم به ذکر است که موارد مربوطه ممکن است شامل پیوندهای کاغذ دیواری، عکس های تصادفی و حتی فروشگاه‌های خرید آنلاین باشد.

یک گزینه "Text" نیز وجود دارد که متن نوشته شده در تصویر را مشخص می‌کند. می‌توانید یک قسمت یا تمام متن را انتخاب و سپس آن را کپی کنید، گوش دهید، ترجمه یا در اینترنت جستجو کنید. این گزینه زمانی مفید است که در حال خواندن مقاله‌ای به صورت آنلاین هستید و می‌خواهید متنی را در یادداشت های شخصی خود برای مراجعات بعدی کپی کنید.
یک گزینه مستقل "Translate" نیز وجود دارد که می‌تواند به سرعت به شما کمک کند هر متن پشتیبانی شده را به زبان دیگری ترجمه کنید.

گوگل لنز چیست؟

لنز گوگل یک فناوری است که از تجزیه و تحلیل بصری مبتنی بر شبکه عصبی برای ارائه اطلاعات مرتبط مانند ترجمه متن و انجام کارهای دیگری مانند شناسایی گیاهان و گونه های جانوری استفاده می کند.

در سال ۲۰۱۷ در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان این شرکت، Google I/O اعلام شد و به برنامه های مختلفی مانند Google Photos، Google Assistant، اپلیکیشن گوگل در iOS و گوگل کروم در موبایل گسترش یافته است. لنز سال گذشته با Google Photos و Chrome اولین بار در وب ظاهر شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.