معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه بیش از یک ماه تا پایان کلاسهای دانشگاهها باقی مانده است، گفت: وزارت علوم به دنبال برگزاری حضوری کلاسها و امتحانات پایانترم دانشجویان است.
عباس عبدی نوشت: صدای طبل رکود و تضعیف شدید وضعیت آموزشی کشور کی در میآید؟ روزی که خیلی دیر و گوشخراش خواهد بود. از آغاز کرونا تاکنون برای چندمین بار با وضعیت بحرانی مواجه شدهایم، وضعیتی که از آن زمان تا امروز با فراز و فرود شاهد آن هستیم.
با توجه به اعلام وزارت آموزشوپرورش مبنی بر غیرحضوری بودن مدارس تا پایان فروردین، از دقایقی دیگر آموزش مجازی در شبکه شاد برای دانشآموزان طبق زمانبندی آغاز میشود.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد که برگزاری کلاسهای درسی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی (از ۱۵ فروردین ماه) تا اطلاع بعدی به صورت مجازی خواهد بود.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به برگزاری کلاسهای درس به صورت مجازی در شرایط جنگی، گفت: برگزاری کلاسهای درس در سراسر کشور، صدای امید، پایداری و پیروزی برای آیندهای روشن در سراسر میهن اسلامی را طنینانداز کرد.
معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی اعلام کرد که با توجه به تداوم شرایط جنگی بهویژه در شهر تهران کلاسهای درسی دانشگاه در تمام مقاطع تحصیلی تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۴ به صورت مجازی (آنلاین) برگزار میشود.
در پی حملات به کشور ، آموزش و پرورش اجرای مجموعهای از اقدامات حمایتی و آموزشی از جمله ارائه خدمات مشاورهای به دانشآموزان و خانوادهها، برقراری آموزشهای مجازی و و برنامهریزی برای اسکان فرهنگیان و مردم را در دستور کار دارند.