خبر مهم:

کد مطلب: ۲۸۱۹۵۹

حاشیه‌های پنج میلیارد کمک به پیام‌رسان‌های داخلی

حاشیه‌های پنج میلیارد کمک به پیام‌رسان‌های داخلی

همه اپراتورها و پیام‌رسان‌های داخلی کمک‌های نقدی و امکانات زیرساختی رایگان دریافت کرده‌اند. صادق عباسی شکوه، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان این موضوع به پیام‌رسان‌های داخلی که کمک‌ها و حمایت‌های دولتی دریافت‌ کرده‌اند اشاره کرد.

همه اپراتورها و پیام‌رسان‌های داخلی کمک‌های نقدی و امکانات زیرساختی رایگان دریافت کرده‌اند. صادق عباسی شکوه، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان این موضوع به پیام‌رسان‌های داخلی که کمک‌ها و حمایت‌های دولتی دریافت‌ کرده‌اند اشاره کرد و افزود: «سروش، لنزور، ویسپی، بیسفون‌پلاس، آی‌گپ، گپ، بله، جیک‌و‌پیک و بی‌تاک از جمله این پیام‌رسان‌ها هستند و پیام‌رسان دیگری غیر از این نام‌ها از امکانات ارائه شده بهره نخواهند برد.»

به گزارش تجارت‌نیوز ، با بررسی نام‌های عنوان شده با برخی اپ‌ها و سرویس‌ها روبرو می‌شویم که نام‌شان چندان آشنا نیست. یکی از این پیام‌رسان‌ها جیک و پیک نام دارد. اولین اقدام برای آشنایی با خدمات ارائه شده از سوی یک پیام‌رسان یا اپلیکیشن مراجعه به وب سایت رسمی آن است. کاری که البته در مورد جیک و پیک جواب نمی‌دهد. چرا که بخش‌های مختلف این وب‌سایت فعال نیست. به عنوان نمونه در بخش درباره ما، هیچ اطلاعاتی قرار نگرفته و با کلیک بر لینک درباره ما، بار دیگر صفحه اصلی بارگذاری می‌شود.

تعداد کم کاربران این پیام‌رسان موجب شده است برخی کاربران در شبکه‌های مجازی به کمک نقدی و غیر نقدی به پیام‌رسان‌های گمنام واکنش نشان دهند

راه دیگر اطلاع پیدا کردن از نوع فعالیت و کیفیت کار این پیام‌رسان، مرور بازخوردهای کاربران است. برای این منظور به سرویس‌های ارائه کننده اپلیکیشن‌ها در پلتفرم‌های اندروید و آی‌او‌اس مراجعه کرد. جیک و پیک در بازار بیش از ۲۰۰ بار نصب شده و این آمار در گوگل پلی وضعیت بدتری دارد. چرا که این اپ تماس متنی، ویدیویی و صوتی تنها ۱۰۰ بار دانلود و نصب شده است. کاربران آی‌او‌اس نسبت به دیگر پلتفرم‌ها روی خوش بیشتری به این اپ نشان داده‌اند و کمی بیش از هزار نصب را پشت سر گذاشته‌اند.

تعداد کم کاربران این پیام‌رسان موجب شده است برخی کاربران در شبکه‌های مجازی به کمک نقدی و غیر نقدی به پیام‌رسان‌های گمنام واکنش نشان دهند. در مقابل نیز کاربری با نام هادی نعمتی در توییتی نوشت: «باز هم اخبار اشتباه از مسئولین و باز نشر از خبرگزاری ها و خبرنگارها، من به عنوان یکی از موسسین شرکت وصل اعلام میکنم که هیچ زیرساخت و وجه نقدی از دولت بابت جیک و پیک دریافت نکرده‌ایم.»

این اولین بار نیست که مدیران پیام‌رسان‌های داخلی دریافت کمک از دولت را تکذیب می‌کنند. سروش نیز چندی پیش درخواست کمک‌های نقدی و زیرساختی خود را در حالی مطرح کرده بود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده بود که پیش‌تر برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی کمک‌هایی به پیام‌رسان‌های بومی کرده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.