خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۶۴۱۹۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وعده ۱میلیارد دلاری دولت موقت به صندوق خطرپذیر پاکستان

وعده 1میلیارد دلاری دولت موقت به صندوق خطرپذیر پاکستان

وزیر فناوری اطلاعات پاکستان اعلام کرد که دولت یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر را برای تشویق سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی در کشورش ایجاد می‌کند و امیدوار است که سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری به وسیله این صندوق تضمین شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر فناوری اطلاعات پاکستان در مراسم امضای تفاهم نامه بین آمریکا و پاکستان اعلام کرد که دولت پاکستان یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر را برای تشویق سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی در کشورش ایجاد می‌کند و امیدوار است که سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری به وسیله این صندوق تضمین شود.

تسریع سرمایه‌گذاری بین سرمایه‌گذاران آمریکایی و شرکت‌های پاکستانی

به گزارش APP، کنفرانس «سرمایه گذاری در پاکستان» با هدف تسریع سرمایه‌گذاری بین سرمایه‌گذاران آمریکایی و شرکت‌های پاکستانی انجام شد.

بیش از 300 شرکت کننده، از جمله دونالد بلوم سفیر ایالات متحده، کیت ساموونگسیری، مدیر ماموریت USAID، اعضای دیاسپورای ایالات متحده و پاکستان و رهبران تجاری برجسته پاکستانی در این مراسم شرکت کردند.

به نقل از thenews آمریکا در کنفرانس سرمایه‌گذاری در پاکستان از بیش از 40 میلیون دلار سرمایه‌گذاری جدید بین ایالات متحده و پاکستان خبر داد.

چهار شریک این تفاهم‌نامه یادداشت تفاهم جدیدی با USAID به ارزش 44 میلیون دلار منعقد کردند که کل تعهدات را نزدیک به 200 میلیون دلار افزایش داد.

دولت موقت پاکستان حامی اقتصاد دیجیتال داخلی

یکی از تعهدات سرمایه‌گذاری جدید شامل 5میلیون دلار برای احیای معیشت در مناطق سیل زده است. همچنین 9میلیون دلار برای فناوری، 25میلیون دلار برای تولید محلی خودروهای الکتریکی و 5میلیون دلار برای آموزش جوانان در زمینه فناوری طراحی نیمه هادی و تراشه اختصاص یافته است.

عمر سیف، وزیر فناوری اطلاعات پاکستان در این مراسم از شرکت‌های اقتصادی خواسته تا در استارتاپ‌ها در پاکستان سرمایه‌گذاری کنند. او گفته که دولت در حال انجام برنامه‌های ویژه‌ای برای حمایت بیشتر و کاهش ریسک آنها است.

او همچنین گفت ما چنین سیستمی را راه اندازی می‌کنیم تا شرکت‌ها بتوانند پول را وارد پاکستان کرده و به راحتی آن را به کشورشان بازگردانند. سیف گفت که جوانان پاکستانی دومین نیروی کار آنلاین بزرگ در جهان هستند و ما در تلاش هستیم تا دریافت دستمزدشان را تا جایی که ممکن است، آسان کنیم.

دونالد بلوم، سفیر ایالات متحده در پاکستان در مراسم اختتامیه خطاب به شرکت‌کنندگان بر کمک‌های ارزنده آمریکا و پاکستان در این مسیر تاکید کرد.

سفیر افزود: من مشتاقانه منتظرم تا مزایای این مشارکت را برای اقتصاد پاکستان و مردم پاکستان ببینم. سه موضوعی که در کنفرانس امروز مورد بحث قرار گرفت هوش مصنوعی، وسایل نقلیه الکتریکی و سرمایه‌گذاری‌های فناوری نیمه‌رسانا بودند که به نظر من کلید رشد اقتصادی پاکستان و شکوفایی آینده آن است.

آموزش ۲۰۰ هزار متخصص فناوری اطلاعات

عمر سیف، وزیر فناوری اطلاعات و مخابرات پاکستان در جریان کنفرانس سرمایه‌گذاری با همکاری آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) از شرکت‌ها خواسته تا در استارتاپ‌های پاکستانی سرمایه‌گذاری کنند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری گسترده در این بخش را برجسته کرده است.

او اضافه کرد: پاکستان دارای منطقه زمانی مناسب و متخصصان فناوری اطلاعات در سطح جهانی است. دولت موقت در حال انجام اقداماتی برای دیجیتالی کردن و آموزش ۲۰۰ هزار متخصص فناوری اطلاعات در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای صنعت فناوری اطلاعات در رابطه با معاملات دلاری وجود نخواهد داشت، افزود: دولت موقت در حال رفع همه موانع برای ایجاد این امکان است.

دیدار وزیر موقت پاکستان با بانک جهانی

عمر سیف از زمان تصدی مسئولیت در دولت موقت، فعالانه از بهبود بخش فناوری اطلاعات و استارتاپ پاکستان حمایت کرده است.

در اوایل این هفته، وزیر همچنین با هیئتی از بانک جهانی دیدار و در مورد مسائل دوجانبه و پروژه تقویت اقتصاد دیجیتال پاکستان گفتگو کرد.

سیف در توضیح گفت که این پروژه همه‌ سیستم‌های دولتی را به هم متصل می‌کند و مردم می‌توانند از یک پلتفرم به همه خدمات دسترسی داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.