کد مطلب: ۴۰۵۳۳۱

چه چیزی از پول درآوردن مهم‌تر است؟

چه چیزی از پول درآوردن مهم‌تر است؟

به‌عنوان یک کارآفرین، وقت و انرژی زیادی که صرف کسب‌وکار پرریسک خود می‌کنید، فقط برای این نیست که پول کلانی به دست بیاورید. کسب درآمد و پول درآوردن برای خودتان و گروهتان که معیشت آنها وابسته به شما است، ضروری و حیاتی است. اما چیزهایی هستند که از پول درآوردن اهمیت بیشتری دارند و نادیده

به‌عنوان یک کارآفرین، وقت و انرژی زیادی که صرف کسب‌وکار پرریسک خود می‌کنید، فقط برای این نیست که پول کلانی به دست بیاورید. کسب درآمد و پول درآوردن برای خودتان و گروهتان که معیشت آنها وابسته به شما است، ضروری و حیاتی است.

اما چیزهایی هستند که از پول درآوردن اهمیت بیشتری دارند و نادیده گرفتن آنها، کسب درآمد و پول درآوردن شما را کم‌ارزش می‌کند. در ادامه پنج مورد مهمی را که باید در فعالیت‌های روزانه‌تان در اولویت بالاتری از پول قرار دهید، بررسی می‌کنیم.

اگر این پنج مورد را نداشته باشید، داشتن یا نداشتن همه پول‌های دنیا هم توفیری به حالتان نخواهد داشت.

۱- ایمان و اعتقاد و باور شما

این ایمان، ایمان مذهبی نیست، اگرچه می‌تواند بخشی از آن باشد. ایمانی که درباره آن حرف می‌زنم، ایمانی است که به خودتان، به رویاها و آرزوهایتان و به کسب‌وکارتان دارید. بدون این ایمان، مهم نیست که محصول یا خدماتتان چقدر خوب باشد.

چیزهایی هستند که از پول درآوردن اهمیت بیشتری دارند و نادیده گرفتن آنها، کسب درآمد و پول درآوردن شما را کم‌ارزش می‌کند.

قبلا دیده‌ام که شک و تردید چطور کسب‌وکارهایی را که می‌توانسته‌اند دنیا را تغییر دهند، نابود کرده است. همچنین این اتفاق برای من هم رخ داده است. اما لحظه‌ای که ایمانتان را به کسب‌وکارتان از دست می‌دهید، اگر به این موضوع فکر کنید که رویاها و آرزوهایتان خیلی بزرگ و دست‌نیافتنی است یا شخص دیگری آن کار را بهتر انجام می‌دهد، آن وقت است که شکست خورده‌اید. احتمالا کسب‌وکارتان را تعطیل می‌کنید و کارمند فرد دیگری می‌شوید، کسی که به کارش ایمان و اعتقاد و باور قلبی دارد.

ترجیح می‌دهید کارها را به روش خودتان انجام دهید؟ باید به خودتان و همه جنبه‌های کسب‌وکارتان ایمان داشته باشید. مطمئنا، در مورد چگونگی انجام کارها لغزش‌هایی خواهید داشت اما این کار را انجام خواهید داد زیرا به کاری که دارید انجام می‌دهید و می‌خواهید آن را بهتر انجام دهید، ایمان دارید.

پول

۲- سلامتی شما

به‌عنوان یک کارآفرین، شما بیشتر از هر فردی دیگری در طول روز به کسب‌وکارتان فکر می‌کنید. اگر کاری اشتباه انجام شود، مسئولیتش بر عهده شما است. این مورد می‌تواند خطرناک باشد. این امر می‌تواند شما را درگیر این مسئله کند که اگر کل روزها و در هر روز کسب‌وکارتان را مدیریت نکنید، کسب‌وکار شما با شکست مواجه می‌شود.

به کارکنانتان اعتماد کنید. بگذارید آنها کارشان را انجام دهند و پس از آن شما وارد عمل شوید. مطمئن شوید که کسب‌وکار سر پا است. به دنبال راه‌های جدیدی برای تقویت کسب‌وکار بگردید. از گروهتان بازخورد بگیرید و نقشه راهی را برای کسب‌وکارتان تنظیم کنید.

در تمام این مدت، حواستان به خورد و خوراکتان باشد. نیم‌نگاهی هم به اندازه دور شکمتان داشته باشید. به باشگاه ورزشی بروید یا ورزش موردعلاقه‌تان را انجام دهید. یک ذهن سرحال و قوی نیازمند یک بدن آماده و تندرست است، پس بدنتان را آماده نگه دارید. لزومی ندارد یک بدنساز حرفه‌ای شوید. فقط اهدافی را تعیین کنید، به آن اهداف برسید، سپس هدف‌های جدیدی را در نظر بگیرید. این کار به شما یاد خواهد داد تا همین شیوه را در کسب‌وکارتان اجرا کنید.

احساس می‌کنید که حالتان خوب نیست؟ پیشگیری کنید و به مطب دکتر بروید. کسب‌وکارتان به بهترین حال ممکن شما احتیاج دارد. این امر بدین معنی است که مراقب خودتان باشید تا بتوانید درست فکر کنید و گروهتان را به سمت آینده‌ای سرشار از موفقیت هدایت کنید.

۳- خانواده شما

می‌خواهید به فرزندانتان زندگی بهتری از آنچه که خودتان در آن بزرگ شده‌اید، بدهید. اما به دست آوردن و شکار هر دلار اضافه وقتی که باید در خانه باشید، می‌تواند برای خانواده شما هزینه‌ای داشته باشد. بیشتر افراد آرزو می‌کنند که می‌توانستند همسر و فرزندانشان را ندیده بگیرند، اما شما چیزی هستید که خانواده‌تان واقعا می‌خواهد و به آن نیاز دارد.

حضور در محل کار برای خانواده‌تان به این معنی است که شما خیلی زود از خواب بیدار شده‌اید و به این ترتیب نصف روز کاری‌تان قبل از اینکه دیگران از خواب بیدار شوند، سپری شده است. هنگامی که عقربه‌های ساعت به ۵ عصر نزدیک می‌شوند، شما به خانه برگشته‌اید.

اگر کل شب را در محل کارتان می‌گذرانید، آن هم وقتی که خانواده‌تان منتظر شما هستند، به خاطر این نیست که سخت کار می‌کنید. به خاطر این است که در زمینه مدیریت زمان، بهره‌وری و تعیین مرز کار و زندگی ضعف دارید. هنگامی که به سرگرمی‌ها و تفریحاتتان می‌پردازید و عملکرد مثبتی از خود نشان می‌دهید، پول بیشتری به دست می‌آورید و وقت بیشتری برای خانواده‌تان دارید.

۴- تجربه‌های شما

یک بار زندگی می‌کنید و بعد می‌میرید. هیچ راه دیگری وجود ندارد. نشستن در دفترتان در هر روز و برای تمام روزها معنی ندارد. رئیس شده‌اید که بتوانید تمام و کمال زندگی کنید، پس زندگی کنید.

خودانگیخته باشید. در فرصت‌های به‌دست‌آمده به مسافرت بروید. با افراد مشهوری که گذرشان به محل زندگی و کار شما می‌افتد، دیدار کنید. با استفاده از حساب بانکی‌تان می‌توانید به چند نفر کمک کنید، اما خاطرات و داستان‌ها و تجربه‌هایتان زندگی‌تان را غنی می‌کند و مردم را به گونه‌ای جذب شما می‌کند که پول نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

پول نمی‌تواند جایگزین بعضی از این چیزها شود، پس برای کسب رضایت به دنبال پول نباشید. سخت کار کنید تا پول خیلی زیادی به دست بیاورد و سپس از آن برای داشتن یک زندگی فوق‌العاده استفاده کنید.

به‌عنوان یک پاداش اضافی، تجربه‌های زندگی چیزی بیشتر از داستان‌های خوب به شما می‌دهد. تجربه‌ها به شما ایده‌های خوب می‌دهند. آنها جهان‌بینی شما را شکل می‌دهند. تجربه‌ها می‌توانند شما را به اندازه کافی متحول کنند تا رو به جلو حرکت کنید و مشکلی را که در محل کار برای ماه‌ها شما را درگیر کرده است، حل و فصل کنید.

پول

۵- میراث شما

بعد از اینکه مردید و به خاک سپرده شدید، میراث شما تنها چیزی است که از طریق آن همچنان به مردم متصلید. می‌توانید مقدار زیادی پول برای کسانی که دوستشان دارید، باقی بگذارید، اما این شما بودید، در زمانی که زنده بودید و نفس می‌کشیدید، روی آنها تاثیر می‌گذاشتید.

وقت و انرژی زیادی را در کسب‌وکارتان به‌عنوان میراثتان صرف کنید. اگر می‌خواهید به‌عنوان فردی در یادها باقی بمانید که ارزش و شادی را به جهان آورده، باید کار بیشتری از خیره شدن به حساب بانکی‌تان انجام دهید.

مردم را در اولویت قرار دهید. با آنها با لطف و مهربانی رفتار کنید. با سخاوت و بخشندگی به خیریه‌هایی که به وجود شما نزدیک هستند، کمک کنید. هر وقت کسی نیاز دارد که صحبت کند، به حرف‌هایش گوش دهید.

آرزوی انجام کارهای متفاوتی را نخواهید داشت. از حرفی که مردم بعد از مرگتان درباره شما می‌زنند، نخواهید ترسید. از اینکه می‌دانید دیگران را هم در زندگی روزمره و هم در برنامه‌های تجاری، اولویت خود قرار داده‌اید، راضی خواهید بود. این میراثی است که هر کسی می‌خواهد از خودش به‌جا بگذارد.

پول باعث می‌شود مراقبت از سلامتی، میراث و خانواده‌تان راحت‌تر باشد. پول درهایی را به سوی تجربه‌هایی جدید برای شما باز می‌کند و به شما کمک می‌کند تا ایمان خود را زنده نگه دارید. با این وجود، پول نمی‌تواند جایگزین بعضی از این چیزها شود، پس برای کسب رضایت به دنبال پول نباشید. سخت کار کنید تا پول خیلی زیادی به دست بیاورد و سپس از آن برای داشتن یک زندگی فوق‌العاده استفاده کنید.

نویسنده: بدروس کویلین (Bedros Keuilian)
مترجم: میلاد قزللو
عنوان اصلی مقاله: The 5 Things That Matter More Than Making Money
نشریه: Entrepreneur

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پول تا جایی که محتاج و نیازمند نباشی هیچ شکی توش نیست که باید باشه، بعد از این مرحله بگذریم اخلاق داشتن خیلی مهمتر از پول بیشتر داشتنه

  • ناشناس

    راجر همیلتون می‌گه:ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺯﻣﺎﻧﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺻﺮﻑ چه چیزی می‌ﻛﻨﻴﺪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﻬﻢﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﭘﻮﻟﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺻﺮﻑ ﭼﻪ چیزی میﻛﻨﻴﺪ !
    ﭼﺮﺍ ﻛﻪ ﭘﻮﻝ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺭفته ﺑﺎزمیﮔﺮﺩﺩ ﻭﻟﯽ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺮ ﺑﺎﺩ ﺭﻓﺘﻪ ﻫﺮﮔﺰ !

  • حسین

    باسلام درحال حاظر درایران هیچ چیز مهمتراز پول دراوردن نیست

  • ناشناس

    خیلییییییی خوب بودمهمتر از پول خود پوله

    • ناشناس

      صحیح است

  • ناشناس

    بسیار آموزنده و عالی

  • ناشناس

    عالی و آموزنده بود ممنون

  • ناشناس

    بسیار جالب من همین مشکل داشتم خیلی خیلی ممنونم

  • دلارام

    الان که ارزش ادمها با پول سنجیده میشه .اگه پولدارنباشی باید بری بمیری.راحت وخلاصه بگم

  • خودم

    داشتن سلامتی وپاک دست بودن ویه کمی وجدان وانسانیت

  • علی دهنوئی

    بسیار عالی بود وآموزنده ممنون از زحماتتان،،،