بر اساس مصوبه هیئت وزیران، شرکت ملی پخش منطقه تهران موظف شده است که سوخت بنزین و نفت گاز کلانشهر تهران را با استاندارد یورو ۴ تامین کند؛ این درحالی است که هماکنون سوخت ۹۳ درصد از تهران و سایر شهرهای استان نیز به صورت یورو ۴ توزیع میشود.
بر اساس آخرین آمار، سالانه ۷۰ میلیارد لیتر نفت و ۷۰ میلیارد مترمکعب گاز صرف تولید برق در نیروگاهها میشود که بر اساس گفته کارشناسان حوزه انرژی به راحتی میتوان با کاهش تلفات فنی و غیرفنی انرژی برق و صرفهجویی در مصرف، بخش قابل توجهی نفت و گاز صرفهجویی کرد.
نایبرئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با توسعه شبکه حملونقل ریلی کشور میتوان مصرف بالای ۸۰ میلیون لیتر بنزین و ۷۰ میلیون لیتر گازوئیل در کشور را به ۲۰ میلیون لیتر کاهش داد.
در ششماهه نخست امسال، یک میلیارد و ۴۱ میلیون لیتر سوخت جت تحویل هواپیماهای داخلی و خارجی داده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصدی رشد نشان میدهد.