کد مطلب: ۲۷۹۵۸۹

محمدجواد آذری جهرمی:

۲۰ درصد اقتصاد کشاورزی کشور تا ۴ سال آینده دیجیتالی می‌شود

20 درصد اقتصاد کشاورزی کشور تا 4 سال آینده دیجیتالی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلاش داریم در یک برنامه چهار ساله، 20 درصد اقتصاد کشاورزی کشور دیجیتالی شود که می‌تواند در افزایش تولید محصول در واحد سطح و بازدهی آب تاثیرگذار باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلاش داریم در یک برنامه چهار ساله، 20 درصد اقتصاد کشاورزی کشور دیجیتالی شود که می‌تواند در افزایش تولید محصول در واحد سطح و بازدهی آب تاثیرگذار باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «محمدجواد آذری جهرمی» روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه استفاده از زیرساخت‌های فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی در بخش کشاورزی در محل وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران افزود: با وجود همه تلاش‌های موثر وزارت جهاد کشاورزی در به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود، نیروی انسانی و دانش ما در افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی دچار چالش هستیم که می‌توانیم با ورود اطلاعات و فناوری فضایی علاوه بر تحول دیجیتالی در این بخش، اشتغال ایجاد کنیم.

وی هدف از تفاهم نامه یاد شده را «در میان گذاشتن مشکلات، منابع مشترک برای دستیابی به یک راه حل پایدار، بهبود شرایط و پارامترهای بهره‌وری و اقتصادی کشور» برشمرد و گفت: براین اساس انتظار می‌رود علاوه بر بهبود بهره‌وری در نظام کشاورزی، شاهد کاهش مصرف آب و سموم، افزایش محصول در واحد سطح و بهبود شبکه توزیع محصولات غذایی باشیم.

وزیر ارتباطات بر استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات در حوزه ترویج و آموزش تاکید کرد و افزود: اقتصاد دیجیتال بخش کشاورزی نیازمند سرمایه‌گذاری است؛ منابع مالی مورد نیاز این پروژه برای کسب‌وکار نوپا با سرمایه‌گذاری 50 میلیارد تومانی بخش خصوصی و 150 میلیارد تومانی دولت در دوره چهار ساله از محل وجوه اداره شده تامین می‌شود.

به گفته آذری جهرمی، خوشبختانه هر دو وزارتخانه دارای دارای بانک (کشاورزی و پست‌بانک) هستند تا منابع مالی مورد نیاز این برنامه تامین شود؛ البته طبق مطالعات انجام شده منابع مالی این پروژه از محل کاهش صرفه‌جویی در آب و کاهش مصرف برق در دو سال بازگردانده می‌شود.

وی براین باور است که با اقداماتی هم‌چون آزادسازی داده‌های موجود و هدف‌گذاری و شاخص‌گذاری، تحول بزرگی در بخش کشاورزی رخ خواهد داد.

این عضو کابینه دولت در ادامه افزود: فضایی برای جوانان و نخبگان کشور فراهم می‌کنیم که از خلاقیت‌ها برای حل مشکلات کشور استفاده شود.

وی گفت: در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کسب‌وکارهای نوپا، 80 درصد داده‌های غیرحاکمیتی وزارت جهاد کشاورزی را در شبکه توزیع آزاد می‌کنیم تا در اختیار همه کسب‌وکارها قرار می گیرد؛ ماده اولیه فعالیت این شرکت‌ها داده است.

وی اضافه کرد: البته این اقدام نیازمند مراقبت و رصد توسط مدیریت است که براساس تفاهم‌نامه یادشده، کمیته مشترکی تشکیل می‌شود تا شاخص‌ها را ارزیابی و گزارش کند.

تعزیرات و ناجا پیگیر پرونده متخلفان واردات گوشی تلفن همراه

وی درباره وضعیت پرونده های تخلف در واردات گوشی تلفن همراه نیز گفت: اطلاع دقیقی از آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده متخلفان ندارم؛ اطلاعات لازم برای کمک به بررسی این پرونده‌ها منتشر شده و سازمان تعزیرات با کمک ناجا و اطلاعات درحال پیگیری است و باید منتظر اعلام دستگاه قضایی باشیم.

محمدجواد آذری جهرمی هفته گذشته گفته بود تعدادی زیادی از متخلفان واردات تلفن همراه بازداشت شده و با ارایه اطلاعات لازم به دستگاه قضایی، پرونده این افراد در دست رسیدگی است و با جدیت دستگاه قضا در کوتاه‌ترین زمان نتایج اعلام می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.