کد مطلب: ۳۸۹۸۳۴

مهارت‌هایی که رزومه‌تان را درخشان می‌کند

مهارت‌هایی که رزومه‌تان را درخشان می‌کند

کارفرمایان از بخش مهارت‌های رزومه برای تجزیه و تحلیل نقاط قوت شما استفاده می‌کنند. مهارت‌ها می‌توانند شامل انواع مهارت‌های اکتسابی یا ذاتی باشند. در حالی که بخش سوابق کاری تاثیری را که در طول فعالیت حرفه‌ای‌تان داشته‌اید، نشان می‌دهد، مهارت‌ها چگونگی تاثیری که ایجاد کرده‌اید را بازنمایی می‌کنند. برای مثال، تلاش‌هایتان در رهبری موفقیت‌آمیز یک

کارفرمایان از بخش مهارت‌های رزومه برای تجزیه و تحلیل نقاط قوت شما استفاده می‌کنند. مهارت‌ها می‌توانند شامل انواع مهارت‌های اکتسابی یا ذاتی باشند. در حالی که بخش سوابق کاری تاثیری را که در طول فعالیت حرفه‌ای‌تان داشته‌اید، نشان می‌دهد، مهارت‌ها چگونگی تاثیری که ایجاد کرده‌اید را بازنمایی می‌کنند. برای مثال، تلاش‌هایتان در رهبری موفقیت‌آمیز یک تیم مهندسی ده نفره، نتیجه مهارت‌های شما در مدیریت فنی و تیم‌سازی است.

ما در این مقاله نشان می‌دهیم که با استفاده از مثال‌های دسته‌بندی مهارت‌ها، قالب‌بندی رزومه و روش‌های بهبود مهارت، چطور قوی‌ترین مهارت‌هایتان را به بهترین شکل در رزومه‌تان به نمایش بگذارید.

مهارت‌های سخت در برابر مهارت‌های نرم

خیلی از افراد مهارت‌ها را به دو دسته تقسیم می‌کنند: نرم و سخت. خیلی از کارفرمایان انتظار دارند متقاضیان کار ترکیبی از این دو مهارت را دارا باشند، که برای درک نقاط قوت شما در هر دسته مهارت مهم است.

مهارت‌های سخت که مهارت‌های فنی هم نامیده می‌شود، قابل یادگیری و سنجش و معمولا مختص به یک شغل یا حرفه است. برای مثال، برنامه‌نویسی، مهارت زبان خارجی و ماشین‌کاری، همه مهارت سخت هستند. مهارت‌های نرم بیشتر مربوط به ویژگی‌ها و خصوصیت‌های شخصی است، با این حال تا حدودی هم قابل آموزش است. مهارت‌های نرم قابل انتقال هستند و شما را قادر می‌سازند تا در هر کاری موفق باشید. برای مثال، رهبری، مدیریت زمان و خلاقیت همه مهارت‌های نرم هستند.

مهارت‌هایی هم هستند که خیلی از کارفرمایان انتظار دارند که متقاضیان آنها را بلد باشند. این مهارت‌ها می‌توانند در رزومه‌تان نوشته نشوند. چند مثال از این مهارت‌ها عبارتند از توانایی کار با نرم‌افزارهای واژه‌پرداز، نرم‌افزارهای تهیه جدول و نمودار، خواندن و ریاضی پایه.

مهارت‌ها معکب روبیک

دسته‌بندی مهارت‌ها

اگر برای درخواست یک شغل متفاوت و یا تغییر رشته نیاز به انعطاف داشته باشید، مهارت‌های عمومی اهمیت دارند. همچنین این مورد درباره افراد تازه فارغ‌التحصیل‌شده و افرادی که به‌تازگی وارد بازار کار شده‌اند نیز صدق می‌کند. با این حال، تقویت مهارت‌های مختص به یک شغل یا یک صنعت می‌تواند به شما برای کسب شغل‌های میان‌رده یا رده‌بالا کمک کند.

تقویت مهارت‌های مختص به یک شغل یا یک صنعت می‌تواند به شما برای کسب شغل‌های میان‌رده یا رده‌بالا کمک کند.

امور اداری، کسب‌وکار و امور مالی

مهارت‌های امور اداری، کسب‌وکار و امور مالی به پایداری و ثبات موثر عملیات‌های در حال اجرا کمک می‌کند. این مهارت‌ها عبارتند از:

  • امور دفتری
  • حسابداری
  • مدیریت
  • امور مالی
  • مذاکره

ارتباطات و روابط عمومی

ارتباطات برای رشد در حرفه‌تان ضروری است. کارفرمایان تمایل به پیدا کردن متقاضیانی با مهارت‌های ارتباطی قوی برای مجموعه گسترده‌ای از شغل‌ها و صنایع دارند. این مهارت‌ها عبارتند از:

  • کار گروهی
  • کپی‌رایتینگ و کپی‌ادیتینگ
  • رسانه‌های تصویری (پاورپوینت و…)
  • سخنرانی عمومی
  • نگارش سخنرانی
  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی

رهبری و مدیریت

مهارت‌های مدیریت و رهبری در بیشتر زمینه‌ها لازم و ضروری است. حتی اگر علاقه‌ای به مدیریت نداشته باشید، این مهارت‌ها می‌توانند به شما خصوصا در کارهای گروهی، برای پیشرفت در مسیر موفقیت کمک کنند. این مهارت‌ها عبارتند از:

  • نمایندگی
  • انگیزه‌بخشی
  • مذاکره
  • برنامه‌ریزی استراتژیک
  • مدیریت فرآیند
  • مدیریت بحران

فروش و بازاریابی

لازمه شغل‌های فروش و بازاریابی، مهارت‌های ارتباطی زیادی است، با این وجود، بعضی مشاغل هم نیازمند مهارت‌های فنی است. بزرگ‌ترین فروشندگان و بازاریابان ترکیبی از هر دوی این مهارت‌ها را دارند. این مهارت‌ها عبارتند از:

  • بازاریابی دیجیتال
  • گوش دادن فعال
  • نرم‌افزار موجودی و انبار
  • خدمات مشتریان

فناوری

بیشتر کسب‌وکارها از ابزارهای مختلف فناوری در عملیات‌های روزانه استفاده می‌کنند، پس حتی افرادی در شغل‌های خارج از حوزه فناوری هم به این مهارت‌ها نیاز دارند. این مهارت‌ها عبارتند از:

  • مدیریت پایگاه داده
  • طراحی تولید
  • پژوهش کمّی
  • تحلیل آماری
  • برنامه‌نویسی

تقویت رزومه با استفاده کلیدواژه‌ها

شرکت‌های بزرگ معمولا انتخاب متقاضیان برای مصاحبه را از طریق سیستم‌های خودکار انجام می‌دهند. این سیستم‌ها عامل‌های مختلفی شامل کلیدواژه‌های مهارت‌ها و سوابق کاری تجزیه و تحلیل می‌کنند. شما می‌توانید با مناسب‌سازی مهارت‌هایتان با استفاده از اطلاعات آگهی استخدام، احتمال قبولی در این فرآیند پیشاگزینشی خودکار را افزایش دهید.

فهرستی از مهارت‌هایتان را تهیه و آنها را با مهارت‌های الزامی درج‌شده در آگهی استخدام مقایسه کنید. شامل مهارت‌هایی که در روزمه‌تان نوشته‌اید و توانایی‌های مرتبطی که فکر می‌کنید شما را از دیگر متقاضیان متمایز می‌کند. سطح توانایی‌ها و مهارت‌هایتای ویژه‌تان را بنویسید. برای مثال، به جای نوشتن «مهارت‌های رایانه‌ای»، تصریح کنید که «مسلط به CSS و جاوااسکریپت» هستید.

مهارت‌ها تعمیرکار

چگونه مهارت‌هایتان را در رزومه‌تان بنویسید

هنگامی که درباره مهارت‌هایتان در روزمه‌تان تصمیم می‌گیرید، مهم است که آنها را به درستی در قالب رزومه‌تان بنویسید:

۱-بخش مهارت‌هایتان را در جای درست بنویسید:

قالب رزومه‌تان محل قرارگیری بخش مهارت‌ها را تعیین می‌کند. برای مثال، اگر به خاطر وجود یک وقفه در استخدامتان یا تغییر شغل، روزمه عملکردی را انتخاب کرده‌اید، بخش مهارت‌هایتان را باید نزدیک به ابتدای رزومه بنویسید.

اگر تجربه حرفه‌ای زیادی دارید و از رزومه زمانی استفاده می‌کنید، بخش مهارت‌هایتان را باید بعد از بخش سوابق کاری بنویسید.

۲-نشان دهید که مهارت‌هایتان را چگونه در بخش سوابق شرح داده‌اید:

برای مثال، یک مدیر خرده‌فروشی احتمالا می‌گوید که «با اجرای یک برنامه پاداش برای کارمندان برتر، فروش با کارت اعتباری را ۲۰٪ افزایش داده است.» این جمله مهارت‌های نوآوری، خلاقیت و حل مسئله را نشان می‌دهد.

۳-مهارت‌های کلیدی را با بخش دستاوردهایتان ادغام کنید:

برای مثال، می‌توانید با استفاده از یک مصداق، توانایی رهبری‌تان را با توصیف نقشتان در پیشبرد یک پروژه گروهی موفق، شرح دهید.

روش‌های بهبود مهارت‌های شغلی

احتمالا به این نکته توجه کرده‌اید که مهارت‌هایی در آگهی استخدام نوشته شده‌اند که شما تاکنون فاقد آنها بوده‌اید. روش‌های زیادی برای بهبود مهارت‌های شغلی در طی دوره کاری‌تان وجود دارد. برای مثال، می‌توانید این مهارت‌ها را از روش‌های زیر کسب کنید:

با شناسایی، بهبود و نمایش درست مهارت‌هایتان، می‌توانید به کارفرمایان بالقوه برای درک ارزشی که دارید و ارائه می‌دهید، کمک کنید.

مربیگری:

یک مربی توصیه‌های شغلی به شما ارائه می‌دهد و احتمالا به شما اجازه می‌دهد که در هنگام کار در کنار آنها باشید. می‌توانید از طریق تعاملات مهارت‌های ضروری برای موفقیت در شغلتان و یا در صنعت را کسب کنید.

منابع آفلاین و آنلاین:

منابع آنلاین گوناگونی برای کمک به بهبود مهارت‌هایتان وجود دارند. دانشگاه‌های بزرگ، آموزشگاه‌های برخط و دیگر موسسات برنامه‌هایی را برای افراد شاغل ارائه می‌دهند.

آموزش حین کار:

خیلی از کارفرمایان علاقه‌مند به تسهیل رشد حرفه‌ای کارمندانشان هستند. پرس‌وجو از همکارنتان درباره دوره‌های مفید یا صحبت با مدیرتان درباره تمایل به تقویت یک مهارت مهم را در نظر بگیرید.

لازم به ذکر است که خیلی از افراد مهارت‌های لازمه را به‌طور غیررسمی و از طریق صرف وقت و کسب تجربه در کارشان به دست می‌آورند. اگر به بهبود مجموعه‌ای از مهارت‌هایتان تمایل دارید، تحقیق درباره پیشرفت در زمینه کاری‌تان و ابزارهای مهم برای موفقیت را در نظر داشته باشید. با شناسایی، بهبود و نمایش درست مهارت‌هایتان، می‌توانید به کارفرمایان بالقوه برای درک ارزشی که دارید و ارائه می‌دهید، کمک کنید.

مترجم: میلاد قزللو
عنوان اصلی مقاله: The Best Job Skills to Make Your Resume Stand Out
نشریه: Indeed

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    در هر رزومه، چندتا بخش ضروریه:
    – اطلاعات شخصی
    – تحصیلات آکادمیک
    – تجربیات مرتبط تو شرکتای قبلی
    – مهارت های حرفه‌ای+سطح هر مهارت⁩مهارت‌های نامرتبط رو درج نکنید. اینکه جایزه آشپزی گرفته اید، تاثیری در استخدام شما بعنوان یک گرافیست نداره و تازه غیرحرفه‌ای بودنتون رو نشون میده