کد مطلب: ۶۶۷۲۲

۹۰۰میلیون گوشی اندرویددرمعرض حمله سایبری

900میلیون گوشی اندرویددرمعرض حمله سایبری

محققان، در نرم افزار مورد استفاده میلیون ها گوشی هوشمند اندرویدی، چندین نقطه ضعف امنیتی مهم شناسایی کردند که امکان دسترسی کامل به اطلاعات گوشی را برای مهاجمان فراهم می کند.به نقل از بی بی سی، این نقاط ضعف امنیتی در واقع مربوط به نرم افزاری است که روی تراشه های ساخت شرکت Qualcomm اجرا

168873276921a54f62843afc88099b3c_XL.jpg محققان، در نرم افزار مورد استفاده میلیون ها گوشی هوشمند اندرویدی، چندین نقطه ضعف امنیتی مهم شناسایی کردند که امکان دسترسی کامل به اطلاعات گوشی را برای مهاجمان فراهم می کند.به نقل از بی بی سی، این نقاط ضعف امنیتی در واقع مربوط به نرم افزاری است که روی تراشه های ساخت شرکت Qualcomm اجرا می شود. در حال حاضر حدود 900 میلیون گوشی اندرویدی از این تراشه ها استفاده می کنند که برخی از آن ها عبارتند از:
- BlackBerry Priv
- Blackphone 1 و Blackphone 2
-Google Nexus 5X، Google Nexus 6X و Nexus 6P
- HTC One، HTC M9 و HTC 10
- LG G4، LG G5 و LG V10
- Moto X
نقاط ضعف امنیتی مورد بحث در کدهایی که جلوه های گرافیکی را پردازش می کنند و همچنین کدهایی که ارتباط بین فرآیندهای پردازشی مختلف گوشی را برقرار می کنند، شناسایی شده است.
این اطلاعات در اختیار شرکت Qualcomm قرار گرفته و ظاهرا این شرکت پس از ترمیم نقاط ضعف نرم افزار، در حال تولید سری جدید پردازنده های خود است؛ همچنین بسته های نرم افزاری ترمیمی در اختیار تولیدکنندگان گوشی های هوشمند و اپراتورها قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، متخصصان امنیتی تاکید کردند که کاربران گوشی های اندرویدی نرم افزارهای موردنیاز خود را صرفا از وب سایت رسمی Google Play تهیه کنند تا قربانی بدافزارها نشوند. شرکت Qualcomm در این رابطه هیچ توضیحی نداده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.