رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین تهران گفت: پیشنهادی برای افزایش عیدی بازنشستگان داده شده و در این خصوص پیگیریهایی دارد صورت میگیرد که بازنشستگان هم باید مثل شاغلان عیدی دریافت کنند.
عیدی تمام بازنشستگان و مستمریبگیران سازمان تامین اجتماعی به مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان امروز به حسابشان واریز شد. کارمندان نیز این مبلغ را تا دو هفته آینده با حقوق بهمن دریافت میکنند.
به گفته رئیس کانون بازنشستگان تهران، به محض این که دولت مبلغ عیدی را اعلام کند عیدی امسال بازنشستگان واریز میشود و احتمالا مبلغ آن همسان با عیدی کارمندان است.
طبق گفته رئیس کانون بازنشستگان تهران، عیدی بازنشستگان از فردا به ترتیب حروف الفبا واریز میشود و مشکلی برای تامین منابع وجود ندارد، اما رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی این موضوع را تایید نکرده است.
عیدی امسال کارمندان دولت ۱٫۲ میلیون تومان و حداقل عیدی یک کارگر ۳٫۸ میلیون تومان برآورد شده است، اما مردم نسبت به این ارقام معترض هستند و میگویند دردی را دوا نمیکند.
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه زمان مشخص برای واریز عیدی بازنشستهها هرسال متفاوت است و تلاش میکنیم که بهمن ماه عیدی بازنشستهها واریز شود، گفت: حدود ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر از افراد مجدد درخواست یارانه معیشتی دادند که به مرور درخواست آنها را رسیدگی میکنیم.
وزیر کار با بیان اینکه همه کسانی که در مراحل بعدی مستحق دریافت باشند کمک معیشتی سه مرحله یکجا به حساب آنها واریز میشود، گفت: تلاش میکنیم عیدی بازنشستگان سر وقت و حتیالامکان با حقوق بهمنماه به آنها پرداخت شود.